2011-06-08, 22:05
Bannlyst
En polare idag snackade lite om en serie som skulle vara filmad ungefär som the office.
Alltså "dokumentär" stuket men många intervjuer och liknande.
Den skulle utspela sig på någon trailercamp eller liknande.
Någon som vet?
Citera
2011-06-08, 22:49
Medlem
Smiskads avatar
Jag söker namnet på någon dokumentär med Robert Ashberg.
Han åkte runt i hela Sverige och letade efter folk som var ansvariga för vissa telefonsexlinjer.
Gick på tv för 4-5 år sedan om jag inte minns fel.
Citera
2011-06-08, 23:00
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredron
En polare idag snackade lite om en serie som skulle vara filmad ungefär som the office.
Alltså "dokumentär" stuket men många intervjuer och liknande.
Den skulle utspela sig på någon trailercamp eller liknande.
Någon som vet?
Trailer Park Boys?

http://www.imdb.com/title/tt0290988/
Citera
2011-06-08, 23:32
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smiskad
Jag söker namnet på någon dokumentär med Robert Ashberg.
Han åkte runt i hela Sverige och letade efter folk som var ansvariga för vissa telefonsexlinjer.
Gick på tv för 4-5 år sedan om jag inte minns fel.

Det var inte ett gammalt avsnitt av Insider?
Citera
2011-06-09, 00:34
Medlem
Ponnycrayons avatar
En tonårs tjej på sitt rum som visade tecknat och hade en fiktionell kompis på Internet. Jag tror att kompisen var en blå apa.
Serien hette Nätet har jag för mig och visades under slutet på 90-talet.
Citera
2011-06-11, 12:57
Avslutad
Vet inte ens om det är en serie eller film, men jag tror att det är en serie.

Jorden håller på att gå under, det är bara en enda man kvar och en massa kvinnor. Någon som vet vad jag pratar om?
Citera
2011-06-12, 11:48
Medlem
Ursprungsland: Finland
Kategori: Drama
Kanal: Svt som jag minns det
År: slutet av 90-talet men mer troligt är nog början av 00-talet
Handling: Handlade om ett kvinnligt kompisgäng som gjorde allt som vuxna kvinnor gör. De träffades och snackade skit, pratade väl jobb, relationer osv. Vad jag minns väldigt tydligt är att en av kvinnorna som hade huvudrollen var ganska smal och jag vill minnas att hon hade kort mörkt hår och storymässigt så var hon antingen otrogen med en av sina väninnors man/partner eller så blev hon bedragen av en av sina väninnor, men jag tror på det förstnämnda.

Inte så mycket att gå på men...

Namn: ??

Eller om någon har någon lista på finska produktioner från den tiden, jag har försökt googla och söka på wikipedia men inte hittat ngt.
Citera
2011-06-12, 21:49
Medlem
mickewalls avatar
Jag har letat efter en nostalgisk tv-serie som jag har för mig gick på typ sommarlovsmorgon eller nåt, nånstans runt 1997 kanske? Den handlade om en Jessica Alba-lik tjej som bodde i Söderhavet som kunde förstå typ knölvalars läten. Har också för mig att det va två barn/ungdomar som spelade huvudrollerna som träffade den här tjejen då och då. Kan va ute och cykla men jag har för mig att deras föräldrar jobbade i nån undervattensbyggnad eller nåt..

Är det nån som har minsta aning om det här? Skulle bli nöjd å slippa fundera på det nåt mer...
Citera
2011-06-12, 23:07
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickewall
Jag har letat efter en nostalgisk tv-serie som jag har för mig gick på typ sommarlovsmorgon eller nåt, nånstans runt 1997 kanske? Den handlade om en Jessica Alba-lik tjej som bodde i Söderhavet som kunde förstå typ knölvalars läten. Har också för mig att det va två barn/ungdomar som spelade huvudrollerna som träffade den här tjejen då och då. Kan va ute och cykla men jag har för mig att deras föräldrar jobbade i nån undervattensbyggnad eller nåt..

Är det nån som har minsta aning om det här? Skulle bli nöjd å slippa fundera på det nåt mer...

Är du säker på att det inte är Flipper du tänker på?
Citera
2011-06-12, 23:14
Medlem
mickewalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Är du säker på att det inte är Flipper du tänker på?

Hehe, yep, det är definitivt inte flipper. Asså, det är skitskumt. Jag och min kompis tyckte hon va snyggast i världen på den tiden. Ingen annan idé?
Citera
2011-06-12, 23:27
Medlem
mickewalls avatar
Ohyeah! Äntligen! Hittade inget på svenska, men jag hittade den engelska versionen. Heter tydligen Ocean Girl där.

Kolla här så kanske ni känner igen den: http://www.youtube.com/watch?v=68IuqSiABSs
Citera
2011-06-12, 23:36
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickewall
Ohyeah! Äntligen! Hittade inget på svenska, men jag hittade den engelska versionen. Heter tydligen Ocean Girl där.

Kolla här så kanske ni känner igen den: http://www.youtube.com/watch?v=68IuqSiABSs

Yes den kommer jag allt ihåg! Dumt att inte söka på "val" i tråden https://www.flashback.org/sp25100584
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in