2010-07-09, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Eftersom Aftonbladets reporter säger "i samband med skilsmässan 2006" har man svårt att tro annat än att det påstådda brottet har att göra med skilsmässan.

Hade det påstådda brottet inte haft med skilsmässan att göra hade de allra flesta valt att bara säga "under 2006".

Undrar därför om det verkligen är sex Aftonbladet syftar på. Finns många alternativ som skulle kunna vara aktuella vid en skilsmässa: Olaga hot, förtal, misshandel, drogmissbruk (om man är nere), svarthyra av lägenhet och så vidare.

Att man säger " i samband med skilsmässan" beror sannolikt bara på att bevismaterialet kommer ifrån ena parten i skilsmässan. Den bittrare parten i skilsmässan kan man tänka sig...
Citera
2010-07-09, 01:38
Medlem
DeLoreans avatar
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Det är logiskt det du säger, men sen får man försöka tolka FR och de andras tystnad. Varför inte ge honom sina sympatier? Det hade väl låtit bra?

Du har absolut en poäng där: Att FR inte ger honom sina sympatier är litet konstigt.

Och meddelandet om SOLs avgång på www.moderat.se är märkligt kort.
Senast redigerad av DeLorean 2010-07-09 kl. 01:41. Anledning: Lade till en sak
Citera
2010-07-09, 01:39
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Eftersom Aftonbladets reporter säger "i samband med skilsmässan 2006" har man svårt att tro annat än att det påstådda brottet har att göra med skilsmässan.

Hade det påstådda brottet inte haft med skilsmässan att göra hade de allra flesta valt att bara säga "under 2006".

Undrar därför om det verkligen är sex Aftonbladet syftar på. Finns många alternativ som skulle kunna vara aktuella vid en skilsmässa: Olaga hot, förtal, misshandel, drogmissbruk (om man är nere), svarthyra av lägenhet och så vidare.

Kan det inte vara så enkelt att SOL har berört skilsmässan i mailväxlingen med horan och att reportern tar upp det för att SOL lättare ska kunna placera det inträffade i tiden utan att detta egentligen har ett inbördes samband mer än att de båda händelserna inträffade samma tid?
Citera
2010-07-09, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av groggen
Att man säger " i samband med skilsmässan" beror sannolikt bara på att bevismaterialet kommer ifrån ena parten i skilsmässan. Den bittrare parten i skilsmässan kan man tänka sig...

Hur gammal är sonen som han begärt vårdnad om för att den före detta hustrun är tillsammans med en ekobrottsling? Om det inte bara är tidsmässigt i samband med skilsmässan kanske det är Ann som har anfört att även han begår brott för att få behålla sonen i hemmet.
Citera
2010-07-09, 01:42
Bannlyst
Citat:
Du har absolut en poäng där: Att FR inte ger honom sina sympatier är litet konstigt.

Och meddelandet om SOLs avgång på www.moderat.se är märkligt kort.

Man kanske kan tolka det som att FR vet att barnen inte är skälet alls.
Citera
Avslutad
Citat:
Vadå "resten av drevet"? Menar du Norrskensflamman, eller?
Jag menar alla andra tidningar, det är ju uppenbart att de också förstår att det inte är nån vårdnadstvist som får Björklund att panik-avgå mitt under Almedalsveckan, Aftonbladet kommer visa handen när intresset haussats upp ytterligare.
Citera
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Kan det inte vara så enkelt att SOL har berört skilsmässan i mailväxlingen med horan och att reportern tar upp det för att SOL lättare ska kunna placera det inträffade i tiden utan att detta egentligen har ett inbördes samband mer än att de båda händelserna inträffade samma tid?

Hehe. "Jag håller på att skilja mig och behöver nån att knulla med tills jag hittar nästa fru".

Kan man vara så klumpig?
Citera
2010-07-09, 01:43
Medlem
siarens avatar
Är det någon här som är själv är vän eller har några gemensamma vänner med SOL på Facebook?
Har han skrivit något? Har någon annan skrivit något på hans wall? http://www.facebook.com/profile.php?id=525573352&ref=ts
Citera
2010-07-09, 01:45
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Just att glida undan brukar ju vara politikernas verkliga styrka. Och just SOL har ju visat prov på detta när hans "akademiska examen" avslöjades (Jag gillar för övrigt inte personer som köper sig betyg).

"Jag köpte mina betyg för pengar, för mig fanns ej andra att få".

Senast redigerad av SuperTeflon 2010-07-09 kl. 01:47.
Citera
2010-07-09, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pex
Jag menar alla andra tidningar, det är ju uppenbart att de också förstår att det inte är nån vårdnadstvist som får Björklund att panik-avgå mitt under Almedalsveckan, Aftonbladet kommer visa handen när intresset haussats upp ytterligare.

Nej men den före detta hustrun kanske anför något i tvisten för att bevisa att även Sven Otto är brottslig i sitt förfarande. SOL har om jag fattat det rätt stämt exet på vårdnaden om yngste sonen för att exet har ett förhållande med en brottsling. Vad jag inte fattar är hur gammal sonen är. Han bör väl vara äldre än fem. Är det den äldsta som är sexton?
Citera
2010-07-09, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Nej men den före detta hustrun kanske anför något i tvisten för att bevisa att även Sven Otto är brottslig i sitt förfarande. SOL har om jag fattat det rätt stämt exet på vårdnaden om yngste sonen för att exet har ett förhållande med en brottsling. Vad jag inte fattar är hur gammal sonen är. Han bör väl vara äldre än fem. Är det den äldsta som är sexton?

Den äldsta är 17:
http://www.birthday.se/sok/?l=littorin&a=Banv%E4gen%2021%20B&s=0186
Citera
2010-07-09, 01:49
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pex

AB stöder sossarna. Förstorar upp det.

Expressen, GT, DN, SvD stöder alliansen. Ligger så lågt det bara går.

Bara om det verkligen kommer fram solklara bevis på att SOL gjort något riktigt skamligt (sexköp t ex) kommer Expressen o co att skriva mycket om det. Men visar det sig att han knuffat eller skrikit något hotande till sin ex-frus nya karl eller att han hyrt en lägenhet svart under skilsmässan lär det inte blir nån stor sak av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in