2010-07-09, 13:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean

Edit: Hittar inget om straff för valfusk.
Det gjorde jag: Max 6 mån.
Citera
2010-07-09, 13:04
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallersugen
Mail duger säkert gott för Aftonbladet och det är antagligen inte heller mer än så. Antagligen räcker deras bevis inte för publicering (t ex pga risken för att uppgifterna kan vara förfalskade), men de kunde heller inte låta bli att dra upp affären nu eftersom tidningarna antagligen räknar och tävlar med antalet personer som de lyckas få att avgå från olika poster.
Därför har de valt en sunkig men framgångsrik medelväg. De tar all ära och redlighet av Littorin, men väljer ändå med en absurd ursäkt att "lindra" angreppet genom att inte lämna ut några andra uppgifter.
Uppgifterna är säkert sanna, men även om de inte är det så insåg nog Littorin att hans fru inte tänkte ge sig när han krävde vårdnaden och mer eller mindre hängde ut sin fru som olämplig mor till barnen.

Jag tror du ligger väldigt nära sanningen!

Dessvärre blir ju konsekvenserna katastrofala om det är så: Vilken person som helst kan lämna in en dator med nåt mail (varkligt eller påhittat) till en tidning för att sänka en politiker.
Citera
2010-07-09, 13:04
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Dom vill inte veta av honom
http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7440302.ab

Inte ens presstjänsten står till hans förfogande. Vilket är jäkligt ovanligt dagarna efter att någon avgår, stöttning brukar finnas i det här skedet.

Jo, jag vet. Jag kommenterade bara för att formuleringen var litet speciell.
Citera
2010-07-09, 13:05
Medlem
Starvids avatar
En kul grej är att typ alla här i Visby som vill veta vad som händer i den här frågan kollar på Flashback. Så ryktena jag hört här kanske lika gärna uppkommit i den här tråden. Vi får akta oss så det hela inte blir självbekräftande, och komma ihåg att allt fortfarande är obekräftat.
Citera
2010-07-09, 13:06
Medlem
Giant Squids avatar
Får se om Hägglund nämner Littorin i chatten som pågår nu eller om det är locket på där med?

Rimligen borde även AB ha kontakt med själva "offret" i affären, och sitter på långa intervjuer med ingående detaljer.
Citera
Medlem
"Däremot har han fått ett erbjudande om professionell hjälp från Moderaterna"

M vet alltså mer. Verkar vara betydligt större än en enskild händelse från 2006.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Något märkligt är att det är så tyst från Reinfeldt och regeringskollegorna med superlativ om Littorins förträfflighet, tystnaden stämde inte med den uppgivna orsaken till avgång.

Exakt. Hade skälet varit det som Littorin uppgav på presskonferensen hade Reinfeldt, som inte är sen med att ge kängor åt media, uttryckt sitt beklagande sin upprördhet över att en av hans ministrar tvingats avgå på grund av skamlös mediebevakning. Nu ingenting åt det hållet.
Citera
2010-07-09, 13:07
Medlem
greppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
En kul grej är att typ alla här i Visby som vill veta vad som händer i den här frågan kollar på Flashback. Så ryktena jag hört här kanske lika gärna uppkommit i den här tråden. Vi får akta oss så det hela inte blir självbekräftande, och komma ihåg att allt fortfarande är obekräftat.

Exakt! Sitter också på Gotland. Det surras vilt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid

Det kan vara lätt att låsa fast sig i tankebanor och förväntningar vilket leder till självuppfyllande profetior men när det gäller Littorin är det tyvärr sant.
Citera
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ungtegott
Ny spekulation: L******n har haft sex med en jämnårig kompis till sin 16-åriga dotter. Han spelade in hela akten på video vilket är olagligt eftersom tjejen är underårig. Aftonbladetreportern som trängde sig på dottern på hennes skola bad inte bara om hennes kommentarer till pappas hälsa utan också till uppgifterna om det intima förhållandet mellan pappan och hennes kompis. Obeservera att denna spekulation är obekräftad.

Dottern var väl 12år 2006 - låter ju troligt...
Citera
2010-07-09, 13:08
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det kan vara lätt att låsa fast sig i tankebanor och förväntningar vilket leder till självuppfyllande profetior.

Du menar att vi tvingar honom att begå brott retroaktivt? (Äsch skojade bara.)
Citera
2010-07-09, 13:08
Medlem
månss avatar
Klart som fan att AB har riktigt bra bevisning. Tror knappast dom vågat dra igång allt det här p.g.a ett sketet mail.
Nu väntar jag bara på ett uttalande från Reinfettan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in