2010-07-09, 20:16
Medlem
Jag tycker att det finns fyra intressanta faser i klippet.

Fas 1, konfrontationen.
Fas 2, SOL och presstjejen blir märkbart besvärade.
Fas 3, SOL presstjejen reagerar starkt, springer iväg.
Fas 4, journalisten jagar SOL och presstjejen.

En analys:
Fas 1, SOL känns trygg och förberedd
Fas 2, något mera pinsamt men inte ohanterligt kommer fram, typ du har ett konto på Flashback, TPB, darkside...
Fas 3, båda blir genuint överraskad, du har 1200 inlägg i alternativa sexualiteter, tankat våldsporr.
Fas 4, inget som sägs här spelar någon roll. Det begrips inte av åskådare och SOL tillsammans med presstjejen är fortfarande i panik efter fas 3.

Beteendet i mellan fas 2 och fas 3 förbryllar mig. Fas 4 ser jag mer som ett erkännande.
Citera
2010-07-09, 20:17
Bannlyst
[quote=antonivansson]Mja, nu var det ju faktiskt också ABs påstående. Själv har han ju angivit anledningen till pressen, samt ytterligare detaljer till sitt jobb. Det finns inget som framkommit - än - som bevisar att avgången beror på uppgifterna. Dessutom håller jag inte med dig om att en avgång innebär automatiskt skyldig. Ett scenario kan t.ex. vara en överenskommelse om avgång (som sedan ser ut som han själv önskar det), pga skadan partiet får ta oavsett sanningshalt.
QUOTE]

Nej, moderate arbetsmarknadsministern avgick abrupt, under Almedalsveckan ett valår, för att Aftonbladet eventuellt skulle publicera falska uppgifter som kunde skada partiet.
Det verkar ju sannolikt.
Alternativet är förstås att uppgifterna var sanna men det verkar väl inte sannolikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Är du gravt mongoloid eller bara en helidiot?
Du bedriver en kverulantisk mediekritik som inte ger ett skit. Håll käften tack.

DU är mongoloid. Så länge aftonbladet inte publicerar vad dom har för fakta är det här en ren smutskastningskampanj. Finns inget än så länge mer än spekulationer som smutskastar SOL.
Jag personligen tror givetvis att han är skyldigt till nåt vedervärdigt, men som landet ligger nu vet vi inget, och aftonbladet ger oss inget.
En usel tabloids sätt att sälja lösnummer och all mediakritik är berättigad, tills dom publicerar vad dom har.
Citera
Medlem
noir_désirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Om AB inte hade något att komma med så hade inte Littorin avgått. Efter AB:s frågor blev han anmärkningsvärt defensiv. Littorin har jobbat på Timbro, han skulle bara lämna ett uppdrag för att undvika en stor mediastorm. Och det faktum att pressekreteraren och de övriga fyra politiska tjänstemännen har också fått sluta bidrar knappast till att att ge intryck av att detta är en skitsak. Jag tycker att det vore ytterst intressant att få veta mer om varför dessa 5 personer fick sluta.

Men nu får du faktiskt acceptera det som flera gånger påpekats för dig i den här tråden: Dessa fem närmsta kring Littorin fick sluta eftersom det är praxis på Regeringskansliet; när deras minister slutar är deras uppdrag slutfört–tack och adjö. Visserligen förekommer det att personer omplaceras i ett sådant läge, men nu, mitt i sommaren med några få månader kvar till ev regeringsskifte finns ingen sådan möjlighet (om de nu inte vill rensa ogräs i Reinfeldts trädgård under sommaren)
Citera
2010-07-09, 20:18
Medlem
AnotherStrangers avatar
Det senaste från TT: "Expert: Littorinaffären dör ut"
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article7445901.ab
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Tydligen är detta också så kontroversiellt att det dragit med sig flera medarbetare i fallet

Just detta är inget konstigt. Staben kring en minister är knutna till denne och och avgår automatiskt om ministern avgår.
Citera
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EllabDens
Varför tog det 4 år?
- Medbrottslingen vill åtnjuta friheten som preskription innebär.
- Uppgiftslämnaren styrdes av någon hållhake som plötsligt försvann*.
- Det var inte brott då, men är brott nu och blev det nyligen. (svagt men troligt om det är kletigt)
- ??

