Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-22, 22:20
  #9409
Moderator
Falukropps avatar
Nej, det var inte rätta stället att posta den här tråden. Nästa gång lägger du tiden det tar att ursäkta dig för att du inte vet på att leta upp rätt underforum istället.

TV-, bild- och mediautrustning --> Tv-serier och tv-program

/Moderator
Citera
2017-05-23, 00:57
  #9410
Medlem
"Realitykådisar" 90-talet

Söker namnet på den äldre man som var med i en realitypogram där dem mannen skulle höra en show. Mannen har vitt hår, är gammal och hänvisade ständigt till sina stora shower han gjort i Paris.

Någon som minns vad programmet hette, eller vad han hette?
Citera
2017-05-23, 01:11
  #9411
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
"Realitykådisar" 90-talet

Söker namnet på den äldre man som var med i en realitypogram där dem mannen skulle höra en show. Mannen har vitt hår, är gammal och hänvisade ständigt till sina stora shower han gjort i Paris.

Någon som minns vad programmet hette, eller vad han hette?
Kan det vara Nalle Knutsson?
Citera
2017-05-23, 01:23
  #9412
Medlem
Söker en tv-serie som jag tror är japansk. Den gick på svt någon gång på 90-talet och handlar om en japansk man som efter andra världskriget blir fånge i Kina.
Citera
2017-05-23, 14:46
  #9413
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Kan det vara Nalle Knutsson?

och "Nalles show" hette programmet
Citera
2017-05-23, 18:26
  #9414
Medlem
Jag söker namnet på en miniserie(?) som jag tror visades som minifilmer i avsnitt av Anki och Pytte. Bort beskrivning: det handlar om en pojke (som eventuellt heter Viktor) som bryter benet när han spelar fotboll. Han hamnar i rullstol och spenderar sommaren sittandes på balkongen och tittar på de andra barnen som är ute och leker. Ibland kommer en tjej och hennes hund Nougat och hälsar på honom.

Är det någon som vet vilken serie jag menar?
Citera
2017-05-23, 22:34
  #9415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcariz
Jag söker namnet på en miniserie(?) som jag tror visades som minifilmer i avsnitt av Anki och Pytte. Bort beskrivning: det handlar om en pojke (som eventuellt heter Viktor) som bryter benet när han spelar fotboll. Han hamnar i rullstol och spenderar sommaren sittandes på balkongen och tittar på de andra barnen som är ute och leker. Ibland kommer en tjej och hennes hund Nougat och hälsar på honom.

Är det någon som vet vilken serie jag menar?

(Molly och) Viktor i fönstret
https://smdb.kb.se/catalog/id/001596242
Citera
2017-05-24, 04:35
  #9416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folken1
(Molly och) Viktor i fönstret
https://smdb.kb.se/catalog/id/001596242


Ja! Tusen tack! Huvudvärken jag fått när jag försökt googla denna asså...
Citera
2017-06-01, 00:39
  #9417
Moderator
NewDeers avatar
Letar efter en amerikansk tv-serie där typ 8 personer med fobier samlas i en grupp. De har en egen psykolog/psykiater där som utsätter dom för alla deras rädslor. I ett program var de i ett nedlagt fängelse/mentalsjukhus och en i gruppen som var rädd för att hamna i fängelse fick stanna i en av cellerna. Nån som vet vad jag pratar om?
Citera
2017-06-02, 22:14
  #9418
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Letar efter en amerikansk tv-serie där typ 8 personer med fobier samlas i en grupp. De har en egen psykolog/psykiater där som utsätter dom för alla deras rädslor. I ett program var de i ett nedlagt fängelse/mentalsjukhus och en i gruppen som var rädd för att hamna i fängelse fick stanna i en av cellerna. Nån som vet vad jag pratar om?
Kan det möjligen vara den brittiska serien "Fighten mot fobier" som UR sänder?
urplay.se/serie/192455-fighten-mot-fobier
Citera
2017-06-03, 16:40
  #9419
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Kan det möjligen vara den brittiska serien "Fighten mot fobier" som UR sänder?
urplay.se/serie/192455-fighten-mot-fobier
Nej, men tack för tipset!
Citera
2017-06-03, 17:05
  #9420
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LHA
Det var snabbt!

Tack för hjälpen.
Han verkar även ha gjort en serie program där han gör samma sak fast på Irland:
https://www.theguardian.com/tv-and-r...s-irish-escape
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback