Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
Riktigt lustigt att läsa hur alla moderater och sverigedemokrater här försöker lägga över skulden på aftonbladet och kallar journalisterna och chefredaktörerna för alla möjliga saker. Verkligen hög nivå här... Kom med sakliga argument istället för smutskastning, som ni beskyller AB för.

Njae, gäller nog inte alla. Jag är själv moderat och har inte (ännu i alla fall) skuldbelagt AB.
Jag tror tvärtom att AB har rätt rejält på fötterna. Oavsett vad man kan ha för åsikter om kvällstidningarna så skulle dom inte braka ut med en sådan nyhet utan att ha på fötterna.
Om AB däremot skulle välja den udda vägen att försöka låta detta självdö så har dom gjort bort sig grundligt och då kommer jag kritisera dom
Däremot så vill jag bestämt kalla Anette Kullenberg på Expressen för en riks-tomta efter att ha läst hennes
krönika, maken på trams får man leta efter.
Som att det skulle vara så synd om ex-frun, ingen av oss vet exakt varför det blev skilsmässa, och även politiker får anses ha rätten att genomgå en skilsmässa.
Jag tror inte detta har med hans skilsmässa att göra, i alla fall inte i den menigen att det är den nuv. tvisten som ligger bakom. Sedan kan hans "brott" i sig vara orsaken till skilsmässan, vem vet.
Men om nu ex-frun satt på graverande upplysningar om SOL så tror jag att hon 1. nyttjat det tidigare och 2. i så fall genom att låta han veta att "jag vet detta, djävlas med mig och jag släpper det".
Ingenting i hennes agerande så långt tyder heller på att hon vill smutskasta barnens far offentligt.
Eftersom straffskalan 2 år i fängelse nämts så utesluter det sexköp med (frivillig) vuxen person, vilket var min första tanke. Skulle det skett så är detta uppblåst värre, men föga förvånande i den moralistiska anda som råder ibland.
Ekobrott/valfusk mm är en möjlighet, men hela reaktionen från (M) och SOL's eget panikavhopp känns inte heller troligt. Vi har för många politiker som skitit i det blå skåpet och likväl fått uppbackning i början av partikamrater mm. Nu är tystnaden så kompakt så det känns som om just detta är något unikt som sker.
Det är också värt att betänka att SOL
kanske agerat annorlunda på AB's utfrågningar om inte vårdnadstvisten fanns. Den tvisten + en skandal kanske blev för mycket och därav hans panikavhopp.
Man kan bara spekulera än så länge.
Det man i alla fall kan säga om AB om man nu skall prata klantighet så är det försöket att ursäkta sin tystnad med att han nu inte är en offentlig person. Han har haft en franträdande roll i Sveriges regering/riksdag. Att han väljer att avgå 24 timmar efter en journalist ställer frågot ger han inte frisedel från det ansvar han i sin minister roll haft. Har vi haft en minister som begått brottslig handlig så är det något vi alla har rätt att få reda på. Oavsett partitillhörighet, oavsett om han avgått eller ej.