2010-07-09, 20:39
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Men något uttalande måste komma snarast. Över 1,5 dygn har gått och Sveno och Reinfeldt är helt tysta. Osmart och icke-proffsigt. OM det inte är så att de sitter på en FET FET hållhake på Aftonbladet. Kanske är deras (AB:s) uppgigftslämnare inte trovärdig och infon värt lika mycket som en vindpust i i en tromb

Bara folk i Almedalen, några bloggare och inbitna flashbackare som bryr sig.....

Resten av Svenska folket skiter i vilket, dom dricker öl
Citera
2010-07-09, 20:39
Medlem
knussligs avatar
hittade lite halvintressant skvaller här:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3061&artikel=3843723

Citat:
Alla snackade förstås om Sven-Otto Littorin. Det mest förekommande ryktet är att en bekant till Littorin gått in i hans dator och funnit graverande material som sen kommit i Aftonbladets händer. Många hade också mycket explicita förklaringar på vad det är. Men inte ens Aftonbladet är säkra på äkthet och om anklagelserna håller. Nu tar Lena Melin en rövare och chansar på att Littorin kommer att rökas ut av de sociala medierna. Smart men moraliskt ruttet och strider mot alla pressetiska regler. Men ingen bryr sig ju längre om varken reglerna eller PO annat än vid middagstal. Självsaneringen funkar inte och det här för oss tyvärr ett stort steg närmare en förtalslagstiftning av brittisk modell.
Citera
2010-07-09, 20:43
Medlem
hammarby1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Citat relaterade till Sven Otto Littorin
Här är brottet: " .......användning av en examen i sitt CV från ett icke-ackrediterat universitet i USA, ett brott som i delstaten Oregon är straffbart med fängelse."
Från länken ovan!
Citera
2010-07-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hammarby1964
Här är brottet: " .......användning av en examen i sitt CV från ett icke-ackrediterat universitet i USA, ett brott som i delstaten Oregon är straffbart med fängelse."
Från länken ovan!
Fast det är väl skit samma vad som är straffbart i Oregon när brottet begicks i centrala Stockholm? Eller han kanske satt och skrev sitt CV på amerikanska ambassaden?
Citera
2010-07-09, 20:48
Medlem
hammarby1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadda
Fast det är väl skit samma vad som är straffbart i Oregon när brottet begicks i centrala Stockholm? Eller han kanske satt och skrev sitt CV på amerikanska ambassaden?
Han fick låna en dator av Oregon-representanten på ambassaden!
Citera
2010-07-09, 20:49
Medlem
skjutsnutens avatar
Efter att ha kollat igenom videon där AB försöker intervjua SOL om saken så är jag till 100% övertygad om att det handlar om någon form av sexuellt brott, dock inte något riktigt skamfyllt som pedofili utan mer pinsamt. Och att SOL är skyldig.

Anledningarna till detta är att SOL bemötte det hela med en attityd som sa "nä va tramsiga ni är, det kan ni väl aldrig tro?!". Hade det varit något hemskt som pedofili hade han säkerligen bemött det mer hårt och direkt avfärdande, även om han var skyldig. Anledningen till att jag tror det är ett sexbrott är för som jag sa att hans attityd tyder på att det var något pinsamt och att bevisningen var dels i en dator. Vilket tyder på chatloggar eller bilder och då är sex det som ligger närmast till hand.

Anledningen till att han är skyldig är väl iofs ganska tydlig med tanke på att han avgår. Men inte bara det, om man ser på videon så börjar han tokblinka med ögonen när han får höra vad AB har och när han ska avfärdade. Tydligt tecken på att någon inte är helt sanningsenlig.

Det är min tanke om det hela iaf. Skulle bli ytterst förvånad om det här inte har nånting med sex att göra.

Men eftersom AB säger det är ett brott så måste det ju vara minderåriga i det på nåt sätt. Nu är jag inte helt klar på vad lagen säger på den punkten när det gäller tjejer 15-17. Antar att det inte kan vara olagligt att ragga på dom. Är ganska övertygad att det inte gäller nån under 15. Eller nån över 17 för då tror jag inte AB skrivit brott.

Iofs så är det ju svårt för AB att göra en story om det utan att berätta vad det är om dom inte kan säga att ett brott begåtts. Kanske det bara är AB som snetolkat lagen för att kunna sätta en rubrik. Typ att en nakenbild som skickats har av AB tolkats som ofredelse eller nåt fast det aldrig varit tal om det.
Citera
2010-07-09, 20:50
Medlem
Undrar med hur länge aftonbladet tänker hålla på det. Jag är tveksam till att dom inte skulle publisera uppgifterna, om dom verkligen inte trampat i skiten är rent juridiskt och är låsta, det dom har är ju i stort sett bekräftat genom den reaktion uppgifterna har fått. Om AB inte skulle välja publicera här måste det ju skada tidningen oerhört, tror föga på det någon skrev att det är några i Almedalen och på FB som bryr sig.
Citera
Medlem
"Statsministern och hans PR-stab har misslyckats med hanteringen av Littorin-affären. De ofullständiga svaren och försöken att styra uppmärksamheten mot mediernas behandling av Littorins barn har i stället väckt nya frågor, som kan bli besvärande och en belastning för regeringen i upptakten inför valrörelsen."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wellpapp
Hon indiska tjejen -kommer inte ihåg vad hon heter (cecilia?) - har ju vigt sitt liv åt att hitta på otaliga övergrepp utförda av politiker och journalister. En fullblodsmytoman. Har själv hört henne beskriva den ena historien värre än den andra.

Ingen som hört om hon kan ha ett finger med i spelet? Hon är ganska tekniskt begåvad så hon skulle kunna fabricera bevis.

Vore skitkul om AB gått och blivit totalblåsta...

Har faktiskt oerhört svårt att tro att det är så, må vara att AB och EXP är sensationshungriga men de är inte hjärndöda.

Skulle allt detta vara fejk så hade nog littorin agerat annorlunda.
Citera
2010-07-09, 20:51
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Från länken ovan!

Men det är ju gammal skåpmat. Vad skulle ha dykt upp nu som har med saken att göra och som skulle ha förvärrat brottet?
Citera
2010-07-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skjutsnuten
Men eftersom AB säger det är ett brott så måste det ju vara minderåriga i det på nåt sätt. Nu är jag inte helt klar på vad lagen säger på den punkten när det gäller tjejer 15-17. Antar att det inte kan vara olagligt att ragga på dom. Är ganska övertygad att det inte gäller nån under 15. Eller nån över 17 för då tror jag inte AB skrivit brott.
Kan vara sexköp, som är kriminaliserat. Tjejer 15-17 är lagliga att sätta på och att ragga upp, men är olagliga att ta sexbilder på. Sätter man på nån under 15 så är man rökt, oavsett vad.
Citera
2010-07-09, 20:53
Medlem
skjutsnutens avatar
Citat:
Från länken ovan!

Tror jag inte ett skit på. Det är ett brott som svensson skulle gett blanka fan i eftersom inte ens 10% ens vet vad ett icke-ackrediterat universitet är. Och är det ett brott som svensson ger fan i så behöver man inte heller avgå.

Och han kunde enkelt avfärdat det med att han helt enkelt inte visste det var olagligt där. Vem fan bryr sig om vad lagen i oregon säger i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in