2010-07-15, 01:00
Medlem
Giant Squids avatar
Ingen som kommit nån vart med Lidingö-spåret?
"Anna" säger,
"han bodde precis på andra sidan Lidingöbron."
Det borde väl menas på Lidingö sidan.

Littornin bor inte längre tillsammans med exfrun vid tidpunkten.
Han sägs ha härbärgerat på arbetsrummet, säkert en kortare tid.
Var har Littorin bott vid det aktuella tidpunkten? Lidingö?
Citera
2010-07-15, 01:04
Medlem
Wulfilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Klart att han inte vill stå utanför, men han kan inte vara på plats och hantera materialet, ta ställning coacha sina journalister och ta fullt ansvar för publiceringarna.

Om du var journalist vem skulle du viljar ha i ryggen, Mellin eller Helin. Vem av dom tror du vågar gå vidare med materialet och faktiskt både gräva och publicera?

Mellin hade nog backat ur publiceringen redan första gången om hon hade kunnat, det var fel att vänta till lördagen, materialet borde ha gått ut redan på onsdagen. Helin hade publicerat när han backade från intervjun, det kan du ge dej på. Mellin bangade ur tills hon inte kunde hålla längre för att ryktena blev värre än sanningen.
Du har tydligen inte läst vad Helin själv skrev 11 juli 2010, kl 18:56 http://blogg.aftonbladet.se/janhelin/2010/07/sex-logner-och-littorin

Är jag eller har jag varit Journalist? Jag vet inte riktigt var gränsen går, när slutar man?
Men hur som haver, inte hade jag velat ha varken Helin eller Mellin i ryggen.
En del kan man tänka sig att dela sitt "fox hole" med, andra inte. Att dela ett "Fox hole" är så nära man någonsin kan komma någon, och inta f*n vill man ha varken Helin eller Mellin där.

Ryktena!?, men vakna nu för h**v**e, det var ju AB som startade saken.
Senast redigerad av Wulfila 2010-07-15 kl. 01:13.
Citera
2010-07-15, 01:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Eller också träffade hon en i månaden och kom upp i 24 000 och ligger långt under skattenivå, eller också träffade hon några lite sporadiskt.

Lägga ner dyngan nu. Roa skatteverket imorgon, ring och anmäl.

Jag hade en kompis, hon hade två kunder i snitt per dag, 6 dagar i veckan. Hon gjorde ungefär en 100 000 i månaden för lite sex. hon var fan lika kräsen som Anna och valde bara ut de som hon trodde kunde ge henne störst njutning.

Nästan så att hon kom upp i samma lön som Litteron, ja, förutom att skatten i hennes fall inte behövde räknas bort.
Citera
2010-07-15, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Jaså? Du kanske inte vill att allmänheten ska få ta del av vilka samhällshöjdare som brukar köpa sexuella tjänster? Varför inte i så fall?
Jo om det finns bevis skall de läggas fram.
Men det skall inte svamlas fram något som inte behöver ledas i bevis.
Det skapar en lågkvalitativ tillvaro för svenska folket där folk går omkring och påstår en massa skit om varandra. Ett ryktesspridnings-samhälle utan tydliga konturer, med misstro, lögner och olycka.

I stället är motsatsen möjlig. Aftonbladets har varit oförsiktiga när det gäller hur läsarnas upplevelse kan svänga och gå emot dem.
Citera
2010-07-15, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WITHOUTNAME
I början trodde jag det, men med tanke på hur lång tid som gått sedan "avslöjandet" och Aftonbladets sätt att formulera sig så är jag skeptisk. Jag hoppas att Aftonbladet presenterar bevis, men jag befarar det värsta.

Det som talar för att dom faktiskt kan ha bevis är att ingen annan av dom stora tidningarna eller partierna börjat gå på AB om att dom felat. Svin-Otto verkar dessutom ha blivit persona non grata över natten även bland sina partivänner.

Det är nog mera en fråga om hur stort det hela är. Mitt tips är fortfarande att det är en större härva och det är fler inblandade som kanske måste offras och tråden kan leda rätt in i Kapten klännings nystan.

