2011-06-15, 01:39
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SzkandaL
tjena DelGriffith.

Denna serie var rätt mörk och skrämmande (iaf som barnprogram) och inte tecknad (förutom när han flög och den bilden var bara en stillbild vill jag minnas)
programmet började alltid med att han öppnade kistan han sov i och slutade med att han kröp in i kistan igen. såg lite ut som en nedbantad version av sångaren i the cure i dracula utstyrsel. haha

Minns du om den var svensk, svenska skådespelare? Dubbat eller text? Hur långa var avsnitten?

Kan det vara denna: http://www.youtube.com/watch?v=enEucapTFns ?
Senast redigerad av DelGriffith 2011-06-15 kl. 01:44.
Citera
2011-06-15, 01:47
Medlem
SzkandaLs avatar
är rätt säker på att den var svenskt. varje avsnitt var 15-20min kanske? var inte gammal då jag minns endast små fragment dessvärre. trodde starkt ett tag att det var ernst hugo tills jag kom på att ernst hugo spelade vampyr i reklamfilm så han var det heller inte
nästan lite jobbigt det här för jag har haft denna serie i bakhuvudet i ca 5-6år nu.
Citera
2011-06-15, 01:51
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SzkandaL
är rätt säker på att den var svenskt. varje avsnitt var 15-20min kanske? var inte gammal då jag minns endast små fragment dessvärre. trodde starkt ett tag att det var ernst hugo tills jag kom på att ernst hugo spelade vampyr i reklamfilm så han var det heller inte
nästan lite jobbigt det här för jag har haft denna serie i bakhuvudet i ca 5-6år nu.

Såg du min edit i förra inlägget? http://www.youtube.com/watch?v=enEucapTFns ?
Citera
2011-06-17, 11:22
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spa999
Jag söker namnet på en tvserie som jag minns väldigt vagt. Den tillhör någon av mina första tvminnen och jag har alltid lite latent i huvudet att försöka komma på vilken serie det var

Jag är född -78a och har växt upp med SVT1, SVT2 och TV4 (fast denna bör vara visad på någon av SVTs kanaler)

Serien utspelar sig i rymden (tror jag) och egentligen det enda jag minns är cutscenes från väldiga rymdskepp med "motorer" i stil med dagens rymdfärjor och shuttleprogram. Det andra jag minns från rymdskeppsscenerna är den guldfärgade tratt-liknande fronten på rymdskeppen som vid något tillfälle öppnades och innehöll en gripklo eller liknande

Det är egentligen allt jag minns, någon som känner till något i stil med det?

Vägen till gyllenblå?
Citera
2011-06-17, 14:23
Bannlyst
vad hette den "kortare" tvserien som handlade om en neger som återupplevde samma dag om och om igen.. ibland när han bröt mot dygnsrytmen så dök han upp vid ett grustag bland massa bulldozrar..

varje morgon vaknade han upp vid en knullvänlig hona..
Citera
2011-06-17, 19:51
Medlem
Jag söker efter ett barnprogram som gick för cirka 20 år sedan där de sjöng "Jag drar till stallet istället" eller något liknande i signaturmelodin. Tack på förhand!
Citera
2011-06-17, 22:29
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vuXen-poJke
vad hette den "kortare" tvserien som handlade om en neger som återupplevde samma dag om och om igen.. ibland när han bröt mot dygnsrytmen så dök han upp vid ett grustag bland massa bulldozrar..

varje morgon vaknade han upp vid en knullvänlig hona..

Day Break
.
Citera
2011-06-18, 22:45
Medlem
Jag letar efter två tvserier...

Den ena gick på barnkanalen för kanske 5-6-7 år sedan och var nog till för yngre tonåringar. Den handlade om en tjej (har för mig att hon hette något i stil med Becky) som bodde på ett slags barnhem. Serien var kanske brittisk, i alla fall var den engelsktalande men inte amerikansk. Den utspelade sig i nutid... Tjejen var lite speciell och hade alltid en massa konstiga ideer, hon hamnade därför ofta i bråk med dom andra barnen. Serien kan ha gått för några år sedan också.

