2010-07-10, 10:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Måtte han nu inte, i sin bensodimma, svamla om att han inte kände till att det är olagligt att köpa sex. Med den mannen vet man aldrig...
Citera
Medlem
Schneeleopards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schneeleopard
Tanken har faktiskt slagit mig!? Det vore ju ett sådant urbota typiskt moderat/neoliberalt försvar för den uppkomna situationen. Likt en välbeställd politisk elit som vägrar betala skatt (tv-licens) av ideologiska skäl..? Frågan är om folket och media sväljer det. Det har ju redan provat gråtvalsen: "för mina barns skull", och det gick ju sisådär.

Ugly att citera sig själv, uschäkta, men: Å den andra sidan erinrar jag mig spridda kommentarer i diverse tidningars forum de senaste dygnen om hur SOL "visar att han är en riktig man som vågar visa känslor och tar ansvar för sina barn" och "varför misstänkliggör ni SOL, visa lite empati och medkänsla istället". Hur tänker de kommentatorerna idag? Förvisso är det en personlig tragedi, men är det inte också större saker på spel här?
Citera
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashebock
Jag är inte fiende till aftonbladet, men jag tycker att den här gången har aftonbladet begått ett slags politisk avrättning av en person som samordnar en arbetsmarknad politisk arbete för allas bättre välfärd.
Dessutom är det dyrare att ha sambo eller äkta partner... Borde inte det finnas engångssambo eller engångsmaka efter microbehovet...
Det är ju världens äldsta yrke... Låt yrket finnas i framtiden med.. Det är ju ett framtidsyrke för många som vill komma ifrån sin fattiga social situation...

Oavsett vilket parti vi röstar på så kommer det kapitalistiska systemet att finnas kvar... Och människor kommer att alltid ha ett ekonomiskt behov...

Så vad är skillnaden mellan en byggarbetare som skadar sin kropp, händer etc., han jobbar ju för att han är tvungen... tvungen av vem, jo, för att fylla behoven...

En prostituerad (har fått ett negativklang, namnet borde döpas om till något ståtligare) jobbar också med sin kropp, enda skillnaden är att de kroppsdelar hon använder till skillnad från en byggarbetare är den kroppsdelen som har mest känselceller och behagar hjärnan...

De riktiga bovarna är de människor som ser ner på kvinnor som legat med många... Egentligen vill de själva, ensamma om det, ha satt på kvinnan. Därför kastar männen ur sig glåpord och annat om kvinnor som sprider glädje, därför att de inte själva var delaktiga och inte heller har möjlighet att deltaga i sexet.

Främst är det de tidigare historiska prästerna/imamerna som spridit förakt mot "lösaktiga" kvinnor som svärtat ner sin "själ" och kropp och de behöver renas...

Gud är "ren" och sex är "smutsigt".

Finns det något svensk politiskt parti som vill återinföra legalisering av köp/sälj av sex?? i så fall tänker jag rösta på det partiet...

Jag är helt emot sexköpslagen men naturligtvis är det oerhört problematiskt om en regeringsmedlem eller riksdagsledamot bryter mot lagarna de själva stiftar. Jag tycker det är löjligt när det dras upp t.e.x att Göran Persson bodde på gods eller att Lars Ohlys dotter går i friskola då det inte har något med politiken de för att göra men när det kommer till rena lagbrott är det naturligtvis en helt annan grej. Där måste väl ändå de flesta hålla med att gränsen går och att det skulle vara helt omöjligt för SOL att med någon trovärdighet stanna kvar på sin post?

Finns ju en del enskilda riksdagsledamöter, som Camilla Lindberg och Fredrik Federley, som talat emot sexköpslagen men det finns inga riksdagspartier som har ett avskaffande på sitt partiprogram.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Agejev
Ja, det smartaste han hade kunnat göra vara att berätta allt på den där presskonferensen. Lägga korten på bordet, säga att han mådde mycket dåligt vid tidpunkten för sexköpet osv. Då hade gemene svensson kanske känt bara ett litet uns av den sympati som de flesta här inne tycks ha för honom.

Nu har han försuttit chansen. Han har ljugit om sin examen, antagligen för Fredrik för fyra år sedan och nu om sina barn. Uttalar han sig nu så finns ju risken att någon kommer i håg att han ljugit förut.

Att han köpt sex om han erkänt hade nog inte varit lika allvarligt. Han kunde inte erkänna för fyra år sedan då det då inte var preskriberat. Han har ljugit för att undkomma straff.

