2010-07-10, 11:15
Medlem
50-öring.s avatar
Jag anser inte att det han gjort är särskilt allvarligt. Jag bryr mig inte speciellt i alla fall. Men grejen är den att det är olagligt. Och som minister och högt uppsatt politiker ska man hålla sig ifrån detta.

Men det roliga med tråden är; Hade detta varit en sosse hade inte en jävel i den här tråden tvekat på om det är sant. Folk hade skrattat rått och sagt saker i stil med "Typiskt sossar.." Folk hade även ansett att detta var fruktansvärt.

Och ni snackar om dubbelmoral..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
ska hon inte avslöja ALLA DE TUSENTALS andra HON SÅLT SEX TILL?

stackars karln
köpa sex e olaglig, så f*ing what?
att köra för fort, att skattefuska, att gå på röd gubbe... ska alla politiker avgå ? vem av de har inga lik i garderoben

fyfan för skvaller sverige som bara hittar på skandaler om varandra

Ja jag tycker också det är äckligt att man ska behöva vara så prickfri. Vem fan är prickfri idag? Men det värsta var när ett statsråd avgick för att inte ha betalat TV -licensen.

Jag tror att det är hans fru som ligger bakom det hela. Och att det e SOLs egen dator dom hämtat uppgifterna ifrån.

Aftonbladet har ljugit ihop halva storyn med andra ord. Förtroendet för AB är som vanligt. NOLL.
Citera
Medlem
Bra presskonferens:

jag vet inte
jag kan inte brdöma
jag vet inte
jag har inte...
Citera
2010-07-10, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimzet71
Bra presskonferens:

jag vet inte
jag kan inte brdöma
jag vet inte
jag har inte...

Helt plötsligt vet "den ovetande" ännu mindre.
Citera
2010-07-10, 11:17
Medlem
NomadSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadda
"89% av de prostituerade ville lämna prostitution men saknade alternativ försörjningsmöjlighet."

Du har inte funderat på att detta snarare hänger ihop med samhällets syn på prostituerade som en marginaliserad, omyndigförklarad grupp menlösa och smutsiga människor utan varken intressen eller kunskaper/bildning utanför valda yrke? Du har inte funderat på att människor som Du bidrar till den stigmatisering av sexarbetare som företrädesvis radikala feminister och pk-religiösa brukar syssla med?

Vi kan stöta och blöta detta ämne åter och åter igen. Det handlar om vilken syn man har på människan och hennes rätt till sin egen kropp. Inklusive sexualitet. Det är ingen nyhet att framför allt kvinnor är (utåt sett) konservativa när det gäller sexualitet - de trivs inte med att andra kvinnor med tillgångar (utseende och sexlust/-förmåga) långt över deras egen, bjuder ut sina tjänster för pengar. Dvs. utan att mannen behöver svansa runt och bjuda på drinkar mest hela tiden. Sverige är ett matriarkat och styrs till stort sett av kvinnor, för kvinnor. Den vite mannen betalar, men det kommer han inte att göra länge till ty även han är mänsklig och även han har därmed gränser. Förnuftet kommer att vinna - ja, vi ser ju till och med många unga tjejer idag som vill avskaffa den verkningslösa sexköpslagen.

Politikerna ska möjligen se som sitt uppdrag att bidra till hjälp för utsatta. Detta t ex genom att prostituerade som inte vill arbeta som sexarbetare längre, har möjlighet att få stöd att sadla om. Liksom alla andra givetvis borde få. Sexköpslagen, som är en moraliserande och uddlös skitlag, hjälper inte dessa människor. Tvärtom - prostitutionen går under jorden och blir farligare för sexarbetarna. Tidigare kunde polisen köra omkring på prostitutionsstråken utan problem och sexarbetarna kände sig givetvis trygga då skumma typer och våldtäktsmän knappast hade något där att göra. Numer sker allt i det fördolda - enbart för att Gudrun & company blev våta i trosorna av att lagstifta mot något som aldrig kommer att försvinna. Det kallas ibland populism. Inser du det?

"Kriminalitet lockar kriminella" - fundera på detta klassiska citat en stund, och återkom. Helst utan moraliserande dravel så är du snäll.
Citera
Bannlyst
Inte ens Aftonhoran är så korkad att de publicerar dessa nya uppgifter om det inte finns bevis att stödja sig mot. Så det är nog så att Svin Otto och de andra pamparna har lik i garderoben, precis som enligt den vanliga stereotypa bildena v maktmänniskor och deras förvridna sexualitet.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Men vafan. Hellre en Littorin som visar att han är karl än den där fjollan Fedeling eller vad han heter som var transa. Littorin visar att en Moderat har stake!
Citera
Medlem
Så SOL förnekar och ger bollen till AB som nu har två vägar att gå:
1) plocka fram bevisen
2) om inte, tvingas de göra seklets mediala pudel och be SOL om ursäkt
Citera
2010-07-10, 11:18
Medlem
Är det troligt att FR har presskonferens utan att ha pratat med SOL sen sist?
Citera
Medlem
Källa: http://www.dn.se/nyheter/sverige/ask-vill-att-sexkopare-skams-oppet-1.1064473

"– Jag skulle kunna tänka mig att ha väldigt grälla färger på kuvertet och skicka hem till folk som var misstänkta för detta, sade hon.

– För jag tror att det värsta som kan hända många av dem som är ute och köper sex, det är att någon i omgivningen får reda på att de är ute i det här, sade Ask.

Till Aftonbladet säger hon att idén med grälla färger kanske inte var så bra. Men hon står fast vid principen.

– Rent praktiskt kanske man inte kan ha färgade kuvert, men vi måste visa vilka de är och låta människor i deras omgivning få veta, säger Ask till Aftonbladet.

Hon ska nu ta upp frågan med sina kollegor"

Vilka kollegor avses? Littorin?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Fråga till Reinfeldt från reporter:

"Kommer det här att skada din regering?"

– Det kan jag inte bedöma.

Men nog borde han kunna bedöma att det redan har skadat regeringen, arbetsmarknadsminister avgår

Eller så har SOLs avgång stärkt regeringen som sådan...

De moderatpolitiker som jag känner tycker att det är lite Hökmark-varning på SOL. "Varje gång Hökmark sade något tappade vi två röster.."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimzet71
Bra presskonferens:

jag vet inte
jag kan inte brdöma
jag vet inte
jag har inte...

Men herregud, vad vill du att Reinfeldt ska säga då? Han är ju knappast stålmannen heller, detta skedde dessutom innan den nuvarande regeringen tillsattes... jag tycker att han sköter det helt korrekt.

Herregud alltså, detta kanske inte ens är sant - vad vill vi ha? Att Reinfeldt har sagostund och berättar för oss hur en annan människas liv sett ut eller ser ut? Kan och vet du, allt om dina kollegor?

Reinfeldt sköter det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in