Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-13, 13:44
  #5857
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxness
Det var den som jag kommenterade....ledsen om jag var otydlig.
Okej, då är jag med. Jag är lite trög idag, skyller på värmen
Citera
2010-07-13, 13:44
  #5858
Medlem
SuperTeflons avatar
Efter "sexköpgate" Får Tant Gredelin nog ändra namnet på sina memoarer:

"Dvärgen från Sveg" blir "Dvärgen som teg"
Citera
2010-07-13, 13:46
  #5859
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bregott246
4. Om SOL gjort en ansträngning att dölja sin identitet genom att kalla sig för "Peter" bör han rimligtvis också införskaffat en anonymt kontantkort

På vilket sätt skulle det vara en ansträngning att kalla sig Peter istället för Sven Otto?

AB kan ha väldigt lite i den här affären att gå på, men resten utav "bevisning" har väl SOL stått för med sitt agerande, det räcker för papperstidningsköparna. Dessutom så har han väl erkänt sexchattande, nu vet jag inte om det är så men om AB sitter inne på uppgifter om sexchattande som överensstämmer med SOL's. Så kan man undra, kommer AB,s uppgifter om sexchattandet från "anna"?

Jag tycker det ska publiceras lite mer om detta chattandet, för att bringa lite mer klarhet i Littorins förehavanden.
Citera
2010-07-13, 13:51
  #5860
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
På vilket sätt skulle det vara en ansträngning att kalla sig Peter istället för Sven Otto?

AB kan ha väldigt lite i den här affären att gå på, men resten utav "bevisning" har väl SOL stått för med sitt agerande, det räcker för papperstidningsköparna. Dessutom så har han väl erkänt sexchattande, nu vet jag inte om det är så men om AB sitter inne på uppgifter om sexchattande som överensstämmer med SOL's. Så kan man undra, kommer AB,s uppgifter om sexchattandet från "anna"?

Jag tycker det ska publiceras lite mer om detta chattandet, för att bringa lite mer klarhet i Littorins förehavanden.

Ansträngningen ligger i att inte ta Sveriges vanligaste förnamn för män (Magnus), utan istället hoppa fram till Peter i listan. Vem kunde tro att Sven-Otto var så företagsam?
Citera
2010-07-13, 13:53
  #5861
Medlem
Om inte Tobleroneaffären ägt rum så

hade aldrig Littorinaffären uppståt

och då hade ju Littorin suttit kvar.

Citera
2010-07-13, 13:55
  #5862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
På vilket sätt skulle det vara en ansträngning att kalla sig Peter istället för Sven Otto?

Han blev ju vår allas Svarte Petter ...
Citera
2010-07-13, 13:55
  #5863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
På vilket sätt skulle det vara en ansträngning att kalla sig Peter istället för Sven Otto?

AB kan ha väldigt lite i den här affären att gå på, men resten utav "bevisning" har väl SOL stått för med sitt agerande, det räcker för papperstidningsköparna. Dessutom så har han väl erkänt sexchattande, nu vet jag inte om det är så men om AB sitter inne på uppgifter om sexchattande som överensstämmer med SOL's. Så kan man undra, kommer AB,s uppgifter om sexchattandet från "anna"?

Jag tycker det ska publiceras lite mer om detta chattandet, för att bringa lite mer klarhet i Littorins förehavanden.

På vilket sätt är det en ansträngning? Han utger sig för att heta något som han inte gör. Det gör åtminstone att jag anser att SOL inte ville skylta med att det var han som satt bakom tangentbordet (om det nu var han dvs.).

Gällande hans agerande så anser jag att du har fel. Det kan mycket väl finnas andra orsaker till att hans avgång - t.ex. sexchatten som även om den inte är olaglig gör honom mindre spelbar i politiska sammanhang. Vårdnadstvisten är en annan aspekt som säkert spelar en roll i sammanhanget. Visst är det ok att spekulera om det ena eller andra i frågan men man ska nog vara långt ifrån helt säker på saker och ting.

Fråga: Är det ok att AB publicerar den här typen av story om vi antar att de redan visat alla sina "bevis"?
Citera
2010-07-13, 13:59
  #5864
Medlem
SuperTeflons avatar
SOL har blivit utesluten ur Svensk Bluffstoppförbundet eftersom han spelade för dåligt, stackars man!

www.svenskabluffstopförbundet.se/newsflash

Citera
2010-07-13, 14:01
  #5865
Medlem
Vad är sanning och var är osanning, rykten och spekulationer i debatten kring moderate arbetsmarknadsministern Sven-Otto Littorins avgång? Skandalen, om det nu är en skandal, har alldeles för många oklara in- och utgångar. Precis som många bedömare gissade så skulle Littorinskandalen påverka förtroendet för Fredrik Reinfeldt. Folk minns alla misslyckade rekryteringar och det faktum att två ministrar tvingats avgå, två andra har själva hoppat av regeringen och två statssekreterare har lämnat på grund av skandaler.
Citera
2010-07-13, 14:08
  #5866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad är sanning och var är osanning, rykten och spekulationer i debatten kring moderate arbetsmarknadsministern Sven-Otto Littorins avgång? Skandalen, om det nu är en skandal, har alldeles för många oklara in- och utgångar.
Det är ju precis det som alla undrar.
Citera
2010-07-13, 14:15
  #5867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorand
Det är ju precis det som alla undrar.

Alla inblandade anger ju olika svar eller hänvisar till varandra och

den som verkligen vet något, Littorin själv, har valt att gå under jorden.
Citera
2010-07-13, 14:17
  #5868
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad är sanning och var är osanning, rykten och spekulationer i debatten kring moderate arbetsmarknadsministern Sven-Otto Littorins avgång? Skandalen, om det nu är en skandal, har alldeles för många oklara in- och utgångar. Precis som många bedömare gissade så skulle Littorinskandalen påverka förtroendet för Fredrik Reinfeldt. Folk minns alla misslyckade rekryteringar och det faktum att två ministrar tvingats avgå, två andra har själva hoppat av regeringen och två statssekreterare har lämnat på grund av skandaler.


Mmmm fast det blir ju lite fel. Statsministerns "förtroendetapp" är knappast förvånande; självklart säger rödgröna sympatisörer (som tycks ha ca 45% av rösterna just nu) att de tappat förtroende om de frågas. På samma vis som att borgerliga säger de har lågt förtroende om de frågas ut om Måna. Intressant hade det först varit om en majoritet hade ansett förlora förtroende.

Snarare visar ett tapp på 32% att det är ovanligt FÅ som berörts av historien, och att detta knappast får stor verkan i opinionen.

De som gnäller som mest är redan rödgröna, och de som försvarar SOL är redan borgeliga. Mittenväljarna tycks inte ha brytt sig så mycket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback