2010-07-09, 01:24
Medlem
MoLoKs avatar
Om reportern påstår att SOL gjort något fruktansvärt och detta inte stämde så skulle nog SOL blivit aggressiv, inte flytt fältet.
Citera
2010-07-09, 01:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
www.aftonbladet.se har materialet senaste 12 timmarna fått en utformning som starkt tyder på att Aftonbladet ångrar vad de gjort och försöker krypa undan sitt ansvar.

Lena Mellins artikel http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article7434660.ab är bara en enda lång ursäkt och snyftare för att Aftonbladet minsann inte behandlat SOL illa. Den som kan sina kvällstidningar vet att ingen tidning av Aftonbladets typ skriver sådant om de inte känner att de är riktigt illa ute.

Hade Aftonbladet verkligen haft något konkret att komma med borde dom väl klämt ur sig det istället för att slå till reträtt.
Va? Det tycker inte jag? Fick intrycket av att de inväntar resten av drevet bara.
Citera
2010-07-09, 01:26
Medlem
AB frågar ju nu i ledaren hur mycket Statsministern visste. Låter som allt annat än ursäktande..
Citera
2010-07-09, 01:27
Medlem
DeLoreans avatar
Eftersom Aftonbladets reporter säger "i samband med skilsmässan 2006" har man svårt att tro annat än att det påstådda brottet har att göra med skilsmässan.

Hade det påstådda brottet inte haft med skilsmässan att göra hade de allra flesta valt att bara säga "under 2006".

Undrar därför om det verkligen är sex Aftonbladet syftar på. Finns många alternativ som skulle kunna vara aktuella vid en skilsmässa: Olaga hot, förtal, misshandel, drogmissbruk (om man är nere), svarthyra av lägenhet och så vidare.
Citera
2010-07-09, 01:31
Medlem
SuperTeflons avatar
Finns det någon pigg människa på Aftonhorans tryckeri som kan spilla in lite här på tråden om vad vi pappershungriga dödliga kan vänta oss i morgon?

Nu trycks väl morgontidningarna, men snart går väl Aftonhoran genom nypet också?
Citera
2010-07-09, 01:32
Avslutad
Citat:
Undrar därför om det verkligen är sex Aftonbladet syftar på. Finns många alternativ som skulle kunna vara aktuella vid en skilsmässa: Olaga hot, förtal, misshandel, drogmissbruk (om man är nere), svarthyra av lägenhet och så vidare.
Det finns få saker av de du nämner som är så moraliskt (inte nödvändigtvis juridiskt, eftersom det tydligen inte vägs in nämnvärt) fel att Littorin och hans kvinnliga kollega skulle reagera så kraftigt på Aftonbladets anklagelser. Det känns definitivt som något sexuellt eller kvinnomisshandel. Drogmissbruk tror jag definitivt inte på.
Citera
Medlem
DeLoreans avatar
SOLs reaktion vid ABs intervju och hans uppträdande på presskonferensen kan tolkas på olika sätt.

Själv tycker jag mig i första hand se en person som blir riktigt j-a förbannad över något han inte alls vill kännas vid (vid Aftonbladet intervju).

Sedan tycker jag mig vid presskonferensen se en person som gått in i väggen mentalt och som bestämt sig för att ge upp hela skiten och bara komma därifrån.

Kanske har han begått något brott, och kanske bidrog det till hans avgång. Men hade han inte packat ihop mentalt hade han antagligen kunnat glida undan det eventuella brottet. Just att glida undan brukar ju vara politikernas verkliga styrka. Och just SOL har ju visat prov på detta när hans "akademiska examen" avslöjades (Jag gillar för övrigt inte personer som köper sig betyg).
Citera
Bannlyst
Citat:
Eftersom Aftonbladets reporter säger "i samband med skilsmässan 2006" har man svårt att tro annat än att det påstådda brottet har att göra med skilsmässan.

Hade det påstådda brottet inte haft med skilsmässan att göra hade de allra flesta valt att bara säga "under 2006".

Det kan vara något annat. Han gjorde det bara tidsmässigt i samband med skilsmässan kan det lika gärna betyda. Han var ju i skilsmässa vid den nämnda tidpunkten och begick *brott*

Det kan ju vara så att Aftonbladet inte har så mycket på fötterna men har gissat rätt och det är därför de är så luftiga i sina påståenden. Att skriva att någon har begått ett brott som man anser inte är offentligt så man inte kan skriva ut det är ju så dubbelt att det känns tveksamt om de har något bevis på något. De kanske bluffar om bevisen.
Citera
2010-07-09, 01:34
Bannlyst
Användaren som kallar sig Kommunistsvin, tror att flygbladen kan komma från Folkpartiet. Ring era vänner i Liberala Ungdomsförbundet och hör om de känner personerna på bilden. Vi måste hinna före AB med att outa nyheten.

https://www.flashback.org/sp24142606

http://www.imagehost.se/images/bjynzsb3.bmp
Citera
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Om reportern påstår att SOL gjort något fruktansvärt och detta inte stämde så skulle nog SOL blivit aggressiv, inte flytt fältet.

Nej, det blir han inte. Han vet att det bara slår tillbaka på både honom själv, hans vårdnadstvist och på hans parti och på regeringen.

Han är helt bakbunden och kan inte göra något annat än fly fältet, oavsett om han begått något brott eller ej.
Citera
Bannlyst
Citat:
SOLs reaktion vid ABs intervju och hans uppträdande på presskonferensen kan tolkas på olika sätt.

Själv tycker jag mig i första hand se en person som blir riktigt j-a förbannad över något han inte alls vill kännas vid (vid Aftonbladet intervju).

Sedan tycker jag mig vid presskonferensen se en person som gått in i väggen mentalt och som bestämt sig för att ge upp hela skiten och bara komma därifrån.

Kanske har han begått något brott, och kanske bidrog det till hans avgång. Men hade han inte packat ihop mentalt hade han antagligen kunnat glida undan det eventuella brottet. Just att glida undan brukar ju vara politikernas verkliga styrka. Och just SOL har ju visat prov på detta när hans "akademiska examen" avslöjades (Jag gillar för övrigt inte personer som köper sig betyg).

Det är logiskt det du säger, men sen får man försöka tolka FR och de andras tystnad. Varför inte ge honom sina sympatier? Det hade väl låtit bra?
Citera
2010-07-09, 01:36
Medlem
Citat:

Blir han verkligen förbannad? Han står med ett litet fjantigt leende, sen när han får veta vad det är säger han "okej, okej, okej, okej". Sen går han och säger "inga kommentarer". Han blir aldrig arg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in