* Kan det vara sekretess eller tystnadsplikt? "Övriga yrken som har tystnadsplikt har skyldighet att vända sig till polis om det framkommer att brott har begåtts som skulle kunna ge två års fängelse eller mer."

Om det handlar om korrespondens mellan Littorin och en prostituerad, och denna finns bevarad i en dator, så är det inte helt otroligt att det är Littorins förra fru som grävt fram uppgifterna för att ha i den pågående vårdnadstvisten. Om det är så, så behöver ju den prostituerade tjejen överhuvudtaget inte ens vara inblandad i dagsläget. Hon kanske inte ens är tillfrågad? Dom kanske inte ens vet vem hon är eller var hon befinner sig? Hon kan ha använt nicknames och hotmailkonton och kontantmobiler? Hon kanske inte ens har en aning om att hon är inblandad? Allt som finns kanske är replyade meddelanden i Littorins inbox? Att det tog fyra år beror på att korrespondensen fick relevans först nu, i och med vårdnadstvisten.
Senast redigerad av Skidaddle 2010-07-09 kl. 20:27.
Citera
2010-07-09, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EllabDens
Varför tog det 4 år?
- Medbrottslingen vill åtnjuta friheten som preskription innebär.
- Uppgiftslämnaren styrdes av någon hållhake som plötsligt försvann*.
- Det var inte brott då, men är brott nu och blev det nyligen. (svagt men troligt om det är kletigt)
- ??

* Kan det vara sekretess eller tystnadsplikt? "Övriga yrken som har tystnadsplikt har skyldighet att vända sig till polis om det framkommer att brott har begåtts som skulle kunna ge två års fängelse eller mer."
Fast den där skyldigheten gäller inte media. Media har en grundlagsstadgad rätt att skydda sina källor.
Citera
2010-07-09, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noir_désir
Men nu får du faktiskt acceptera det som flera gånger påpekats för dig i den här tråden: Dessa fem närmsta kring Littorin fick sluta eftersom det är praxis på Regeringskansliet; när deras minister slutar är deras uppdrag slutfört–tack och adjö. Visserligen förekommer det att personer omplaceras i ett sådant läge, men nu, mitt i sommaren med några få månader kvar till ev regeringsskifte finns ingen sådan möjlighet (om de nu inte vill rensa ogräs i Reinfeldts trädgård under sommaren)

Varför får man inte veta vilka de är?

Rena jävla Sovjetstaten utan insyn!
Citera
2010-07-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomhejhej
Oj, kul att se prostituerade håller hårt på sekretessen, hahah!

Ursäkta - varför skulle vi inte det? Det som händer mellan mig en och en kund är vår ensak, ingen annans. Jag vill inte att han ska gå och skvallra för sina vänner att han har hoppat i säng med mig, så varför skulle jag då prata om att jag har varit i säng med honom?
Citera
2010-07-09, 20:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Och A-horan flyttar ner händelsen längre och längre ner. Probs med uppgiftslämnaren?
Citera
2010-07-09, 20:22
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishsteel
För varje sådan finns det idag förmodligen 20-30 sexsäljare som snarare skryter vitt och brett om de vet att de har lägrat en minister. Ni prostituerade är väl mänskliga som alla andra, hade jag satt på en eftertraktad, känd kvinna hade jag berättat det för mina vänner. Så gör förmodligen även betaltjejer, även om du möjligen är ett väldigt sympatiskt undantag.

Finns det förresten idag, med tanke på alla utländska influenser, och ursäkta uttrycket, någon "horheder" kvar? Jag har aldrig köpt sex men föreställer mig att marknaden, jargongen, stilen är en helt annan idag än för 15-20 år sedan.

Check på detta. Några håller - faktiskt - stenhårt på professionaliteten men de flesta gör det inte alls. Det är rätt naturligt som du skriver. Vissa människor kan du lita på - andra inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in