2013-01-03, 11:02
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag söker efter ett avsnitt från något Paranormal tv-program som gick på tv för några år sedan.

Jag TROR att de höll till på ett hotel som låg nära Stonehenge i England och jag minns att på en av deras kameror som de satte upp så fick man se en säng som rörde sig och typ en tv som sattes på

Svårt då jag inte alls minns vad programmet hette men det är väl värt ett försök

Det låter som om det borde vara ett avsnitt från "Most haunted", kan också vara "Paranormal state".
Citera
2013-01-04, 17:46
Medlem
Jag söker en tv-serie (kan även vara en film) som handlar om en slavkvinna. Minns inte så mycket men kommer ihåg en av slutscenerna där kvinnan sitter på sin veranda och berättar om sitt liv. Tidigare i filmen blir hon intagen på mentalinstitution av någon anledning. Har vaga minnen av att hon blev fråntagen sina barn och att det kan vara en bidragande orsak till hennes psykiska ohälsa.
Citera
2013-01-06, 16:51
Medlem
Handla om ett kärlekspar som är på semester, dom träffa ett annat par nere i baren som dom börja prata med och bli vänner med (tror dom).

När mannen vakna upptäcka han ganska snart att hans fru är borta, han går ner till receptionen och få svar att hon inte ens checkat in.

Dom har alltså tatt bort hennes identitet..

Tror den gick på SVT för några år sen.

Hoppas nån kan hjälpa mig där ute. =)
Citera
2013-01-06, 17:08
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaBullen
Handla om ett kärlekspar som är på semester, dom träffa ett annat par nere i baren som dom börja prata med och bli vänner med (tror dom).

När mannen vakna upptäcka han ganska snart att hans fru är borta, han går ner till receptionen och få svar att hon inte ens checkat in.

Dom har alltså tatt bort hennes identitet..

Tror den gick på SVT för några år sen.

Hoppas nån kan hjälpa mig där ute. =)

The Event
Citera
2013-01-06, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
The Event

YEEEES! Tusen tack!
Citera
2013-01-06, 19:56
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Det låter som om det borde vara ett avsnitt från "Most haunted", kan också vara "Paranormal state".

Jag tror nog att det kan vara Most Haunted men har inte hittat avsnittet än, thanks
Citera
2013-01-08, 14:27
Medlem
partypoopers avatar
Jag efterlyser en tecknad tv serie som gick under 90-talet. I introt var det kille som ritade något, jag tror att det kan vara en dörr han ritade. Den gick på svensk tv på bra sändningstid, men kommer inte ihåg så mycket mer.

Dock vet jag att det är en av karaktärerna som är sjukt lik en vän till mig, men känns inte aktuellt att outa honom här.

Något säger mig att det gubben hete något i stil med Myggan, men kan ha blandat ihop det med Filip och Fredriks tv serie. JAG MINNS INTE!

Vore kul om någon får en hint här och kan hjälpa mig.. Tackar!
Citera
2013-01-08, 15:24
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partypooper
Jag efterlyser en tecknad tv serie som gick under 90-talet. I introt var det kille som ritade något, jag tror att det kan vara en dörr han ritade. Den gick på svensk tv på bra sändningstid, men kommer inte ihåg så mycket mer.

Dock vet jag att det är en av karaktärerna som är sjukt lik en vän till mig, men känns inte aktuellt att outa honom här.

Något säger mig att det gubben hete något i stil med Myggan, men kan ha blandat ihop det med Filip och Fredriks tv serie. JAG MINNS INTE!

Vore kul om någon får en hint här och kan hjälpa mig.. Tackar!

Fanns ju ett barnprogram som hette Myggan men det du beskriver låter inte som den.
Citera
2013-01-08, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squarepusher
Jag söker efter en serie som gick på 80-talet.
Den hette nåt i stil med "min pappa är en utomjording". Har googlat det namnet men inte hittat nåt!
Minns bara svagt att den handlade om en pojke vars pappa var en utomjording. Pappan hade också en magisk kula som han kunde trolla med.

Nån som har en aning?

*bump* ingen som vet?
Citera
2013-01-08, 17:28
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squarepusher
*bump* ingen som vet?

Out of This World? Det handlar dock om en flicka.
http://www.youtube.com/watch?v=L2UkZzdyD0A
Senast redigerad av DelGriffith 2013-01-08 kl. 17:32.
Citera
2013-01-08, 19:58
Bannlyst
2003 eller -04 gick det en dokusåpa, troligen på TV6. De hade samlat ihop ett gäng machokillar i ett hus och de skulle tävla mot varandra. Själva tävlingen gick ut på att de skulle leva som kvinnor - klä sig i kvinnokläder, sminka sig, byta ut sina vanliga namn till kvinnonamn, göra typiska kvinnogrejer som att laga mat osv. Den som lärde sig mest av att leva som kvinna vann tävligen. Jag har för mig att varje avsnitt slutade med att någon åkte ut, men det kan ha varit vartannat avsnitt för de visade mer än ett avsnitt i veckan.

Citera
2013-01-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Out of This World? Det handlar dock om en flicka.
http://www.youtube.com/watch?v=L2UkZzdyD0A

Nej det är inte den. :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in