2010-07-10, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
... så får man inte säga i denna tråden!
Men tydligen är det helt okej att säga både det ena och det andra om negrer och andra blattar. Dubbelmoral igen.
Citera
2010-07-10, 14:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
... så får man inte säga i denna tråden!
får man visst, men man får räkna med ett och annat svar
(den här tråden eller denna tråd)
Citera
2010-07-10, 14:49
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Ja, det är ju litet hårklyverier med rubriker contra brödtext.

Får väl se hur det slutar.

Du säger "tryckfrihetsmål". Är det ett sådant det blir även om det handlar om förtal?

Jag tror det ja - men jag är inte jurist.
Citera
2010-07-10, 14:49
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Han var ingen fd minister när brottet begavs. Inte heller när han hade PK - dock strax därefter. Fattar du inte han har dåligt samvete mot sin omgivning? Tänk vara så genomrutten och skylla på att han vill umgås mer med sina barn - dessutom namnger sina barn- när det hela handlar om att han har begått ett brott som justitieministern har som kärna i sin verksamhet? Du lär inte få höra från någon borgerlig att de beklagar hans avgång - du har inte hört det nu du lär aldrig få höra det - men du sitter som ett otroligt fan av SOL och försvarar . Fortsätt med det - om du nu tycker han gjort rätt - jag för min del avslutar denna konversation som jag tycker blir märkligt låg....Sanningen kommer alltid fram - och vi får alla stå till svars. Kräket hade kunnat falla med hedern i behåll om han erkänt och förklarat sig - så otroligt dum är han att han skippade den chansen. Jag har inget mer att tillägga

Littorin var ingen minister när det påstådda brottet begavs.
Citera
2010-07-10, 14:50
Medlem
Gonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Jag är inte kristdemokrat, men det är skönt att se att det finns EN bland resten av ynkedomen som faktiskt vågar sätta ner foten och göra ett ordentligt uttalande.

Hägglund växte helt klart i mina ögon med det kravet.

http://www.expressen.se/Nyheter/val2010/1.2059643/hagglunds-krav-pa-littorin-trad-fram

Kan inte annat än hålla med.
Det var ju fan vad alla andra ska vara PK hela tiden, istället för att ta bladet från munnen.
Citera
2010-07-10, 14:51
Bannlyst
..
Undrar vad denna "Anna" fått betalt för att, inte träda fram, utan för att peka ut en kund för ett brott som är preskribrerat för 2 år sedan....

Hon lär ju inte nöjt sig med 2000:-

Undrar vem som betalt henne och av vilken anledning. Hon är ju proffs och lär skita i vilket.
Jag tippar att hon fått minst sexsiffrigt belopp. Ställer hon sen upp och "gråter ut" i pressen så
är vi nog snart uppe i en mille!
Citera
2010-07-10, 14:52
Medlem
Finns det inget positivt skvaller om Littorin?

Något bra har han väl ändå gjort?

Tex Jobbcoacher

mer ...
Citera
Medlem
IngosBingos avatar
Citat:
Plötsligt är Wikipedias uppgifter om Sven Otto Julius Littorin uppdaterade.

Under rubriken "Gärning som arbetsmarknadsminister" där det inte funnits någonting att läsa tidigare står nu:

"Som arbetsmarknadsminister var Littorin noga med upprätthålla den svenska modellen. Han betonade fackets viktiga roll, mot personer inom borgerligheten som ville minska denna."

Det finns tydligen olika sätt att vinna erkännande och berömmelse.

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sven-Otto_Littorin#G.C3.A4rning_som_arbetsmarknadsminis ter

Menar han verkligen det som står där?

Det är en felskrivning, "fuckets viktiga roll", ska det egentligen stå
Citera
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
men du sitter som ett otroligt fan av SOL och försvarar . Fortsätt med det - om du nu tycker han gjort rätt - jag för min del avslutar denna konversation
Jag bad om konkreta exempel på var jag har tagit honom och hans potentiella sexköp i försvar. Nu kom du istället med två nya påståenden om mig. Att jag är ett fan av SOL, att jag försvarar SOL. Nyheter för mig, båda två.

Så då frågar jag än en gång, VAR försvarar jag hans förehavanden? Du kan inte påstå något sådant utan att ha konkreta saker att stå på. Så VAR har jag försvarat honom och den gärning han beskylls för? Och var påstår jag mig vara ett fan av SOL?

Senast redigerad av emma80 2010-07-10 kl. 14:56.
Citera
Medlem
Är det verkligen sannolikt, att Littorin lämnat ut sitt eget spårbara mobilnummer till ett fnask? Skulle han vara så pass korkad, att han inte använde ett kontantkort?

Numret verkar vara ett nummer dit flera har ringt lång tid efter det har upphört, då man tydligen sökt Littorin på numret enligt förskolan. Det dröjer väl något år innan ett avslutat nummer får användas av en ny abonnent, varför man sökt Littorin år efter det att numret upphört, vilket gör att förskolan känner till att det gick till Littorin tidigare.

Å andra sidan har förskolan haft numret i 3 år, vilket skulle kunna betyda att Littorin gjort sig av med numret för 4 år sedan. Dvs direkt efter det påstådda horköpet, något som talar emot Littorin.

Citat:
I hennes adressbok finns ”Peters” hotmail-adress och ett telefonnummer. Numret går i dag till en representant för en förskola, de har haft numret i tre år.
Tidigare hade Sven Otto Littorin numret, enligt förskolan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7446604.ab
Citera
2010-07-10, 14:53
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gono
Kan inte annat än hålla med.
Det var ju fan vad alla andra ska vara PK hela tiden, istället för att ta bladet från munnen.
"Alla" vet att moderater skulle komma att stödrösta på KD inför valet, så det är bara logiskt att de (relativt) snabbt gick ut och fördömde. Centern missade chansen - öppet mål.
Citera
2010-07-10, 14:53
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lottiz
Jag skulle våga tippa på att SOL har köpt sex fler gånger än denna.

Sedan undrar jag om någon vill satsa pengar på när SOL begår självmord, mentalt instabil deprimerad politiker som ligger i vårdnadstvist och dessutom uppdagas har köpt sex och hängs ut i alla större medier, kan det sluta på annat sätt?

Det skulle dessutom vara bäst för moderaterna för då kan sanningen aldrig komma fram, och de kan säga att det är mediernas häxjakt som gjorde att han tog sitt liv.

Tvångsomhändertagning till akutpsyk? Vem vet han kanske är inlagd just nu?
Han har förmodligen sagt olika versioner till olika personer, och när det börjar bli ohållbart att kontrollera alla lögnerna och hålla dem samman är nog upplösningstillstånd, mentalt sammanbrott nära. Han har ju en tidigare historia enligt sig själv av mental instabilitet och depressivitet.

MJ hade sin Peter Pan, Littorin "stålmannen" "snövit".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in