2010-07-15, 08:21
Medlem
Mr Pink har tidigare uppgivit på sin Facebooksida att han tar en välbehövlig paus och hoppas att hans 2470 "vänner" har förståelse för att han loggar ur ett tag framöver.

Vi som gräver kommer INTE att ta någon paus och skiter fullständigt i om Mr Pink loggar ut från Facebook.

Se http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7469754.ab
Citera
2010-07-15, 08:23
Medlem
Du är skyldig tills du ger oss en personlig intervju och förnekar. Och gör du det publicerar vi att du förnekar det vi anser dig skyldig till. Annars publicerar vi bara du är skyldig till det vi anser att du är skyldig till.

Jag läser (av olika orsaker) engelsk press som ofta pekas ut som skräckexempel. Men Aftonbladet står definitivt lägre än någon av de tidningarna - det enda engelmännen gillar att att ibland påstå att folk varit bortrövade i UFO:n men det kan man köpa liksom. Det är mer som ett stående skämt.

Det som framförallt skiljer den engelska situationen är att det finns fler tabloider som konkurrerar med varandra med olika syn på skandalen. Här i lilla svedala känner alla journalister varandra och alla springer samtidigt åt samma håll som en skock får. Det blir aldrig nån sanning - bara vanligt lumpet mobb-beteende.
Citera
2010-07-15, 08:28
Medlem
snafflebits avatar
Tydligen dementerade han sexköp långt tidigare
http://www.expressen.se/Nyheter/1.2064752/bandindspelning-bevisar-att-littorin-talade-sanning-om-dementin
Citera
2010-07-15, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alltarallasfel
Undrar vem det är som drivs av en agenda? Varje rationellt fungerande människa med lite personkännedom kan enkelt dra slutsatsen om att Littorin ljuger. Sen kan man tycka vad man vill om sexköp, aftonbladet eller moderater i allmänhet. Faktum kvarstår dock - att det inte under några omständigheter är hur en totalt oskyldig, hyffsat intelligent man, agerar.

Allt som behövs är att man kan tyda gråzonerna mellan orsak och verkan och en liten, liiiiten gnutta vett.

Varje rationellt fungerande människa borde ifrågasätta en anonym, före detta hora som strax innan valet vaknar ur någon sorts dvala och tillsammans med skvallerblaska nummer ett påstår något de inte vill eller kan bevisa. En skvallerblaska som dessutom tidigare "riggat" sina egna scoop...
Citera
2010-07-15, 08:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Fyyyyyy-fan för alkis Mellin.

"Jag säger det igen, vi pratar inte genom ombud." Näääh, men om personen i fråga inte vill prata med en skvallerblaska som håller på med lågvatten journaliskt så får ni tamefan acceptera det.

Varför skulle de inte prata via ombud? AB publicerar ständigt via ombud, exempelvis vid rättegångar och flyktingavvisningar. Fnyser åt AB. Fnys!
edit: precis det de gör, pratar genom, rakt genom ombud. Inte med...
Citera
2010-07-15, 08:38
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tycker nog att Expressen börjar ifrågasätta Aftonbladet idag. (vilket är bra glömde jag att tillägga)

http://www.expressen.se/Nyheter/1.2064752/bandindspelning-bevisar-att-littorin-talade-sanning-om-dementin

Ok, då är det bara för AB att publ sina bevis, så får pöbeln avgöra trovärdigheten både med avseende på bevis och dementi.
Eller?
Citera
2010-07-15, 08:38
Medlem
"Gå och bada", var Mr Pinks uppmaning till Svenskt Näringslivs Stefan Fölster dagen innan han avgick. Kanske är det fler som skulle behöva bada?

Se http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=3836360
Citera
2010-07-15, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dodeesos
Ok, då är det bara för AB att publ sina bevis, så får pöbeln avgöra trovärdigheten både med avseende på bevis och dementi.
Eller?

Då Aftonbladet inte behöver lägga ut några eventuella bevis kan man hoppas att pressombudsmannen granskar publiceringen.
Citera
2010-07-15, 08:44
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Jag ser mig själv som en rationellt tänkande människa så jag skulle uppskatta om du kunde förklara för mig varför jag kommer fram till en diametralt motsatt slutsats: att AB ljuger. Eller rättare sagt: att Mattias Carlsson är en patologisk mytoman!

När han drar det här med att han inte är någon snövit rakt från tomma intet i sitt tal så hoppade man ju till i soffan, helkonstig vändning, kolla på det igen och håll i tanken att han just blivit intervjuad om sexköp av aftonbladet.

