2010-07-10, 11:19
Medlem
KnutteKragballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svittigneger
Inte ens Aftonhoran är så korkad att de publicerar dessa nya uppgifter om det inte finns bevis att stödja sig mot. Så det är nog så att Svin Otto och de andra pamparna har lik i garderoben, precis som enligt den vanliga stereotypa bildena v maktmänniskor och deras förvridna sexualitet.

Klart de har någon form utav bevis men inte de bevis som de säger sig ha och inte från någon hora.

Citat:
Ursprungligen postat av KnutteKragballe
Känner mig rätt säker på att Aftonbladet blåljuger i denna artikel.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7446604.ab

Jag tror det gått till så här.

Niklas Svensson fick på något sätt reda på att Sven Otto Littorin letade sex på nätet via sexsajter 2006.

Han sparade ner skärmdumpar och har troligtvis sedan kontaktat Ann Zetterberg Littorin som full av hämndbegär pga. vårdnastvisten gärna lämnade ut information från Sven Otto Littorin gamla dator.

Denna tråden bekräftar detta. https://www.flashback.org/t392897

Niklas Svensson tipsade Aftonbladet om storyn för ett par veckor sedan lagom till att läggas ut under Almedalsveckan för max effekt. (knappast slumpen att denna affär uppkom just nu)

Aftonbladet har lovat Niklas Svensson att han skall hållas "hemlig" som källa och var därför tvungen att uppfinna horan Anna och hela storyn om att de talat med henne.

Att en hora sparar sin dator från 2006 full med adresser till alla hennes gamla kunder om hon nu gått vidare i livet låter högst otroligt. Vem som helst utav hennes vänner eller släkt kunde ju funnit denna inforamtion om det t.ex. hänt "Anna" något och vem vill utsätta sig för det?

(Givetvis var Aftonbladet tvungna att skriva att i adressboken " finns flera direktörer och andra kända personer. " inga snickare, rörmockare eller fackförenings pampar)

Aftonbladet har helt enkelt hittat på historien om horan Anna bara för att skydda sin källa och ändå kunna gå ut med innehållet i informationen som de fick utav Niklas Svensson.

Vi förra valet var det SAP-net affären som Niklas Svensson fabricerade fram och då hette det att

en anonym folkpartist som hade "reagerat mot de smutsiga arbetsmoderna inom partiet"

Sedan visade det sig att Niklas Svensson själv var källan och själv hade loggat in i SAPs nätverk.
Citera
2010-07-10, 11:20
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxRenn
Är det troligt att FR har presskonferens utan att ha pratat med SOL sen sist?
Kan nog vara så. Han verkar gått under jorden. Skumt med presskonferens utan innehåll? Affären känns mer och mer dåligt skött...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Fan är det inte TV-sänt?!
Verkar inte så, har även kollat efter livestream på nätet men inte hittat något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Littorin existerar inte heller för närvarande.

Han finns inte på bild sedan han avgick
.

Vilket fruktansvärt ointelligent inlägg du presterade nu. Men jag är inte förvånad, av de inlägg jag sett från dig i den här tråden är det inte många som haft någon substans alls.

* Hur kommer det sig att horan, som lämnat prostitutionen bakom sig, sparat sina uppgifter i 4 år?
* Hur kommer det sig att hon väntar 4 år med att släppa nyheten om vem hon sexat?
* Hur kommer det sig att hon, nu när hon lever ett svensson-liv, utsätter sig för att bli outad genom att medverka i utredningar?

När man blir offentligt anklagad för något anser jag att man har rätt att konfrontera den som kommer med påståendet, i det här fallet såväl AB som "Anna". Att gömma sig bakom källskydd är bara patetiskt, och vi vet ju sen tidigare hur AB har det med sina "källor" (reportrar som poserar med vapen t.ex.).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NomadSoul
Du har inte funderat på att detta snarare hänger ihop med samhällets syn på prostituerade som en marginaliserad, omyndigförklarad grupp menlösa och smutsiga människor utan varken intressen eller kunskaper/bildning utanför valda yrke? Du har inte funderat på att människor som Du bidrar till den stigmatisering av sexarbetare som företrädesvis radikala feminister och pk-religiösa brukar syssla med?