Men jag är i alla fall jävligt skadeglad över att Svin-Otto fått rejält med stryk redan..

.
Citera
2010-07-15, 07:48
Bannlyst
Jag tycker nog att Expressen börjar ifrågasätta Aftonbladet idag. (vilket är bra glömde jag att tillägga)

http://www.expressen.se/Nyheter/1.2064752/bandindspelning-bevisar-att-littorin-talade-sanning-om-dementin
Senast redigerad av Mariooo 2010-07-15 kl. 07:50.
Citera
2010-07-15, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tycker nog att Expressen börjar ifrågasätta Aftonbladet idag. (vilket är bra glömde jag att tillägga)

http://www.expressen.se/Nyheter/1.2064752/bandindspelning-bevisar-att-littorin-talade-sanning-om-dementin

Och nu har svar kommit från Aftonäcklet....
Citera
2010-07-15, 08:04
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Vi har fortfarande inte pratat med honom. Vi vill prata med Littorin själv, inte få svar genom ombud. Det regeringskansliet gör nu är bara en skenmanöver. Aftonbladet

Jag kan hålla med om att när lillpojken Mr Snow White inte själv vågar dementera utan måste ta hjälp an nån moderat pressekreterar-"mamma" får han fan skylla sig själv att det blir helt knasigt. Jag tycker aftonbladet kör med raka rör, lite punkiga är dom nästan, jag gillar det.
Citera
2010-07-15, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
Fyyyyyy-fan för alkis Mellin.

"Jag säger det igen, vi pratar inte genom ombud." Näääh, men om personen i fråga inte vill prata med en skvallerblaska som håller på med lågvatten journaliskt så får ni tamefan acceptera det.
Citera
2010-07-15, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2

Man kan kalla artikeln "En tramsig bortförklaring från Mellin" Det spelar ju ingen roll hur Littorin agerar. Vad är det för fel med att uttala sig via sin pressekreterare, som Littorin gjorde? Förväntar sig Aftonbladet att han ska släppa ALLT och rusa till ett möte med dem för en intervju? Då hade väl det varit jävligt misstänksamt i deras ögon?

Sen vill Aftonbladet tydligen bestämma HUR han skulle ha uttryckt sig? Vilka ord han borde ha använt? Usch, man blir så förbannad. Vad händer härnäst? Ska de fortsätta med hårklyverierna eller kan vi förvänta oss att Aftonbladet offentligt ber Littorin om ursäkt, och även oss (snart före detta) läsare?
Citera
2010-07-15, 08:14
Medlem
alltarallasfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nu räcker det. Vilka djävla sena nekanden? Nekade han till Aftonbladets initiala fråga, eller inte? Skickade han ut en demeti samma dag eller inte?

Din agenda verkar helt absurd, och du framstår som ett fån när du vägrar ta till dig basala fakta i fallet.

Undrar vem det är som drivs av en agenda? Varje rationellt fungerande människa med lite personkännedom kan enkelt dra slutsatsen om att Littorin ljuger. Sen kan man tycka vad man vill om sexköp, aftonbladet eller moderater i allmänhet. Faktum kvarstår dock - att det inte under några omständigheter är hur en totalt oskyldig, hyffsat intelligent man, agerar.

Allt som behövs är att man kan tyda gråzonerna mellan orsak och verkan och en liten, liiiiten gnutta vett.
Citera
2010-07-15, 08:18
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltarallasfel
Undrar vem det är som drivs av en agenda? Varje rationellt fungerande människa med lite personkännedom kan enkelt dra slutsatsen om att Littorin ljuger. Sen kan man tycka vad man vill om sexköp, aftonbladet eller moderater i allmänhet. Faktum kvarstår dock - att det inte under några omständigheter är hur en totalt oskyldig, hyffsat intelligent man, agerar.

Allt som behövs är att man kan tyda gråzonerna mellan orsak och verkan och en liten, liiiiten gnutta vett.
Jag ser mig själv som en rationellt tänkande människa så jag skulle uppskatta om du kunde förklara för mig varför jag kommer fram till en diametralt motsatt slutsats: att AB ljuger. Eller rättare sagt: att Mattias Carlsson är en patologisk mytoman!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in