2013-06-02, 23:31
Medlem
Letar efter ett brittiskt reseprogram där en man och en kvinna i 30-40 års åldern åker runt tillsammans.
Ett avsnitt handlade om Italien och framför allt Toscana. De reste runt och bodde på både budget och lyxhotell för att sen jämföra vilket som var mest värt. I budgetalternativet bodde de på ett lantligt ställe och lagade mat tillsammans med familjen. På lyxhotellet la de typ 4k pund för en takvåning med sjuk utsikt över Toscana.
Citera
2013-06-03, 16:46
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Sökt länge efter denna TV-serie från 70-talet men har kommit till korta. En fransk serie om en ung kvinna i ett kloster eller flickskola, tror hon hette Claudette, och kanske hette serien det också, men jag hittar inget om den. Minns att den var lätt erotisk (i alla fall för en tonåring).

Någon som minns denna?

Fick et tips och upptäckte då att jag mindes fel angående namnet, det var Claudine (författaren hette Colette, hade blandat ihop namnen) och då fanns den ju på IMDB.
Svårare att få tag i en kopia. Finns på ina.fr att köpa, dock utan undertexter.
Citera
2013-06-03, 21:40
Medlem
BoundForGlorys avatar
Tjena!
letar efter en serie som handlar om ungdomar som åker utomlands och deras föräldrar sitter hemma o "spionerar" på dom.
Citera
2013-06-04, 15:04
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoundForGlory
Tjena!
letar efter en serie som handlar om ungdomar som åker utomlands och deras föräldrar sitter hemma o "spionerar" på dom.

Skulle tro att du åsyftar "Sol, fest & oroliga föräldrar" som gick på Kanal 5 tidigare.

http://kanal5.se/web/guest/solfest

http://en.wikipedia.org/wiki/Sol,_fest_och_oroliga_f%C3%B6r%C3%A4ldrar
Citera
2013-06-06, 14:32
Medlem
Hej. Hoppas jag skriver på rätt ställe.
För många år sedan såg jag en sketch om ett ungt par som besökte någon form av rådgivning. Dom funderade på att skaffa sig ett barn, och ville ha reda på allt om vad det innebar. Som kostnader, när man kunde skicka dom på "enklare" ärenden, osv. osv. Det slutade med att mannen säger typ
-Du, vi kanske skall ta den där traktorn i stället-.
Nån som vet??
Rolf
Citera
2013-06-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diken
Hej. Hoppas jag skriver på rätt ställe.
För många år sedan såg jag en sketch om ett ungt par som besökte någon form av rådgivning. Dom funderade på att skaffa sig ett barn, och ville ha reda på allt om vad det innebar. Som kostnader, när man kunde skicka dom på "enklare" ärenden, osv. osv. Det slutade med att mannen säger typ
-Du, vi kanske skall ta den där traktorn i stället-.
Nån som vet??
Rolf
Det är från Hasse & Tage-revyn Lådan. Det unga paret spelades av Hasse Alfredsson och Fatima Ekman, och läkaren av Gösta Ekman.
Citera
2013-06-06, 18:46
Medlem
Vackert Wombat1000.
Tack.
Nu vill jag, förstås, ha en fil där denna sketch spelas.
Rolf
Citera
2013-06-06, 20:19
Medlem
Efter några 100 sidor genomsökts har jag hittat filer.
Tack igen.
Citera
2013-06-06, 20:42
Medlem
SpaderSexs avatar
Bump.

Söker en dinosaurie dokumentärserie. Finns en annan animerad utöver Walking with Dinosaurs, där berättaren åker i en tidsmaskin från nutid till dinosaurie-tiden och hela tiden är med o bakgrunden. Nån som vet vilken ja menar?
Citera
2013-06-06, 21:45
Medlem
Superpolicemans avatar
Hallå.
Jag har försökt hitta namnet på en sketch show som gick på tv 4 i slutet av 90-talet eller i början av 2000-talet. Jag kommer inte ihåg mycket men jag tror den var brittisk och den scen jag kommer ihåg starkast är den av en konstnär som i olika sketcher står och målar en vacker tavla för att sedan få kortslutning och börjar smeta svart färg på tavlan medan han skriker "Black! All black! Black as the sea! As the sky!" m.m.

Chansen är liten som fan men finns det någon som känner igen detta och kanske också kommer ihåg namnet på serien?
Mvh. V.
Citera
2013-06-06, 22:19
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superpoliceman
Hallå.
Jag har försökt hitta namnet på en sketch show som gick på tv 4 i slutet av 90-talet eller i början av 2000-talet. Jag kommer inte ihåg mycket men jag tror den var brittisk och den scen jag kommer ihåg starkast är den av en konstnär som i olika sketcher står och målar en vacker tavla för att sedan få kortslutning och börjar smeta svart färg på tavlan medan han skriker "Black! All black! Black as the sea! As the sky!" m.m.

Chansen är liten som fan men finns det någon som känner igen detta och kanske också kommer ihåg namnet på serien?
Mvh. V.

The Fast Show.
Citera
2013-06-07, 23:50
Medlem
veyloons avatar
Suttit och googlat utan framgång en stund och kör fast hela tiden.

Letar efter en tecknad tv serie från tidigt(?) 90tal om bla dracula och frankenstein när dom var tonåringar. Handlade iaf om när alla monster gick i skolan.
Kommer sålångt att andra frågat om namnet, kanske transylvania high?

Jag såg det iaf på TCC när jag var mindre och den är säkerligen riktigt dålig, men det gnager mig att jag inte kommer på signaturmelodin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in