2012-05-01, 16:26
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hannah_(TV-program)
Tack så mycket.
Citera
2012-05-02, 19:34
Medlem
Hej!
Har letat såå länge efter ett program jag kollade på när jag var yngre.
Tror det gick på nickelodeon eller nåt.. Programmet gick typ år 2002-2005 nån gång.
Jag minns att det fanns en golden retriever som hade lysande, röda ögon i introt till serien.
I introt fanns det även en portfölj som öppnas och det flyger blad ur den.
Sen när själva namnet på serien kommer upp så står det i något grönt som rinner(som snor).
Programmet var väldigt läskigt för att vara barntillåtet.
Det handlade oftast om två syskon(en tjej och en kille), men det handlade aldrig om samma personer. Dom råkade alltid ut för hemska saker.
Jag minns särskilt ett avsnitt då det var en en familj(en pojke, en flicka, mamma och pappa).
Tror pappan var typ buktalare eller nåt, för dom hade sånadär buktaledockor på vinden.
På natten vaknade "dockorna".. Dockorna var onda.
Minns tyvärr inte vad som hände...
Sen minns jag två avsnitt till också!
Tror den var på engelska/amerikanska.
Snälla, hjälp!! Har letat jättelänge efter denna serie.
Citera
2012-05-02, 19:40
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxEmMiZxxx
Hej!
Har letat såå länge efter ett program jag kollade på när jag var yngre.
Tror det gick på nickelodeon eller nåt.. Programmet gick typ år 2002-2005 nån gång.
Jag minns att det fanns en golden retriever som hade lysande, röda ögon i introt till serien.
I introt fanns det även en portfölj som öppnas och det flyger blad ur den.
Sen när själva namnet på serien kommer upp så står det i något grönt som rinner(som snor).
Programmet var väldigt läskigt för att vara barntillåtet.
Det handlade oftast om två syskon(en tjej och en kille), men det handlade aldrig om samma personer. Dom råkade alltid ut för hemska saker.
Jag minns särskilt ett avsnitt då det var en en familj(en pojke, en flicka, mamma och pappa).
Tror pappan var typ buktalare eller nåt, för dom hade sånadär buktaledockor på vinden.
På natten vaknade "dockorna".. Dockorna var onda.
Minns tyvärr inte vad som hände...
Sen minns jag två avsnitt till också!
Tror den var på engelska/amerikanska.
Snälla, hjälp!! Har letat jättelänge efter denna serie.

Goosebumps.
http://www.youtube.com/watch?v=vC3kue_C35g
Citera
2012-05-02, 20:23
Medlem
Letar efter en tecknad/animerad serie.

Serien handlar om två katter(tror jag). En Grön och halvtjock samt en Blå.
Dessa katter bodde i ett hus, som låg i ett väldigt stort kvarter. För mig kameran zoomade ut så man fick hela kvarteret rätt så ofta. Men det är nog inte så noga.

Det bodde också 4-5 st insekter med dessa katter som brukade jävlas med katterna.

Programet sändes på antingen nickelodeon, cartoon network, 3an eller 5an. Runt perioden 1998-2002

Mvh
Citera
2012-05-02, 20:36
Medlem
SSHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holkarn
Letar efter en tecknad/animerad serie.

Serien handlar om två katter(tror jag). En Grön och halvtjock samt en Blå.
Dessa katter bodde i ett hus, som låg i ett väldigt stort kvarter. För mig kameran zoomade ut så man fick hela kvarteret rätt så ofta. Men det är nog inte så noga.

Det bodde också 4-5 st insekter med dessa katter som brukade jävlas med katterna.

Programet sändes på antingen nickelodeon, cartoon network, 3an eller 5an. Runt perioden 1998-2002

Mvh
Oggy och kackerlackorna?
http://www.youtube.com/watch?v=UHLD2axOnzw
Citera
2012-05-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSH
Oggy och kackerlackorna?
http://www.youtube.com/watch?v=UHLD2axOnzw
Tack snälla
Citera
2012-05-03, 00:45
Medlem
pj87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Goosebumps.
http://www.youtube.com/watch?v=vC3kue_C35g

Även känd som Kallakårar ...
Citera
2012-05-04, 16:03
Medlem
Exonis avatar
Söker efter en serie som utspelar sig på 70 talet skulle jag tro men är säkerligen filmad på 90-talet.
Det handlar om ett par tonåringar som går i skolan och det handlar om en syster och hennes lillebror där det handlar om deras vardag om skolan fester osv. Den yngre brodern är en typisk nörd som hänger med mobbade kompisar och blir trakasserade dagligen (?) och syster hans är lite mer av den populärare typen som hänger med the bad guys om man ska säga så på skolan.
Citera
2012-05-04, 16:07
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exoni
Söker efter en serie som utspelar sig på 70 talet skulle jag tro men är säkerligen filmad på 90-talet.
Det handlar om ett par tonåringar som går i skolan och det handlar om en syster och hennes lillebror där det handlar om deras vardag om skolan fester osv. Den yngre brodern är en typisk nörd som hänger med mobbade kompisar och blir trakasserade dagligen (?) och syster hans är lite mer av den populärare typen som hänger med the bad guys om man ska säga så på skolan.

The Wonder Years?
Citera
2012-05-04, 16:16
Medlem
Exonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
The Wonder Years?
Det var inte den jag letade efter men jag tackar för den godingen det var en gammal flitig serie man kollade i sina unga dar, ska ta och ladda ner och kolla på den också
Citera
2012-05-04, 17:08
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exoni

Att jag missade.. Freaks and Geeks, va?
Citera
2012-05-04, 17:52
Medlem
Exonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Att jag missade.. Freaks and Geeks, va?
Det var rätt!!! Tack så jättemycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera