2012-04-25, 13:03
Medlem
Asjons avatar
Jag söker ett program som jag tror sändes på kanal5, minns inte alls vad det heter. Det var 1996-1997. Inspelningsteamet följde polisen vid olika tillslag men även efterarbetet med förhör, vallningar etc.

Jag är säker på att jag kommer känna igen namnet på programmet om jag ser det, är det nån som har en aning om vad det kan vara?
Citera
2012-04-25, 13:18
Medlem
Asjons avatar
Never mind! Knäckte nöten själv... Fallet X hette det.
Citera
2012-04-25, 22:50
Medlem
Bret-Harts avatar
Såg nån film eller likande när jag var liten,det var en liten pojke som kunde trolla fram vad som helst helt plötsligt och en i familjen skulle kolla i köket om nåt hade försvunnit därifrån för dom undrade vart han fick allt ifrån.......Utspelar sig förr i tiden
Citera
2012-04-26, 08:06
Medlem
Minns en skitfräck serie som jag såg när jag var liten. Jag tror den gick på cartoon network för ca 15-20 år sedan. Den handlade om tre killar som kunde bygga om sig själva, en kunde bli en båt, en ett plan och den tredje blev ett landfordon. Men dem var ändå inga robotar. Minns att en av dem hade mustasch

Någon som kanske har en aning om vad serien hette?
Citera
2012-04-26, 15:39
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktist
Minns en skitfräck serie som jag såg när jag var liten. Jag tror den gick på cartoon network för ca 15-20 år sedan. Den handlade om tre killar som kunde bygga om sig själva, en kunde bli en båt, en ett plan och den tredje blev ett landfordon. Men dem var ändå inga robotar. Minns att en av dem hade mustasch

Centurions?
Citera
2012-04-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktist

Det är Centurions (som f.ö aldrig sänts på någon kabelkanal i detta land)
Citera
2012-04-27, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Centurions?

Yes, det var det.
Tack ska ni ha
Citera
2012-04-28, 07:57
Medlem
Fukitals avatar
Söker något som jag förmodar är en dokumentär.
Handlar om läkare som hittat "botemedel" för folk som är paralyserade av stroke/hjärnblödning. Sådana som är helt borta för omvärlden. Så får dom nått piller av läkarna och dom börjar kunna röra på sig igen, dom kan säga hej, hjärnan "lagade" sig själv.

longshot men någon?
Citera
2012-04-28, 17:15
Medlem
Hej, jag söker en serie som jag inte kan namnet på.
Det enda jag vet är att jag såg första avsnittet av serien på tv någon gång senare delen av 2011.
I början var det en scen som utspelade sig i rymden på ett rymdskepp/rymdstation, när en person vaknar så är alla andra plötsligt borta.
Sedan utspelar sig resten av avsnittet på jorden. Vissa personer är något slag av insekter (flugor?) och de dödar de som inte är det.
Det är typ vad jag kommer ihåg, jag har ingen aning om namn på skådespelare, utan det enda jag vet
är att det är en relativt ny serie samt det jag beskrev ovan.

Är det någon som vet vilken serie det är jag söker?
Citera
2012-04-29, 01:23
Medlem
Necroshadows avatar
Söker namnet på ett TV-program jag såg en gång som var riktigt intressant.

I programmet så får man följa med gränspoliser i deras jobb när de haffar narkotikasmugglare och liknande vid landsgränsen (minns inte vilket land de var i). Jag tror att programmet hette just "Gränspoliserna" men jag googlar runt som en idiot och hittar ingenting. Är det någon som sett detta någon gång?
Citera
2012-04-29, 01:54
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necroshadow
Söker namnet på ett TV-program jag såg en gång som var riktigt intressant.

I programmet så får man följa med gränspoliser i deras jobb när de haffar narkotikasmugglare och liknande vid landsgränsen (minns inte vilket land de var i). Jag tror att programmet hette just "Gränspoliserna" men jag googlar runt som en idiot och hittar ingenting. Är det någon som sett detta någon gång?

Första träffen på gränspoliserna för mig är..:
http://kanal5.se/web/guest/program/-/artikel/av/4Ao1/1097/3111333/1.0

Tror det heter Border Security i original, sett den australiska versionen på kanal 9.
Citera
2012-04-29, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NavierStokes
Nu får ni något riktigt svårt att bita i:

Barn- eller utbildningsprogram.
En svensk skådis (kan ha varit Magnus Härenstam eller Brasse Brännström). En dansk skådis.
Bor i varsin liten stuga, en dansk och en svensk. Besöker varandra och blir förvånade/ förbryllade över exempelvis den andres mat osv. "Köttbullar är stekta och frikadeller är kokta! Naej, kottbuller aer kokte og frikadeller er stekte." Ungefär så kan dialogerna ha varit. Har för mig att den danska stugan låg till vänster i bild och den svenska till höger. Dom var inte större än lekstugor.

Tror det var en 80-talsproduktion men jag är inte säker.

Borde vara "Enade vi förstå - Danska för mellanstadiet".

http://www.youtube.com/watch?v=JtLXiqsVqBg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in