2011-01-11, 18:54
Medlem
I vilken barnserie sjunger de "NN har en egen värld" i introt?? (men ett namn då o inte NN)
Citera
2011-01-11, 22:38
Medlem
Då har turen kommit för mig att göra ett försök här i tråden.

För lite drygt tio år sedan (1999 - 2000) så gick det en TV-serie för barn på TV4 (rimligtvis) varje lördags eller söndagsmorgon. Den här serien handlade om ett sorts "rescue-team" som hade i uppgift att rädda diverse personer som råkat ut för allehanda olyckor eller katastrofer. Uppbyggnaden av varje avsnitt såg ut så här: en person anställd åt exempelvis ett företag som sysslade med bergsprängning hade försatt sig i en situation där berget började rasa samman. Ett larm gick till den här patrullen som omgående kom dit (det var alltid bara en person som kom dit) och försökte rädda killen med sina "specialfordon" som kunde vara allt ifrån rymdskepp till specialgrävskopor. Rätt vad det är så råkar den här räddaren i nöden också ut för problem - typ att grunden ger vika - och allt handlar istället om att övriga personer ut teamet ska rädda båda två.

Känns upplägget igen? Den här serien var inte tecknad, det marionett-dockor då jag fortfarande kommer ihåg trådarna som hängde lite varstans. Nu sätter jag mitt hopp till er Flashback - tack på förhand till er alla.
Senast redigerad av j0h1n 2011-01-11 kl. 22:46.
Citera
2011-01-11, 22:51
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0h1n
Då har turen kommit för mig att göra ett försök här i tråden.

För lite drygt tio år sedan (1999 - 2000) så gick det en TV-serie för barn på TV4 (rimligtvis) varje lördags eller söndagsmorgon. Den här serien handlade om ett sorts "rescue-team" som hade i uppgift att rädda diverse personer som råkat ut för allehanda olyckor eller katastrofer. Uppbyggnaden av varje avsnitt såg ut så här: en person anställd åt exempelvis ett företag som sysslade med bergsprängning hade försatt sig i en situation där berget började rasa samman. Ett larm gick till den här patrullen som omgående kom dit (det var alltid bara en person som kom dit) och försökte rädda killen med sina "specialfordon" som kunde vara allt ifrån rymdskepp till specialgrävskopor. Rätt vad det är så råkar den här räddaren i nöden också ut för problem - typ att grunden ger vika - och allt handlar istället om att övriga personer ut teamet ska rädda båda två.

Känns upplägget igen? Den här serien var inte tecknad, det marionett-dockor då jag fortfarande kommer ihåg trådarna som hängde lite varstans. Nu sätter jag mitt hopp till er Flashback - tack på förhand till er alla.

Thunderbirds?
Citera
2011-01-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Thunderbirds?
Stämmer väldigt bra det. Tack ska du ha.
Citera
2011-01-12, 13:40
Medlem
Threedots-deads avatar
Söker en sak jag gått och funderat på i många år.
Tror det var en TV-serie. Har även för mig att den var svensk, men jag är inte bergsäker på någon av punkterna.

Hursomhelst var det något slags, drama eller thriller som utspelade sig i sjukhus/mentalsjukhusmiljö. Det enda jag kommer ihåg av serien i sig är att det fanns en missbildad filur med som satt i rullstol. Han var täckt av en filt, så allt man såg var hans missbildade (olika långa) ben som stack fram, vilket skrämde skiten ur mig som barn.
Har tyvärr inte mycket mer än så att gå på.

Sändes hursomhelst under tidigt 90-tal på SVT.
Citera
2011-01-12, 21:35
Medlem
Threedots-deads avatar
Fick hjälp i en annan forumdel. "Ålder Okänd" heter den tydligen om någon råkar vara intresserad.
Citera
2011-01-12, 22:54
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolo
I vilken barnserie sjunger de "NN har en egen värld" i introt?? (men ett namn då o inte NN)
Kalles Klätterträd? http://www.youtube.com/watch?v=baB8oBAoqcg
Citera
2011-01-13, 12:03
Medlem
Moff .. es avatar
Någon gång i dec började ett krigsdrama i 12 delar. Från andra världskriget.
Tror att den gick i Svt 2. Minnes ej namnet - kan ej googla.
Någon som vet vad jag menar? Borde alltså vara 11 avsnitt kvar.
Citera
2011-01-13, 12:37
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moff .. e
Någon gång i dec började ett krigsdrama i 12 delar. Från andra världskriget.
Tror att den gick i Svt 2. Minnes ej namnet - kan ej googla.
Någon som vet vad jag menar? Borde alltså vara 11 avsnitt kvar.
Borde vara The Pacific. Dock bara 10 delar.
http://www.imdb.com/title/tt0374463/
Citera
2011-01-13, 13:25
Medlem
Moff .. es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Borde vara The Pacific. Dock bara 10 delar.
http://www.imdb.com/title/tt0374463/
Jaa den är det. Bara vänta på resterande avsnitt då..
Tack!
Citera
2011-01-13, 17:53
Medlem
Roidzens avatar
Jag söker ett program som gick igår på tv4plus TROR jag! Jag har varit inne på tv.nu's tablå och kollat från gårdagen men kan inte hitta det.

Det handlar om att de ska bogsera bort bilar från folk i USA på grund av att de inte får köra dom. En muskulös snubbe med linne och två feta människor varav en man och en tjej. De har inte gott om tid så de kopplar på bogseringsbilen så fort de kan, vet inte vad jag ska säga mer men......

programmet gick vid 11-02:00 tiden, var lite väck när jag kollade på det så kommer inte ihåg exakt

svar uppskattas!
Senast redigerad av Roidzen 2011-01-13 kl. 17:57.
Citera
2011-01-13, 21:53
Medlem
http://www.aetv.com/parking-wars/ ?
Citat:
Ursprungligen postat av Roidzen
Jag söker ett program som gick igår på tv4plus TROR jag! Jag har varit inne på tv.nu's tablå och kollat från gårdagen men kan inte hitta det.

Det handlar om att de ska bogsera bort bilar från folk i USA på grund av att de inte får köra dom. En muskulös snubbe med linne och två feta människor varav en man och en tjej. De har inte gott om tid så de kopplar på bogseringsbilen så fort de kan, vet inte vad jag ska säga mer men......

programmet gick vid 11-02:00 tiden, var lite väck när jag kollade på det så kommer inte ihåg exakt

svar uppskattas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in