2010-07-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
På vilket sätt skulle det vara en ansträngning att kalla sig Peter istället för Sven Otto?

AB kan ha väldigt lite i den här affären att gå på, men resten utav "bevisning" har väl SOL stått för med sitt agerande, det räcker för papperstidningsköparna. Dessutom så har han väl erkänt sexchattande, nu vet jag inte om det är så men om AB sitter inne på uppgifter om sexchattande som överensstämmer med SOL's. Så kan man undra, kommer AB,s uppgifter om sexchattandet från "anna"?

Jag tycker det ska publiceras lite mer om detta chattandet, för att bringa lite mer klarhet i Littorins förehavanden.

Ja det där med erkänt sexchattande är anmärkningsvärt. Avslöjandet kommer från Expressen och de anger ingen källa öht (till skillnad från AB som anger den då prostituerade "Anna" som källa för sexköpet). Från Expressens artikel:
Citat:
Stämningen i rummet ska ha varit mycket spänd och Littorin pressades hårt med frågor om det påstådda sexköpet.
I det läget erkände arbetsmarknadsministern att han vid flera tillfällen sexchattat med okända kvinnor på sin privata dator i bostaden. Men Littorin förnekade bestämt att han skulle ha betalat för sex.
- Nyckelfrågan var om han hade begått något brottsligt. Och där var han mycket bestämd. Svaret på den frågan är nej, säger en person med insyn i Littorin-affären.
Littorins förklaring till att han sexchattat med okända kvinnor i falskt namn var att han var djupt deprimerad. Detta bekräftas av flera av hans närmaste medarbetare. I långa perioder de senaste åren har han tagit mediciner mot depression och också träffat en psykoterapeut, uppger Expressens källor.

* SOL erkände sexchatt på privat dator: ingen källa.
* Nekat till att han begått något brottsligt: källan en "person med insyn i affären" (vi vet redan att t.ex. SOLs vårdnadstvistadvokat Hållenius sagt detta).
* Förklaring att sexchatt berodde på djup depression: ingen källa.
* Att SOL varit deprimerad och fått hjälp: källa är "Expressens källor" (SOL uppgav själv i presskonferensen att han fått professionell hjälp för depression)
Citera
2010-07-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
De som gnäller som mest är redan rödgröna, och de som försvarar SOL är redan borgeliga. Mittenväljarna tycks inte ha brytt sig så mycket.

... däremot förstärks förtroendet för SD tyvärr
Citera
2010-07-13, 14:26
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bregott246
Vårdnadstvisten är en annan aspekt som säkert spelar en roll i sammanhanget. Visst är det ok att spekulera om det ena eller andra i frågan men man ska nog vara långt ifrån helt säker på saker och ting.

Han har ju själv kastat bensin på vårdnadstvisten, han vill försöka få ensam vårdnad utav ett utav barnen helt plötsligt. Och detta gör han framförallt med Viklund/pojkvännen som huvuddrag i .
Om han hade ringt exfrun så hade de kanske rett ut det på en kvart. I stället mörkar han och drar medialjuset till sig genom att stämma AZL.

Hade det inte varit så mycket smartare att vänta med detta tills efter valet ?
Inte speciellt genomtänkt utav SOL och det tror jag hans forna parti tycker också.
Citera
2010-07-13, 14:28
Medlem
Den som tror att affären snart blåser över är mer än lovligt naiv. Sven Otto Littorin är jagad och förblir jagad så länge han håller sig undan.
Citera
2010-07-13, 14:32
Medlem
swimp78s avatar
Det är ganska gulligt att han försöker sig på det där med "sexchatt"
Det är en klassisk taktik. Blir du anklagat för något stort, erkänn något litet, inom samma område.
Typ om nån tror du är heroinist, erkänn att du "rökte gräs några gånger när jag var 18"

Nu anklagas Fittorin för att köpa horor, vilket han säkert gjort sett till hans avgång som man naturligtvis måste ta med i beräkningen.

Hans lama försök "Jag... sexchattade!"

I Littorins tanke: "Ja man har ju läst om det där nya fräcka , sexchatt, ja det kan man ju erkänna, lite www, http och så, the internet, så får dom en liten köttbit att tugga på alla fall och så glömmer dom horan!"
Citera
2010-07-13, 14:48
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är ganska gulligt att han försöker sig på det där med "sexchatt"
Det är en klassisk taktik. Blir du anklagat för något stort, erkänn något litet, inom samma område.
Typ om nån tror du är heroinist, erkänn att du "rökte gräs några gånger när jag var 18"

Nu anklagas Fittorin för att köpa horor, vilket han säkert gjort sett till hans avgång som man naturligtvis måste ta med i beräkningen.

Hans lama försök "Jag... sexchattade!"

I Littorins tanke: "Ja man har ju läst om det där nya fräcka , sexchatt, ja det kan man ju erkänna, lite www, http och så, the internet, så får dom en liten köttbit att tugga på alla fall och så glömmer dom horan!"

Vet inte om det ens finns en definition på vad "sexcatta" skulle vara. Här finns en intressant gränsdragningsproblematik. "Read my lips: I did not sexchatta with that women!"

Tydligen hade SOL passerat den gränsen så kapitalt så han insåg att han sexchattade.
Citera
2010-07-13, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Han har ju själv kastat bensin på vårdnadstvisten, han vill försöka få ensam vårdnad utav ett utav barnen helt plötsligt. Och detta gör han framförallt med Viklund/pojkvännen som huvuddrag i .
Om han hade ringt exfrun så hade de kanske rett ut det på en kvart. I stället mörkar han och drar medialjuset till sig genom att stämma AZL.

