2009-01-16, 21:59
Medlem
Att just Littorin ilsknar till gläder mig. Han som betalat dyrt för en låtsasexamen som han inte ens kunde utnyttja på grund av att tidningarna avslöjade honom. Att han tar ut sin frustration på riksdagsfolket är helt i sin ordning kan jag tycka.
Citera
2009-01-16, 22:22
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Svek-Otto förefaller vara en omogen pojke i en vuxen mans kropp.

Han utstrålar nån slags falskt välmenande attityd, när det blir mothugg
brister det. Han nickar, nickar och nickar mot oppositionen, flosklar till
det med "... i grund och botten tror jag att vi (han och vänsteroppon-
ten
) delar mycket åsikter och värderingar... bla-bla-bla, jag värnar alltid om LAS...
svenska modellen...bla-bla-bla... forts.).

En mycket motbjudande person. Jag äcklas av denne uppkomling och
fasadpolitiker. Betr Fittorin kan man lätt applicera den beryktade frasen,
som handlade om den kickade, förre USA-presidenten Richard Nixon's
brist på hederlighet:

"Would You Buy A Used Car From This Man?"
Citera
2009-01-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
"Would You Buy A Used Car From This Man?"

Nej. Och inte av Luciano Astrodildo heller. Av Mona Sahlin skulle jag inte köpa en tablettask ens.
Citera
2009-01-17, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umtjertjét
Nej. Och inte av Luciano Astrodildo heller. Av Mona Sahlin skulle jag inte köpa en tablettask ens.

Men en Toblerone då?

OnT: Littorin verkar vara en lustig typ, hobbypsykologen i mig säger något om att han möjligen kan lida av någon sorts personlighetsstörning.
Citera
2009-01-17, 01:43
Medlem
En möjlig anfader lika falsk som Fairfax-ministern!

Knut Henrik Littorin, född 1860, fick sin utbildning vid Göteborgs Handelsinstitut och anställdes vid Nobels oljekoncern i Ryssland där han snabbt avancerade från kontorspojke till chef och styrelsedirektör i företaget. 1913 utnämndes han till norsk konsul i Moskva. Genom investeringar i ryska oljekällor och företag skapade han sig en ansenlig förmögenhet, som han bl a investerade på Bjertorp. Till minne av sin far och mor lät han uppföra en praktfull, palatsliknande byggnad på just den plats där han vuxit upp som barn. I tre år pågick arbetet och alltsammans stod klart 1914. Under ryska revolutionen 1917 tvingades Littorin att fly med häst och vagn undan bolsjevikerna.

Nära Finska gränsen blir de upphunna av ryssarna men då har Knut Henrik redan bytt kläder och plats med kusken, som på platsen avrättas med ett nackskott.

Källa: http://www.qirmizi.com/wedding/history.htm
Citera
2009-01-17, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitmarred
Men en Toblerone då?

OnT: Littorin verkar vara en lustig typ, hobbypsykologen i mig säger något om att han möjligen kan lida av någon sorts personlighetsstörning.

Det är konstigt men vissa namn förpliktigar. Jag har haft lite att göra med några av hans släktingar och det var den mest korkade besserwissersläckt jag träffat. Hela deras diskussionsteknik gick ut på att den som skrek högst vann hur korkad åsikten än var och jag kan inte fatta att han fick vara tillsammans med Christer Zetterbergs dotter, visserligen verkar han ha en viss förmåg att alltid sluta sina arbeten i en hast (Holmen, PK Banken, Volvo och nu Carnegie. Men Zetterbergarna är till skillnad Littorinarna trevliga att prata med.
Citera
2009-01-17, 02:12
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torparen
Det är konstigt men vissa namn förpliktigar. Jag har haft lite att göra med några av hans släktingar och det var den mest korkade besserwissersläckt jag träffat. Hela deras diskussionsteknik gick ut på att den som skrek högst vann hur korkad åsikten än var och jag kan inte fatta att han fick vara tillsammans med Christer Zetterbergs dotter, visserligen verkar han ha en viss förmåg att alltid sluta sina arbeten i en hast (Holmen, PK Banken, Volvo och nu Carnegie. Men Zetterbergarna är till skillnad Littorinarna trevliga att prata med.

Kan man vara mera korkad än att inte kunna stava till släkt?
Citera
2009-01-17, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DixiePrick
Knut Henrik Littorin, född 1860, fick sin utbildning vid Göteborgs Handelsinstitut och anställdes vid Nobels oljekoncern i Ryssland där han snabbt avancerade från kontorspojke till chef och styrelsedirektör i företaget. 1913 utnämndes han till norsk konsul i Moskva. Genom investeringar i ryska oljekällor och företag skapade han sig en ansenlig förmögenhet, som han bl a investerade på Bjertorp. Till minne av sin far och mor lät han uppföra en praktfull, palatsliknande byggnad på just den plats där han vuxit upp som barn. I tre år pågick arbetet och alltsammans stod klart 1914. Under ryska revolutionen 1917 tvingades Littorin att fly med häst och vagn undan bolsjevikerna.

Nära Finska gränsen blir de upphunna av ryssarna men då har Knut Henrik redan bytt kläder och plats med kusken, som på platsen avrättas med ett nackskott.

Källa: http://www.qirmizi.com/wedding/history.htm

Det där med Nobel stämmer nog eftersom det var en Littorin, kanske denne, som stod bakom Wallenberg när Krüger krossades i samband med Krügerkraschen. Det där med kusken vittnar ju om en kallhamrad sinnesnärvaro som innebar att han redan innan hade tänkt ut att ett nackskott för hans del kunde bli verklighet och därför bytte kläder med kusken. Han hade i förväg räknat ut möjligheten att kusken kunde få dö i hans ställe medan han färdades sida vid sida med denne. Han fann alltså det uthärdligt att överleva på kuskens bekostnad och verkställde sedan tanken genom att se till att byta kläder. Inte många som skulle tänka i sådana kallblodiga banor. Sådana ränder brukar inte gå ur eftersom det förs vidare. Jag har själv haft en del med dem att göra men kan inte nämna på vilket sätt eftersom det skulle röja min identitet. Kan säga att den relativa hänsynslösheten och människosynen lyser igenom i bägge brödernas beteende.
Senast redigerad av Supermarine 2009-01-17 kl. 03:01.
Citera
2009-01-17, 03:37
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Mja, det finns väl ändå avgjort ett "glastak" för hur långt den kategorin kvinnor brukar komma.

Anitra Steen?
Citera
2009-01-17, 15:57
Medlem
Littorin verkar vara extremt bitchig.
Citera
2009-02-11, 16:09
Medlem
F Lars Backs avatar
Hur pinsam kan man vara?

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1463016/littorin-visar-sin-karlek-pa-facebok
Citera
2009-02-11, 17:00
Medlem
Kookaburras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F Lars Back
Hur pinsam kan man vara?

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1463016/littorin-visar-sin-karlek-pa-facebok

Jag tycker det är kul att han är kär.
Fast det är lite töntigt att skriva en artikel om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in