Det är kanske det värsta att han har gjort något och inte tagit straffet. Han har agerat för att undkomma lagen. Det kan inte en minister göra. Det är för grovt.
Citera
2010-07-10, 10:01
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror inte Reinfeldt känt till detta, kanske frågat om ryktena stämmer och fått nekande svar. Jag menar han sparkar en minister för obetald TV-licens. Det lutar åt att Sveno ljugit alt. mörkat

Ja, självklart. Reinfeldts totala avståndstagande, och Littorins expressfärd till Sibirien med regeringsplanet tyder på att Littorins förtroende är rökt för all framtid inom partiet. Det går uppenbarligen inte att lita på karln överhuvudtaget, Littorin kunde inte ha svikit Reinfeldt mer än om han ens gått in för det...
Citera
Medlem
cem77s avatar
Aftonbladet har ju med största sannolikhet betalat en nätt liten summa till prostituerade "Anna" för att få tillgång till hennes berättelse. Säljer sen lösnummer med detta i sommarvärmen och sen sitter Svensson och drömmer i husvagnen och fantiserar till berättelsen. Är ju nästan på gränsen till att betala för sexuella tjänster .
Citera
Medlem
Märkligt att avgå för en sådan sak om det inte finns fler uppgifter.
Citera
2010-07-10, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schneeleopard
Ugly att citera sig själv, uschäkta, men: Å den andra sidan erinrar jag mig spridda kommentarer i diverse tidningars forum de senaste dygnen om hur SOL "visar att han är en riktig man som vågar visa känslor och tar ansvar för sina barn" och "varför misstänkliggör ni SOL, visa lite empati och medkänsla istället". Hur tänker de kommentatorerna idag? Förvisso är det en personlig tragedi, men är det inte också större saker på spel här?
De tycker fortfarande det är:
1: sossarnas fel.
2. Aftonbladets fel.
3. ex fruns fel
4. Den prostituerade kvinnans fel.

Klart som korvspad han är oskyldigt till något fel ju.
Alla andras fel.
Citera
2010-07-10, 10:03
Medlem
sang-reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
De tycker fortfarande det är:
1: sossarnas fel.
2. Aftonbladets fel.
3. ex fruns fel
4. Den prostituerade kvinnans fel.

Klart som korvspad han är oskyldigt till något fel ju.
Alla andras fel.
Hade han varit oskyldig hade han väll stannat kvar.
Citera
2010-07-10, 10:04
Medlem
Jaymzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
Min teori:
1. SOL har gjort något som är brottsligt (ringa) och generande.
2. Det är generande för honom, partiet, barnen och fd svärfadern. Möjligen även för hans ex.
3. Information finns på en dator som SOL inte har kontroll över.
4. Möjligen är det en familjedator som funnits hos exet.
5. Någon har informerat media och troligen även visat upp datorn.
6. Jag tror inte att det är exet. Detta pga p 2 ovan och pga av att hon hellre använt ett sådant maktmedel för att avsluta vårdnadstvisten till hennes fördel.
7. Medias agerande tyder på att det är generande men ingen "bomb".
8. ABs agerande tyder på att de har tillräcklig info men att det som hänt är mindre spännande än att dra ut på alla spekulationer alternativt att de bara sett datorn och inte kan vederlägga det hela.
9. Intervjuen av SOL var ett försök att snärja honom vilket stöder punkt 8. AB förefaller vilja undvika att gå ut med sanningen i syfte att inte förknippas med en inte så nice källa.
10. SOL skjuter ut sig pga punkt 1-2.

Nu till tiotusenkronorsfrågan:
Vem kan ha lagt vantarna på familjedatorn?
Vem skulle gärna ge SOL ett svinhugg?
Vem skulle, trots punkt 2, informera media och säkert få en hacka?
Vem vill media inte visa att de har haft saröre med?

Klarsynt!
Citera
Medlem
Var ju inte helt oväntat att han köpt sex, typiskt sån förtelse som faktiskt är skitsamma som många gjort, men kan vara förödande om "medierna" hänger ut en.

Visar också varför man aldrig ska ge dessa prostituerade någonting, sekunden man vänder sig om så kommer utpressningen och det ena o det andra.
Tycker Aftonbladet skulle ha visat upp vem denna Anna är med, varför inte, hon gör väl inget olagligt?
Citera
Medlem
OK, det blev ett "väntat" antiklimax. Otroligt vad Lena M yrar i intervjuerna i Nyhetsmorgon idag. Klart SOL ska ryka för detta, men hon inser nog även att AB skött detta klantigt värre och genom att göra saker i fel ordning varit tvungna att försöka backa upp sina påståenden för att det inte ska bli ännu märkligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in