2010-07-09, 20:32
Medlem
Sven Otto Littorin var partisekreterare för moderaterna från 1 januari 2003 och moderaternas representant i näringsarbetsgruppen inom Allians för Sverige. Som partisekreterare var han chef och ansvarig för partiets organisation, personal, ekonomi, föredragande i partistyrelsen och ingår i partiledningen. Han efterträddes efter riksdagsvalet på posten av Per Schlingmann.

Har han någon ny förtroendepost inom moderaterna nu när han inte längre är minister?
Citera
2010-07-09, 20:32
Medlem
halvsvennes avatar
Två lägen tycker jag, verkar vara ettt binärt problem.

Fairfax ministern är sjuk i huvudet, nått nervöst, Pravda bär hundhuvudet, skäms!
Fairfax har gjort nått perverst/kriminelt, Pravda har ett scoop

Korten på bordet! Man kan inte falskeligen anklaga/skada personer med nervösa problem
alt, ministrar kan inte svina sig och sedan få syndernas förlåtelse når de avgår.
Citera
2010-07-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Men Littorin hade ju ingen direkt kontakt med sina nuvarande tjänstemän när han var partisekreterare 2006.

Det stämmer som du säger, men samtidigt - hur vet vi hur stor denna grupp är? Hur nära relation dem haft sedan tidigare? Dem flesta har kopplinar till partiet.

Jag har ingen specifik idé om vad det kan röra sig om, mer att det skulle vara svaga bevis över något på detta område... vilket skulle vara förödande desto närmare valet vi kommer... att det var lika bra att ta död på gruppen (Där Sven-Otto var huvudperson), på en gång när det hade nystats upp. Det kanske tom. kan vara så att det som dem gjort varit känt för många i hans närhet men att alla varit ens om att tysta ner det, sedan har det på något vis läckt till AB som väljer att försöka göra en story av detta med svaga uppgifter - men fastnar nu när Sven-Otto/regeringen inte reagerade som dem trodde att dem skulle reagera?
Citera
2010-07-09, 20:35
Medlem
Tvådagars-blipp på skärmen”… och …”historien kommer att försvinna om ett par dagar”.

Ska vi inte ta och visa den ogifte, sommarpratande och statsavlönade Peter Korkskallesson (http://www.vr.se/images/18.28a3695010f65c9aeac80002817/Peter_Esaiasson%282%29.jpg och http://www.facebook.com/people/Peter-Esaiasson/1274048542 och http://www.pol.gu.se/Person.asp?PersonId=30 samt http://sverigesradio.se/p1/sommar/2000/000807.htm) var skåpet ska stå någonstans?

Det skulle f-n inte förvåna mig om han är polare med Mr Snow White.

Se http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article7445901.ab
Citera
2010-07-09, 20:36
Medlem
vinbras avatar
Kanske har det redan avhandlats men hursomhelst så syns reporterns läpprörelser under stora delar av klippet där Littorin konfronteras med anklagelserna. Är det någon här som är bra på att läsa läppar?:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7434805.ab
Citera
2010-07-09, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIMN
Det stämmer som du säger, men samtidigt - hur vet vi hur stor denna grupp är? Hur nära relation dem haft sedan tidigare? Dem flesta har kopplinar till partiet.

Jag har ingen specifik idé om vad det kan röra sig om, mer att det skulle vara svaga bevis över något på detta område... vilket skulle vara förödande desto närmare valet vi kommer... att det var lika bra att ta död på gruppen (Där Sven-Otto var huvudperson), på en gång när det hade nystats upp. Det kanske tom. kan vara så att det som dem gjort varit känt för många i hans närhet men att alla varit ens om att tysta ner det, sedan har det på något vis läckt till AB som väljer att försöka göra en story av detta med svaga uppgifter - men fastnar nu när Sven-Otto/regeringen inte reagerade som dem trodde att dem skulle reagera?
Visst sysslar vi alla här med spekulationer, men du behöver väl inte överdriva så jävligt.
Citera
2010-07-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Då drar vi till med "källa på det", så slipper vi jobbigt skitsnack som tramsar till tråden för oss seriösa.

Sorry, det är ren spekulation men det är ju allt vi ser i denna tråd.
Verkar dock som en rimligare förklaring än att han skall ha pippat luder faktiskt.
Citera
2010-07-09, 20:37
Medlem
Aftonbladet flyttar upp 'Littorinaffären' igen... Det kanske för att dem är här inne och läser och vill visa att dem inte backar för något?
Citera
2010-07-09, 20:38
Medlem
wellpapps avatar
Hon indiska tjejen -kommer inte ihåg vad hon heter (cecilia?) - har ju vigt sitt liv åt att hitta på otaliga övergrepp utförda av politiker och journalister. En fullblodsmytoman. Har själv hört henne beskriva den ena historien värre än den andra.

Ingen som hört om hon kan ha ett finger med i spelet? Hon är ganska tekniskt begåvad så hon skulle kunna fabricera bevis.

Vore skitkul om AB gått och blivit totalblåsta...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadda
Visst sysslar vi alla här med spekulationer, men du behöver väl inte överdriva så jävligt.

Nu tror jag inte att jag har rätt eller för den delen ens är i närheten... men tänk om jag spekulerat något som skulle vara rätt... vad säger du då? Då var väl din kommentar bara onödig?
Citera
Medlem
hammarby1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kommande dagar lär blir spännande...
/Liberal
Ja, det tror jag med. Ur ett politiskt spel-perspektiv!
Citera
2010-07-09, 20:39
Medlem
walkaboutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondi666
Ursäkta - varför skulle vi inte det? Det som händer mellan mig en och en kund är vår ensak, ingen annans. Jag vill inte att han ska gå och skvallra för sina vänner att han har hoppat i säng med mig, så varför skulle jag då prata om att jag har varit i säng med honom?

Du säljer sex, men vill inte att nån du säljer till ska säga till sina kompisar att ni haft sex? Vilka sekretessprioriteringar.

Inget ont menat! Hoppas att du själv kan se det komiska i det bara.
Senast redigerad av walkabouts 2010-07-09 kl. 20:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in