Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-12-22, 19:50
Medlem
Joswuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Human Target och The Good Guys. Två serier många verkar ha missat, korta lättlästa trådar finns här i forumet.

Human Target trailer: http://www.youtube.com/watch?v=qnJ9Wy_ZttQ

The Good Guys trailer: http://www.youtube.com/watch?v=yzeiEK2EJ1k

Trailerna verkar sjukt lovande.
Jag har så jä*la många serier att ta ställning till just nu att jag har förstått att 2011 kommer innebära 0 % träning, 5 % studier, uppsägning från jobb/kicked out och 95 friska procent soffliggande.

Jag uppskattar verkligen tipsen.
Citera
2010-12-22, 19:52
Medlem
Joswuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-ha
Prison Break och One Tree Hill

Jag följde dessa serier under min lumpen-tid.
Mina femton månader blev ganska enkla eftersom One tree Hill sändes dagligen i väntan på det det enda Prison Break-avsnittet som kom en gång i veckan.

Stormare är tung i den!
Citera
2010-12-22, 21:39
Medlem
klutes avatar
Har du missat Nip/Tuck är det bara att sätta tänderna i den. Prisbelönt serie om två plastikkiruger i Miami. Serien har allt...märkligt att ingen rekommenderat den tidigare...
Citera
2010-12-22, 22:01
Medlem
P.Gs avatar
The Wire. En riktigt tung serie om knarklangare, missbrukare och spanare i Baltimore. Klockrena karaktärer rakt igenom. Världens bästa TV-serie.

Arrested Development. En serie som växer på en ju mer man kollar. Går inte att hoppa in i i mitten, vilket gör att allt för många aldrig fastnade.

Firefly. Skön scifi-western.

Little Britain. Skruvad engelsk humor. Fantastisk.
Citera
2010-12-22, 22:13
Medlem
Mikeyjamess avatar
Jag undrar om serien Lassie från 1964-74 finns på DVD eller VHS. TV4 visade serien under en period i slutet av 90-talet har jag för mig.
Citera
2010-12-23, 02:15
Medlem
namerlesss avatar
Prison Break (ett måste)

The Walking Dead

Friends

Seinfeld
Citera
2010-12-23, 03:44
Medlem
Klobbs avatar
För några år sedan såg jag dagarna före jul ett program där en massa brittiska tanter klagade och gnällde över julen och hur jobbig den är, all julmat, klappar osv.
Jag tror att det var en avsnitt ur en serie som gick ut på just detta, alltså att en massa surkärringar gnäller på olika saker. Någon som vet vad jag menar?
Citera
2010-12-23, 07:18
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klobb
För några år sedan såg jag dagarna före jul ett program där en massa brittiska tanter klagade och gnällde över julen och hur jobbig den är, all julmat, klappar osv.
Jag tror att det var en avsnitt ur en serie som gick ut på just detta, alltså att en massa surkärringar gnäller på olika saker. Någon som vet vad jag menar?
"Griniga gummor-Julspecial" sändes 2005-12-28

Annars var det mest "Griniga gubbar" som sändes i många avsnitt och som var riktigt bra
Citera
2010-12-23, 18:05
Medlem
Jag leter efter en miniserie alt serie om ett kungarike, kungen och hans söner. En av sönerna är gay tror jag. Det utspelar sig i nutid fast i en alternativ värld. Någon som vet?
Senast redigerad av kalimist8 2010-12-23 kl. 18:44. Anledning: hittade själv
Citera
2010-12-23, 19:16
Medlem
nannalus avatar
Någon som vet vad jag söker för en tecknad kortfilm med godis och tårtverk, en trasigt klädd flicka som blir "spritsad" med en fin klänning och prydd med godis så att hon blir vacker. Det är någon pojke som blir typ "candy king" eller något..
Den gick på tv kring jul när jag var liten. Jag kommer inte ens ihåg den bra alls. Men jag vill hitta den!

Vet du vilken jag menar? Hjälp mig, snälla!
Citera
2010-12-24, 00:00
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nannalu
Någon som vet vad jag söker för en tecknad kortfilm med godis och tårtverk, en trasigt klädd flicka som blir "spritsad" med en fin klänning och prydd med godis så att hon blir vacker. Det är någon pojke som blir typ "candy king" eller något..
Den gick på tv kring jul när jag var liten. Jag kommer inte ens ihåg den bra alls. Men jag vill hitta den!

Vet du vilken jag menar? Hjälp mig, snälla!

http://www.youtube.com/watch?hl=en&v=0UUrkVB-utw&gl=US ?
Citera
2010-12-24, 10:24
Medlem
Spiaccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Jag leter efter en miniserie alt serie om ett kungarike, kungen och hans söner. En av sönerna är gay tror jag. Det utspelar sig i nutid fast i en alternativ värld. Någon som vet?

Fairy tales?
http://www.imdb.com/title/tt1173206/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in