2010-07-09, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Du har min välsignelse för ett obegripligt inlägg

Att han sökt människor som kan gräva fram information, som t.ex. skulle skada andra människor? Att han använt sig av något för att få fram uppgifter som hans parti/alliansen kan dra vinning ur... men något som spårat ur? Något som dem försökt släcka ned men som nystats upp igen.

Att dessa människor som också fått gå - har varit kopplade till samma saker. Alltså någon typ av härva - likt den som Folkpartiet stod för med Socialdemokraternas medlemsregister, fast 5-10 ggr värre?

Fullt möjligt att det skulle kunna vara något sådant?
Citera
2010-07-09, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
Ursprungligen postat av Bigbadda
Dålig advokat.

"35 kap. Om bortfallande av påföljd
1 § Påföljd må ej ådömas, med mindre den misstänkte häktats eller erhållit del av åtal för brottet inom
1. två år, om å brottet ej kan följa svårare straff än fängelse i ett år,
2. fem år, om svåraste straffet är högre men icke över fängelse i två år,
3. tio år, om svåraste straffet är högre men icke över fängelse i åtta år,
4. femton år, om svåraste straffet är fängelse på viss tid över åtta år,
5. tjugofem år, om fängelse på livstid kan följa å brottet."

Tack!

Är denna informationen densamma om man t ex har ett brottsoffer som var 13 år då, och 17 år idag?
Nej. När det gäller sexbrott så börjar man räkna från när brottsoffret fyller 18.
Citera
2010-07-09, 20:23
Medlem
hammarby1964s avatar
Citat:
Problemet i denna historia, jämfört med Fp:s intrång som alla kände till i mars-06, är att det är tyst. Ingen vet riktigt, men sexspåret är hetast.
Edit: Jag var mitt i Fp:s skandal, som pojkvän till en högt uppsatt person inom partiet. Nu är jag allmänt liberal - inte partibunden. Mycket p g a det mygel och falskspel jag bevittnade. Per Jodenius fick ta hela smällen trots att minst 20 pers kände till alltihop.
Jag kommer ihåg denna historia, det kändes inte rätt att en fick bära hundhuvudet! Han tog dock rollen rätt OK, var det ngt stöd från LUF eller vard det "ideellt för rörelsen"?

Kuriöst läste jag en artikel i DN(?) där han blev intevjuad i Växjö efter stormen
"När Per Jodenius slutade på folkpartiet fick han fyra månadslöner. I slutet av december när den sista lönen betalats ut trodde han att han skulle få ersättning från a-kassan.

Då förstod han inte följderna av att han skrev under ett papper där det står att han sade upp sig själv jämfört med att han blivit uppsagd. Det gör han nu.

- Jag fick 45 extra karensdagar för att ha sagt upp mig själv. Nu efteråt har jag fått veta att jag skulle ha haft med mig en facklig representant som kunnat intyga att jag fick sparken, säger Per Jodenius."
Lustig vändning för en antifacklig ungdomspolitiker!!!

OnT: Bedömer du den massiva tystnaden/okunskapen som att SOL har stöd(som ingen politiskt kan visa) eller har man verkligen ingen kännedom. Alternativt att han var gossen ruda redan som minister så nu vill man inte ens minnas honom?
Citera
2010-07-09, 20:24
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
. Det finns inget som framkommit - än - som bevisar att avgången beror på ABs uppgifter. Dessutom håller jag inte med dig om att en avgång innebär automatiskt skyldig. Ett scenario kan t.ex. vara en överenskommelse om avgång (som sedan ser ut som han själv önskar det), pga skadan partiet får ta oavsett sanningshalt.

Om partiet tar skada, oavsett sanningshalt, så bränner ju partiet Littorin på bål för något han är oskyldig till, eller hur? Är inte det värre än att rida ut stormen om det inte fanns någon grund i uppgifterna, och han faktiskt var oskyldig? Om han var oskyldig och fick gå i alla fall, så skulle ju alla i alla fall tro att han var skyldig, eftersom han fick gå.

Nej, det finns bara ett svar. Hade han varit oskyldig hade han bett journalisten dra åt helvete och sen stannat kvar på sin post. Nu har han avgått, vilket bara går att tolka som att det faktiskt finns en grund i anklagelserna. Damage control i detta läge är att avgå, för att bespara resten av partiet och regeringen en pinsam skandal i valtider.
Citera
2010-07-09, 20:26
Medlem
swebarbs avatar
aftonbladet har ju sagt att de vill få prata med han först innan dom går ut men det har ju inte lyckats hitills..
Citera
2010-07-09, 20:27
Medlem
Osahetts avatar
Min teori är att han har 'stalkat' någon.

Han går igenom en skillsmässa och mår pyton. Jagar efter någon tjej som inte alls vill bli jagad efter. Skickar snuskiga bilder på sig själv. Därav bevisen i datorn.

Som sagt - en teori. Jag tror framtiden får utvisa. Aftonhoran skulle aldrig kunna låta bli att till slut avslöja detta.
Citera
Medlem
AnotherStrangers avatar
Citat:
Och A-horan flyttar ner händelsen längre och längre ner. Probs med uppgiftslämnaren?
Nu är den plötsligt näst högst upp igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Om partiet tar skada, oavsett sanningshalt, så bränner ju partiet Littorin på bål för något han är oskyldig till, eller hur? Är inte det värre än att rida ut stormen om det inte fanns någon grund i uppgifterna, och han faktiskt var oskyldig? Om han var oskyldig och fick gå i alla fall, så skulle ju alla i alla fall tro att han var skyldig, eftersom han fick gå.

Nej, det finns bara ett svar. Hade han varit oskyldig hade han bett journalisten dra åt helvete och sen stannat kvar på sin post. Nu har han avgått, vilket bara går att tolka som att det faktiskt finns en grund i anklagelserna. Damage control i detta läge är att avgå, för att bespara resten av partiet och regeringen en pinsam skandal i valtider.

Just det är väl uppenbart för alla tänkande människor?
Citera
2010-07-09, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Lite rätt. Men det kan ju vara så känsliga saker som t.ex. regering och till exempel säpo vill tysta ner ett tag innan man kan släppa ut skiten.

Rikets säkerhet osv.

Dra nu inte in Säpo i AB dåliga ekonomi, de har inget med AB trolleri för att få in pengar. Inte heller är de inblandade i S påverkan av AB att störa valet med trams på låg nivå. SOL är killen som vågar visa sina känsliga sidor och kämpar hårt för sina barn rätt till 2 föräldrar. Det kan man inte säga att jag någonsin sett en sosse eller rödgrön gröt göra...

Sol 5+
AB -12
S -9
Och som vanligt alltid -32 till Muslim Mona
Citera
2010-07-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle

Cred!

Helt klart har Littorin dåligt samvete för något han har gjort
och hans tafatta bortförklaring har inte gjort det hela bättre.
Citera
2010-07-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIMN
Något i den graden som kan få hans parti och alliansen att förlora valet, därav omedelbar avgång för att på något vis hinna tysta ner och lämna detta bakom sig nu innan den riktiga valspurten kommer i gång och det hade varit förödande uppgifter...

Någon som tänkt en liknande tanke?

Men Littorin hade ju ingen direkt kontakt med sina nuvarande tjänstemän när han var partisekreterare 2006.
Citera
2010-07-09, 20:30
Medlem
BambiCliffs avatar
Enligt Aftonbladet så e det fängelse straff för det han gjort om jag fattat rätt, måste dom inte lämmna över det till polisen isf??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in