Vi kan stöta och blöta detta ämne åter och åter igen. Det handlar om vilken syn man har på människan och hennes rätt till sin egen kropp. Inklusive sexualitet. Det är ingen nyhet att framför allt kvinnor är (utåt sett) konservativa när det gäller sexualitet - de trivs inte med att andra kvinnor med tillgångar (utseende och sexlust/-förmåga) långt över deras egen, bjuder ut sina tjänster för pengar. Dvs. utan att mannen behöver svansa runt och bjuda på drinkar mest hela tiden. Sverige är ett matriarkat och styrs till stort sett av kvinnor, för kvinnor. Den vite mannen betalar, men det kommer han inte att göra länge till ty även han är mänsklig och även han har därmed gränser. Förnuftet kommer att vinna - ja, vi ser ju till och med många unga tjejer idag som vill avskaffa den verkningslösa sexköpslagen.

Politikerna ska möjligen se som sitt uppdrag att bidra till hjälp för utsatta. Detta t ex genom att prostituerade som inte vill arbeta som sexarbetare längre, har möjlighet att få stöd att sadla om. Liksom alla andra givetvis borde få. Sexköpslagen, som är en moraliserande och uddlös skitlag, hjälper inte dessa människor. Tvärtom - prostitutionen går under jorden och blir farligare för sexarbetarna. Tidigare kunde polisen köra omkring på prostitutionsstråken utan problem och sexarbetarna kände sig givetvis trygga då skumma typer och våldtäktsmän knappast hade något där att göra. Numer sker allt i det fördolda - enbart för att Gudrun & company blev våta i trosorna av att lagstifta mot något som aldrig kommer att försvinna. Det kallas ibland populism. Inser du det?

"Kriminalitet lockar kriminella" - fundera på detta klassiska citat en stund, och återkom. Helst utan moraliserande dravel så är du snäll.
Det enda jag ser här är ett svar från en person med väldigt bestämda åsikter, som dock inte är underbyggda med någon som helst typ av källor, vilket dock jag gjorde. Mina åsikter och mitt inlägg har stöd i vetenskapliga undersökningar. Jag tycker du ska återkomma när du har något mer att tillföra än bara löst antagande.
Citera
2010-07-10, 11:21
Medlem
Citat:
Kan nog vara så. Han verkar gått under jorden. Skumt med presskonferens utan innehåll? Affären känns mer och mer dåligt skött...

Vad finns det att säga? Om affären är påhittad och dem inte kommit längre i sin interna utredning..?
Citera
2010-07-10, 11:21
Medlem
Citat:

mmm... varför ens ha presskonferens...

JO..för att försöka stjäla fokus från MP i almedalen
Citera
2010-07-10, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Men du bommar sakfrågan rätt rejält, om sol var totalt oskyldig så varför avgår han.

Aftonbladet har det dom har, littorin väljer att inte bemöta uppgifterna utan avgår och flyr in i tystnaden. Så du kan hojta på om dina konspirationer.

Journalisters jobb är att granska och fråga. Väljer han att fly och inte bemöta är ju risken till hundra procent att rykten börja gå.

Och kvinnan är av underordnad roll i allt detta.

Bara för dig som hon är av vikt. mr brandbil.

Så enl dina regler om trovärdiga vittnen skulle vi lita mer på Krister Pettersson i än L Palme i Palmemordet.
Grävandet från AB sida är bara ett beställningsjobb precis som den nakna fotografen (deras egen) de körde med på Viktoriadagen...
Citera
Bannlyst
Ganska roligt att Reinfeldt osv hävdar att Littorin faktiskt angav flera skäl efter att Littorin faktisk numrerade och namngav exakt skälen...

Citat:
Det finns tre skäl till att jag slutar. Emma, Gustav och Arvid.

Ganska tydligt uttalande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke73
Ja det här är julafton för mig...att få se ärkesvinet Littorin förnedras är något jag drömt om länge!
Hoppas han får ett rent helvete efter detta, så många andra som han skapat ett helvete för så är han värd det.

Det här ska firas!

Japp. Ikväll öppnar jag upp Ardbegen och hurrar: Ännu ett kriminellt gubbslem avslöjat!
Citera
2010-07-10, 11:23
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Fråga till Reinfeldt från reporter:

"Kommer det här att skada din regering?"

– Det kan jag inte bedöma.

Men nog borde han kunna bedöma att det redan har skadat regeringen, arbetsmarknadsminister avgår
Är du säker, med tanke på vilken erbarmelig arbetsmarknadspolitik som förts så kanske det bara var en välsignelse för regeringen att bli av med oket som är posterbild för den
Citera
2010-07-10, 11:23
Medlem
Vilka ord använde han när han ringde till dig?
- Han ringede mig i tisdagskväll och säger att han vill lämna regeringen. Han anger privata skäl och säger att han konfronterats av Aftonbladet med uppgifter som inte stämmer. Han förstår att det kommer bli mediegranskning och eftersom han dessutom är i en vårdnadstvist så drar han sin gräns här.

Det låter inte fullkomligt otroligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in