Den andra serien har jag för mig gick på trean, men det kan ha varit någon annan kanal också. Som jag kommer ihåg den var den amerikansk. Den handlade om fyra (tror jag) vuxna systrar som alla hade namn efter någon krydda (typ Ginger, Rosemary..) Kommer inte direkt ihåg några scener från serien och inte heller när den sändes. Men någon gång under 2000-talet i alla fall. Jag har för mig att den helt plötsligt slutade sändas, efter bara några avsnitt...

Någon som känner igen dessa tv-serier?!
Citera
2011-06-19, 02:15
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonnamoller
Jag letar efter två tvserier...

Den ena gick på barnkanalen för kanske 5-6-7 år sedan och var nog till för yngre tonåringar. Den handlade om en tjej (har för mig att hon hette något i stil med Becky) som bodde på ett slags barnhem. Serien var kanske brittisk, i alla fall var den engelsktalande men inte amerikansk. Den utspelade sig i nutid... Tjejen var lite speciell och hade alltid en massa konstiga ideer, hon hamnade därför ofta i bråk med dom andra barnen. Serien kan ha gått för några år sedan också.

Den andra serien har jag för mig gick på trean, men det kan ha varit någon annan kanal också. Som jag kommer ihåg den var den amerikansk. Den handlade om fyra (tror jag) vuxna systrar som alla hade namn efter någon krydda (typ Ginger, Rosemary..) Kommer inte direkt ihåg några scener från serien och inte heller när den sändes. Men någon gång under 2000-talet i alla fall. Jag har för mig att den helt plötsligt slutade sändas, efter bara några avsnitt...

Någon som känner igen dessa tv-serier?!

The Story Of Tracy Beaker på första?
Citera
2011-06-19, 02:51
Medlem
Jag såg ena halvan av dokumentär på antingen SVT eller TV4 för ungefär 10 år sedan. Det jag minns av den är att en mindre grupp människor skulle åka ut till en "läkare" ute i nån amerikansk ökenstat för att få en trepanering utförd. D.v.s. få ett hål borrat i huvudet. Drar mig till minnes att en av killarna var en rejvare som gick på ecstasy under hela filmningen. Någon fick i alla fall huvudet uppborrat av "doktorn". Googlande har lett mig till att hitta en dokumentär vid namn "A Hole in the Head". Det kan inte finnas så himla många dokumentärer på ämnet, men jag såg bara den senare halvan på TV och inget jag sett ur trailern för nämnd titel väcker några minnen. Den finns inte så tillgänglig heller att jag kan ta hem och se om det är den eller inte.

Någon som sett dokumentären jag tänker på och kan titeln?
Citera
2011-06-19, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
The Story Of Tracy Beaker på första?

Aa, så var det! Tack
Citera
2011-06-19, 21:27
Medlem
von-Utfalls avatar
Söker en antingen amerikansk eller brittisk tv-dokumentärserie som SVT visade troligen i början av 00-talet.
Den handlade om människokroppen och hur den fungerar och avsnitten var byggda som tv-filmer där man följde människor vars fiktiva roller blev utsatta för sjukdom etc i vardagen.

1. Ett avsnitt var där en tjej och en kille bodde grannar med varann. Det avsnittet handlade om puberteten och visade hur det gick för de båda. Killen var kär i tjejen som inte var intresserad. När killen får finnar försöker han sminka över det men blir genomskådad i skolan och folk skrattar. Senare slår killen ner en annan kille i en galleria framför ögonen på tjejen och hennes kompisar. Vad jag kommer ihåg om tjejen så visade dom när hon i sin tur fick under en natt hårväxt i armhålorna.

2. Ett avsnitt handlade om salmonella/influensa. Det var en manlig medelålders fotograf som fick salmonella. När han skulle göra ett viktigt fotojobb för en irriterande kvinna blev han drabbad och var tvungen att spy i en hink mitt framför ögonen på kvinnan.

3. Ett avsnitt var om en person som tappat minnet efter nån olycka.

4. Ett avsnitt var om sex eller kärlek tror jag. Det var iaf ett par som hånglade i mörkret och det filmades med infraröd kamera för att se vad som hände med kroppen. De blev avbrutna när en kvinna kommer hem och ser dom.

5. Ett avsnitt var om döden. Där följde man en gammal man som älskade schack. Han dog och när sonen eller nån annan släkting genomsökte hans hem hade mannen skrivit ett brev och lagt det på ett schackbräde där han antagligen schack mattat nån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in