2007-06-14, 15:38
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
jo har hittat namnet på serien, "the adventures of sinbad" ifall nån undrade.
Det tog mig 8 minuter att svara. Varsågod.
Citera
2007-06-14, 19:36
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Det tog mig 8 minuter att svara. Varsågod.
GAAAAAAAAAAAHHH va ja hatar att jag inte blir skickad till första olästa inlägg, totalt missat ditt inlägg men tack för försöket
Citera
2007-06-14, 19:41
Medlem
Extroversions avatar
Vad heter tjejen som dyker upp i säsong 9 av Stargate SG-1? Jag vet att Daniel satt ihop med henne pga. något armband samt att hon är en riktig nymf.
Citera
2007-06-14, 19:44
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extroversion
Vad heter tjejen som dyker upp i säsong 9 av Stargate SG-1? Jag vet att Daniel satt ihop med henne pga. något armband samt att hon är en riktig nymf.

Är hon en nymf...eller nymfoman?
Citera
2007-06-14, 19:44
Medlem
tjaboooos avatar
hon heter Claudia Black, är bland annat med i 4 säsonger av farscape och den efterföljande filmen.
även med i filmen pitch black.

utseendemässigt är hon inte så tokig.
http://www.scifidesktop.org.uk/WallpaperStore/Actresses/A-F/Claudia-B/Claudia_Black-Sun_005.jpg
Citera
2007-06-15, 12:48
Medlem
Extroversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Är hon en nymf...eller nymfoman?
Finns väl inget dåligt med något av det?

Tack så mycket tjaboooo.
Citera
2007-06-15, 14:15
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Finns väl inget dåligt med något av det?

Tack så mycket tjaboooo.

Nejdå, men jag undrade bara vilket av dem du avsåg eftersom det faktiskt är två olika saker. Nymfer är dessutom väsen från den antika grekiska mytologin, varför jag tänkte att en skön sådan ju mycket väl skulle kunna tänkas dyka upp i Stargate...
Citera
2007-06-17, 01:11
Medlem
Extroversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Nejdå, men jag undrade bara vilket av dem du avsåg eftersom det faktiskt är två olika saker. Nymfer är dessutom väsen från den antika grekiska mytologin, varför jag tänkte att en skön sådan ju mycket väl skulle kunna tänkas dyka upp i Stargate...

Ahhh, du jag ska faktiskt erkänna att jag var lite osäker på skillnaden och du har rätt i att en nymf mycket väl skulle kunna dyka upp i SG-1.

Men för att komma till saken så är hon i så fall Nymfoman.
Citera
2007-06-17, 01:40
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ahhh, du jag ska faktiskt erkänna att jag var lite osäker på skillnaden och du har rätt i att en nymf mycket väl skulle kunna dyka upp i SG-1.

Men för att komma till saken så är hon i så fall Nymfoman.

Jo, det är lätt att blanda ihop nymfer och nymfomaner (orden har ju samma stam)...
Så här berättar Wikipedia om våra kära små nymfer (länk):

Citat:
I grekisk mytologi är en nymf ett kvinnligt naturväsen, ibland knuten till en särskild ort, plats eller landformation. Nymferna beledsagar ofta andra gudar och gudinnor och åtrås i största allmänhet av de manliga satyrerna.

Nymferna är personifikationer av de kreativa och utvecklande aktiviteterna i naturen. Det grekiska ordet νύμφη betyder bl.a. "gemål" och "beslöjad" och avser alltså en gift eller giftasvuxen kvinna. νύμφη kan också uppfattas som "svällande", enligt Hesychios avseende "rosenknopp", och översättas till latinets nubere och tyskans Knospe.

Nymfernas verkar i berg, lundar, källor, floder, dalar och grottor. De associeras vanligen med gudomligheter som Artemis, Apollon, Dionysos, Pan och Hermes.

Claudia Black är alltså inte en nymf, utan en nymfoman. Case closed.

(Sorry om vi hamnat lite OT här... )
Citera
2007-06-17, 16:20
Medlem
Neths avatar
Söker en tecknad serie som gick på Cartoon Network början/mitten av 90.

Lite vaga minnen, dock har jag för mig att det var något som följande:

Tre vanliga killar, som har kontakt med en rymdstation. Från rymdstationen kunde en tjej (tror jag) stråla ner dräkter till dessa killar

en var blå, flygande har jag för mig
den gröna var vattentyp
och den gula var landtyp.

Det är det jag kommer ihåg. Jättetacksam för svar då jag letat efter denna rätt länge
Citera
2007-06-18, 14:21
Bannlyst
Jag har ingen aning var den här situationen utspelar sig. Först var jag inne på en svensk film, men sen helt plötsligt kom jag att täka på Seinfeld. Jag har faktiskt ingen aning.

Situationen går till så att det är ett antal personer som möts, kan vara två par, så presenterar de sig för varandra, så det blir en massa hejande. Det avslutas med att det ena paret, som alltså känner varandra, hälsar på varandra.

Någon som känner igen?
Citera
2007-06-18, 14:32
Medlem
Permafrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Idiot
Jag har ingen aning var den här situationen utspelar sig. Först var jag inne på en svensk film, men sen helt plötsligt kom jag att täka på Seinfeld. Jag har faktiskt ingen aning.

Situationen går till så att det är ett antal personer som möts, kan vara två par, så presenterar de sig för varandra, så det blir en massa hejande. Det avslutas med att det ena paret, som alltså känner varandra, hälsar på varandra.

Någon som känner igen?

Jag tror att jag har sett det ganska många gånger men det första jag börjar tänka på är filmen Spies Like Us med Dan Aykroyd och har kanske ett vagt minne av att ha sett det i någon Bröderna Marx-film.
I Spies Like Us när Aykroyd och Chevy Chase är i öknen (?) i ett sjukhustält så utger de sig för att vara doktorer och hälsar på de andra doktorerna med "Doctor!" och hälsar till slut även på varandra... fast nu är inte mitt minne riktigt intakt men, men...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in