Hade det inte varit så mycket smartare att vänta med detta tills efter valet ?
Inte speciellt genomtänkt utav SOL och det tror jag hans forna parti tycker också.

Jag ska erkänna att jag inte är inläst på detaljerna som du nämner ovan. Visst han har säkert handlat på ett mindre strategiskt/begåvat sätt utifrån sin politiska position. Vet av egen erfarenhet att skilsmässor inte alltid varken underbyggs eller kantas av de mest kloka beslut. Ingenting av det du nämner är dock olagligt eller har någonting med de anklagelser han ställts inför av Lena Melin m.fl.
Citera
2010-07-13, 14:52
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bregott246
Jag ska erkänna att jag inte är inläst på detaljerna som du nämner ovan. Visst han har säkert handlat på ett mindre strategiskt/begåvat sätt utifrån sin politiska position. Vet av egen erfarenhet att skilsmässor inte alltid varken underbyggs eller kantas av de mest kloka beslut. Ingenting av det du nämner är dock olagligt eller har någonting med de anklagelser han ställts inför av Lena Melin m.fl.

Det verkar som om även flera av sossarna börjat sansa sig nu i drevet. Kollade just på AB, artikeln är långt, långt nere på front page nu. Snart skyller de väl på att Moderaterna mördat nån i Nynäshamn för att flytta fokus från Littorin.
Citera
2010-07-13, 14:59
Medlem
SuperTeflons avatar
Det stora frågetecknet som väcks är väl att Schweinpeltz vägrar att informera Tant Gredelin om att SOL har sexchattat. Inget kriminellt alls, bara sexchattat...

Tankt Gredelin är enligt uppgifter i pressen uppenbarligen inte en del av "regeringskretsen" utan får sitta utanför och vänta på besked från media.

Tyder ju på att Tant Gredelin och Schweinpelz inte direkt tycker att kommunikation inom regeringen är speciellt viktigt.

Kanske tycker Schweinpeltz att det är bättre att landets justitieminister läser detaljerna i Expressn. Tänk så mycket lättare det blir då att vara stadsminister?
Citera
2010-07-13, 14:59
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det verkar som om även flera av sossarna börjat sansa sig nu i drevet. Kollade just på AB, artikeln är långt, långt nere på front page nu. Snart skyller de väl på att Moderaterna mördat nån i Nynäshamn för att flytta fokus från Littorin.

Tss, jädra trams, inte handlar detta om partipolitik heller. Det är sådana illfarelser som flyttar fokus från ämnet om Littorin verkligen har köpt sex eller inte
Citera
2010-07-13, 15:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaceDownAssUp
Littorin var tvungen att avgå på grund av något ynka felsteg i det förgångna.
Hur ska vi som väljare, ställa oss till det?

Har vi verkligen rätt att kräva att de som representerar oss och vårat land har ett fläckfritt förflutet?

I så fall; Har jag själv aldrig någonsin begått en dumhet eller något som Lena Mellin på Aftonbladet och hennes systrar anser vara värt att skapa krigsrubriker av?
Visst, frågeställningen är ganska svår - men faktum kvarstår att vi alla måste fundera på vilket alternativet är? Ska jag som väljare i september tro på Mona, Lars, Maria och Peter när de lovar mig guld och gröna skogar utan att ha en finansiering för detta eller ska jag acceptera att de som representerar mig har samma fel och brister som jag själv?
Jag menar att när vi väljer företrädare till riksdagen kan vi på intet sätt ställa högre krav på politikerna än på oss själva! Vad då, är erat jävla drömscenario att bli representerad av dem som aldrig kastat någon sten själva eller aldrig tabbat sig av ren dumhet. Inser ni inte att detta är att begära för mycket, för några perfekta snövita människor existerar inte i det här landet!

Du försöker få in verkligheten i diskussionen, men jag är inte så säker på att en majoritet vill det. Väldigt många av de som skriver här tänker ju efter vad de lärt sig gäller inom politiken.

Om man vidgar ramarna är det emellertid uppenbart. Vi har haft skandaler förut och vi kommer även i framtiden att få skandaler. Vi är bara människor och Sven Otto kunde lika gärna ha varit en röd minister.

Det han har gjort är dumt, men ur ett historiskt perspektiv, och om man vill ha någon ambition till att skapa något, måste man förstå att man inte bara kan peka på det konkreta, man måste även ha en plats för dessa losers. Och ja, det känns ju hemskt att säga losers, men mitt intresse är inte i första hand politik.

Hur som helst, att döma av vad man läst hittills är Svensson helt införstådd med att det finns människor som Littorin. Moderaterna kan väl komma att tjäna på detta. Och vanligt folk förstår att arbete och fritid är olika saker.

Eller för att säga det på ett annat sätt. Klick på artiklar är inte hela sanningen - man kan vara kåt ibland, men inte alltid. Och i verkligheten kan det finnas plats för lite av varje.

Ändå så måste jag förstås säga att han måste försvinna, man kan inte ha Ask och en officielll version och sen gubbar som Sven Otto.
Citera
2010-07-13, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxness
Tss, jädra trams, inte handlar detta om partipolitik heller. Det är sådana illfarelser som flyttar fokus från ämnet om Littorin verkligen har köpt sex eller inte

Ser det som självklart att det finns en bakomliggande politisk agenda. Utan den hade det inte funnits någon "affär".

Huruvida han köpt sex eller inte får vi aldrig veta. Det påstådda (!) brottet är preskriberat och Aftonbladets bevisning (om det nu visat allt) är så tunn att det för mig ter sig löjeväckande att de ens tog upp det. Det borde vara straffbart att komma med den typen av anklagelser på så veka grunder. Hursomhelst - återstår gör.. just det, det politiska spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in