2010-07-10, 15:43
Bannlyst
Orsaken till att man inte kan ha partimedlemmar som köper sex, i synnerhet inte ministrar är ju att det kan komma fram vid ett olämpligt tillfälle. Han borde fått gå när det kom fram att han ljög om sin utbildning. Fredrik ångrar sig nog bittert.

Det tog sexton timmar från intervjun tills att han avgick. Varför var det så viktigt att han avgick så fort?

Man får den känslan av att allt Littorin gjort inte går att berätta för honom. Annars så hade det ju varit smartast att lägga korten på bordet. Det verkar inte gå.
Citera
2010-07-10, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Nu lever vi inte i staterna så vi har ingen jury som behandlar förtal, men visst påverkar en betalning trovärdigheten i var mans ögon och hur den påverkas vid en ventuell rättegång vet jag faktiskt inte.
Det är givetvis upp till var och en att tro vad man vill i denna härva, men jag föredrar ju att diskutera med folk som inte har ett cuklop i ansiktet då de diskuterar.
Hade SOL varit oskyldig så har jag OERHÖRT svårt att se varför han inte bemött lögnerna?
Tryckfrihetsbrott går till jury.
Citera
2010-07-10, 15:45
Medlem
Roligt men också en tankeställare:
http://badlandshyena.wordpress.com/2010/07/10/falska-sexanklagelser-mot-littorin/

---------------
"Jag är ingen stålman men jag är inte heller Snövit" - Sven Otto Littorin
Citera
2010-07-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkoPinko
Jag tycker att följande är MYCKET märkligt:

2. Han bemödar sig med att kontakta "Anna" via en anonym mailadress men ger gladeligen ut sit privata telefonnummer?!

Antingen är SOL mer än lovligt korkad, eller så ligger det en hund begraven här. Min röst ligger på det senare alterantivet.
Det är sant. Han använder en anonym hotmail-adress, han använder ett fejkat namn. Men han använder sitt privata telefonabonnemang och inte en mobil med kontantkort

Vad tänkte han med?
Citera
2010-07-10, 15:46
Bannlyst
Jag får känslan att S ihop med AB under berusning bestämt sig för att fälla ett par från andra sida iomed att de aldrig klarar att argumentera mot dem på vanligt hederligt sätt.
Citera
2010-07-10, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Verkar som om vi är helt ense i sak

Källa på att andra tidningar tackat nej har jag bara från denna tråd (där det påståtts ett antal gånger), så det får man ta för vad det är.

Som ett tillägg till allt detta så tror jag att SOL och FR:s relation är rätt så frostig nu, med tanke på alla avhops pga skandaler i början av regeringsbildandet så fick garanterat samtliga minister rätt så ingående frågor om det ev kunde finnas något i deras garderob som inte fick läcka ut.

Jag har oerhört svårt att tro att SOL skulle ha varit aktuell om han då sagt att han hade köpt en hora, det var liksom inte läge för mer skandaler...

Så på toppen av allt så har nog FR tappat en hel del förtroende för SOL och åsamkat alliansen rätt så stor skada.
Citera
2010-07-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadda
Tryckfrihetsbrott går till jury.
Det är möjligt att det är så, har inget kunnande just i tryckfrihetsmål men ser gärna en referens till detta påstående.
Citera
2010-07-10, 15:48
Medlem
Citat:
Än så länge är den här historien bara i sin linda.

Jag tror iofs att det är fullt rimligt att SOL köpt sex inte bara en gång, utan flera. Så var det sagt.

Men sedan krävs det att en del omständigheter och påståenden reds ut så att det inte blir en massa saker hängande i luften.

En viktig omständighet är att reda ut varför "Anna" kontaktade en rad tidningar nästa fyra år efter den påstådda händelsen. Jag måste säga att jag tycker det är litet märkligt att det sker så lång tid efteråt. Hennes förklaring att hon var upprörd efter affären med Kapten Klänning kan synas litet konstruerad.

I tråden har det föreslagits andra förklaringar: En är att "Anna" inte existerar utan att det är någon annat som ligger bakom. En annan är att "Anna" vill påverka alliansen negativt. En tredje är att Annas framträdande har med vårdnadstvisten att göra.

Vidare kan man fråga sig varför andra tidningar tackade nej.

Men som sagt, den här affären har bara börjat. Vi kommer nog att få se mycket, mycket mer. Själv har jag ingen aning om vart det kan ta vägen och blir nog inte förvånad vad som än dyker upp.

Låt oss utgå från att "Anna" verkligen talar sanning kan det inte vara som så att det där om kapten klänning verkligen stämmer, i AB's artikel säger hon att hon har gått i terapi i flera år men jag tolkar det som hon har slutat med det nu. När så hela den här storyn om kapten klänning briserar så rivs allt upp igen och att hon i detta läget bestämmer sig för att gå ut med det istället för att på så sätt bearbeta det hela. Förloppet stämmer ju aftonbladet sa väl att de fick uppgifterna för ett par månader sedan då har det gått ett par månader sedan allt om Göran Lindberg har börjat komma ut och "Anna" har haft tid att försöka glömma allt.
Citera
2010-07-10, 15:49
Medlem
Charlie Wilsons avatar
Är Littorins ex-fru fortfarande tillsammans med den där skojaren Hans Viklund?
Citera
2010-07-10, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Det är möjligt att det är så, har inget kunnande just i tryckfrihetsmål men ser gärna en referens till detta påstående.
12 kap., 2 §, Tryckfrihetsförordningen.

http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3911&bet=1949:105
Citera
2010-07-10, 15:51
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Det är sant. Han använder en anonym hotmail-adress, han använder ett fejkat namn. Men han använder sitt privata telefonabonnemang och inte en mobil med kontantkort

Vad tänkte han med?

Det låter inte helt troligt att han använder en telefon som går att spåra om han tänker på att dölja resten.
Citera
2010-07-10, 15:52
Medlem
Schneeleopards avatar
Citat:
Om hon fått ersättning av någon som är inblandad i vårdnadstvisten är det nog inte alls av underordnad betydelse.

Om det "Anna" berättar är sant, så måste jag hålla med om att det är av underordnad betydelse, huruvida hon blivit "uppmuntrad" till att berätta eller inte, och av vem. Eller menar du att om bara tillräckligt få känner till en begången handling, till exempel en prostituerad och dennes kund, så har handlingen inte skett?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in