2008-03-14, 06:45
Medlem
iversen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Har för mig att Gunilla Röör var med och då kan det ha varit Skuggornas hus.

fan du är en pärla. trodde aldrig någon skulle komma på det från 1995 var serien. så det blir väl sisådär 13 år sedan den gick Nu gäller det bara att få ta i serien på nätet. har för mig att den var riktigt kuslig ... Tack än en gång
Citera
2008-03-15, 00:15
Medlem
80-talsserie

Jag söker vad jag tror var en serie som gick på svt runt 85. Det enda jag minns är stora rymdskepp och onda tyoper som jagade alla pojkar och tvingade dem att bära kalott på huvudet. Kalotten hade en central roll som jag förstod.
Citera
2008-03-15, 11:48
Medlem
sunchymes avatar
tecknad serie? hjälp?

söker en tv-serie som jag har vaga minnen av att ha sett som barn.. (då snackar vi nog från 88 till 92 skulle jag tro.. kanske lite senare också)

iaf.. det enda jag har att gå på är att dessa figurer det handlade om bodde på nån stjärnformad planet, alla såg ut på nåt speciellt sätt, en liknade en kräfta som alltid lagade maten har jag för mig och en ett lejon tror jag..

de kan ha åkt runt i några konstiga fordon men är inte 100.. och i introt sitter bl.a alla samlade vid nåt avlångt stort bord och käkar tror jag (då "kräftan serverar") allt detta är vaga minnen som sagt, och vet inte om allt stämmer.. det enda jag är riktigt säker på var att de bodde på en stjärnformad planet... och att det var en "barnserie" inget våld i stil med thundercats eller voltron..

nån som har NÅN aning!?

efter att ha googlat lite kommer det fram att det i introt även ska ha förekommit 2 "elaka" figurer som jag tror liknade krokodiler som jagar dessa de handlar om på en soptipp eller nått sånt.
Senast redigerad av sunchyme 2008-03-15 kl. 12:23.
Citera
2008-03-15, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ökensäl
Jag söker vad jag tror var en serie som gick på svt runt 85. Det enda jag minns är stora rymdskepp och onda tyoper som jagade alla pojkar och tvingade dem att bära kalott på huvudet. Kalotten hade en central roll som jag förstod.

Attack of the Jews?
Citera
2008-03-15, 12:33
Medlem
sunchymes avatar
jaaaaaaa jag hittade den! "STAR STREET" hette den tydligen..
för er som inte sett den.. grymmaste barnprogramet!

http://www.youtube.com/watch?v=KT5iJ7xpQhU
Citera
2008-03-15, 21:21
Medlem
Svensk Serie, slutet av 70 talet?

Hej
Jag efterlyser namnet på en tv serie som gick i slutet av 70 talet eller tidigt 80, den var svensk och handlade om antingen en svensk motsåndsrörelse eller en svensk krigs herre i då tid, i serien var det mycket svensk millitärer och fordon ifrån försvaret, namnet wolf sätter jag samband med serien och de hade en röd siluett av en varg på små skyltar på sina bilar.

Jag vet, inte mycket att gå på men om någon som har namnet på serien så skulle jag vara tacksam.
Citera
2008-03-16, 21:00
Medlem
alltomstockholms avatar
Svensk serie 80-tal?

Är en svensk serie. Handlingen var olika mord-senarion med samma skådespelare i varje avsnitt. I slutet av varje avsnitt fick man veta hur det hade gått till. Kommer ihåg att de en gång var en flyghangar med,
och att den som blivit mördad låg i ett oljefat. Men jag tror inte det var CLUEDO. Tror det sändes tidigare, typ 80-tal. Men kan ha fel. Vill gärna veta.
Citera
2008-03-17, 11:27
Medlem
sunchymes avatar
stor gul superanka????

har för mig att jag sett nån serie om nån stor gul arg anka (vet inte om han var superhjälte eller inte) som hade rätt bra med muskler om jag inte tar fel..
alltså inget kalle anka liknande.. nån som har en aning?
Citera
2008-03-17, 19:06
Medlem
Targenors avatar
Slutet av 80 talet början av 90 talet var det en sketch vid en bankomat, en person försökte ta ut pengar men automaten bara skrattade "haha du har inga pengar" var också en person som fick ut en varmkorv (vet dock inte om det var samma sketch)

Tror det kan vara nöjesmasakern alternativt helt apropå

Nu undrar jag om någon vet vilka det var som gjorde sketchen och om någon vet om/vart man kan få tag på den
Citera
2008-03-17, 19:42
Medlem
Matches Malones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunchyme
har för mig att jag sett nån serie om nån stor gul arg anka (vet inte om han var superhjälte eller inte) som hade rätt bra med muskler om jag inte tar fel..
alltså inget kalle anka liknande.. nån som har en aning?

Duckman kanske?
http://www.imdb.com/title/tt0108755/
Citera
2008-03-18, 00:20
Medlem
sunchymes avatar
nu kom jag på vad det var
"Ace duck" från teenage mutant ninja turtles (tecknade serien)
sorry!
Citera
2008-03-19, 04:49
Medlem
Jag har suttit här i ungefär 2-3 timmar och försökt hitta namnet på en serie som gick på Kanal 5 för ungefär 3-5 år sedan. Det var någon slags "endurance"-race med olika lag som skulle ta sig från t ex, ena änden av en kinesisk Ö till den andra genom att springa, cykla och allt möjligt.
Det var ganska mycket tropiska ställen minns jag!
Och det sändes rätt sent vill jag minnas. Runt 4-6 på morgonen/natten.

Är det någon som har en aning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in