Och han vägrar att förneka inför ABs reporter, hans "näääää" är ju mer en uttryck för förvåning än en dementi, när han får frågan "förnekar du detta" så vägrar han att säga "ja jag förnekar detta", varför?

Han avgår! mitt under almedalsveckan, har någon minister någon gång gjort det tidigare? Skulle moderaterna göra något så otaktiskt om det inte vore för att det var panik, inte en chans.
Hade Mr SW avgått mitt i almedalsveckan om han aldrig haft sex med en prostituerad, inte en chans.

Tystnaden och paniklösningarna avslöjar väl det mesta eller? Vilka är dina argument för att han inte har gjort det som påstås, man blir nyfiken.
Senast redigerad av marreparre 2010-07-15 kl. 08:51.
Citera
2010-07-15, 08:46
Medlem
alltarallasfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Jag ser mig själv som en rationellt tänkande människa så jag skulle uppskatta om du kunde förklara för mig varför jag kommer fram till en diametralt motsatt slutsats: att AB ljuger. Eller rättare sagt: att Mattias Carlsson är en patologisk mytoman!

Jag är inte ute efter att kasta skit på någon eller hata ur mig mina egna tillkortakommanden. Jag ställer mig objektiv till situationen och det enda som intresserar mig är människans agerande, och hur han gång efter annan visar på en inkonsekvens i sina svar och i sitt agerande. Det finns liksom ingen dynamisk röd tråd i hans uttalanden, och de är extremt inlindade och breda svar. Tydliga mönster. Just dessa är jag intresserade av.

"Bevisen", eller de tecken man man kan dra slutsatser av, har ju rullats upp bla i denna tråd, men också i ett otal andra sammanhang. Tycker, faktiskt, att Jan Helin skriver väldigt bra och lättbegripligt om SOLs irrationella beteende som inte passar en falskt anklagad intelligent man.

Jag drivs inte av en agenda men förmodar att du inte står helt objektiv till situationen med tanke på din undertext. Men som sagt: jag är inte ute efter att kasta skit, eller säga att jag har rätt och du har fel.

Faktum kvarstår dock: en oskyldig människa agerar inte på detta sätt. En man som har något att dölja, gör det däremot.
Citera
2010-07-15, 08:49
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
När han drar det här med att han inte är någon snövit rakt från tomma intet i sitt tal så hoppade man ju till i soffan, helkonstig vändning, kolla på det igen och håll i tanken att han just blivit intervjuad om sexköp av aftonbladet.

Och han vägrar att förneka inför ABs reporter, hans "näääää" är ju mer en uttryck för förvåning än en dementi, när han får frågan "förnekar du detta" så vägrar han att säga "ja jag förnekar detta", varför?

Han avgår! mitt under almedalsveckan, har någon minister någon gång gjort det tidigare? Skulle moderaterna göra något så otaktiskt om det inte vore för att det var panik, inte en chans.
Hade Mr SW avgått mitt i almedalsveckan om han aldrig haft sex med en prostituerad, inte en chans.

Tystnaden och paniklösningarna avslöjar väl det mesta eller? Vilka är dina argument för att han inte har gjort det som påstås, men blir nyfiken.
Citat:
Ursprungligen postat av alltarallasfel
Jag är inte ute efter att kasta skit på någon eller hata ur mig mina egna tillkortakommanden. Jag ställer mig objektiv till situationen och det enda som intresserar mig är människans agerande, och hur han gång efter annan visar på en inkonsekvens i sina svar och i sitt agerande. Det finns liksom ingen dynamisk röd tråd i hans uttalanden, och de är extremt inlindade och breda svar. Tydliga mönster. Just dessa är jag intresserade av.

"Bevisen", eller de tecken man man kan dra slutsatser av, har ju rullats upp bla i denna tråd, men också i ett otal andra sammanhang. Tycker, faktiskt, att Jan Helin skriver väldigt bra och lättbegripligt om SOLs irrationella beteende som inte passar en falskt anklagad intelligent man.

Jag drivs inte av en agenda men förmodar att du inte står helt objektiv till situationen med tanke på din undertext. Men som sagt: jag är inte ute efter att kasta skit, eller säga att jag har rätt och du har fel.

Faktum kvarstår dock: en oskyldig människa agerar inte på detta sätt. En man som har något att dölja, gör det däremot.
Ni läser inte övriga tidningar än AB, va!?

http://www.expressen.se/Nyheter/1.2064753/dementin-ord-for-ord
Citera
2010-07-15, 08:50
Medlem
alltarallasfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre

Precis. Svårt att dra några andra slutsatser av det. En riktig blunder.

"jag har gjort saker jag ångrar", följer han upp med...

Vad var det nu han ångra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in