Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-26, 21:58
Medlem
yantras avatar
Letar efter en serie som gick på 6:an? på natten eller tidigt på morgonen. det var en serie med lergubbar som var med knarkare och negrer osv
Citera
2011-11-26, 22:06
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yantra
Letar efter en serie som gick på 6:an? på natten eller tidigt på morgonen. det var en serie med lergubbar som var med knarkare och negrer osv

http://en.wikipedia.org/wiki/The_PJs ?
Citera
2011-11-26, 23:47
Medlem
yantras avatar
Troligtvis det var en kollega som undrade. tack såmycket
Citera
2011-11-27, 23:23
Medlem
glanze-smokes avatar
Nostalgi tripp

Tjenare!

Det är så att jag och en polare suttit och diskuterat gamla tecknade serier hela kvällen och det är verkligen så att man har glömt alla serier man såg när man var liten. Vi kom att tänka på en speciell serie vi inte kan komma på namnet på eller vilka karaktärer som är med, den enda vi kom ihåg var en karaktär som hade svart skinnväst och vit tshirt och typ grönaktig hy. Jag är en person som verkligen går in för att hitta denna karaktär nu också annars kommer jag inte att kunna sova inatt. Dålig beskrivning och allt men det kanske hjälper till så att någon förstår vem jag menar...

Tack på förhand!
Citera
2011-11-28, 00:03
Medlem
Rubarth23s avatar
Blir nog lättare om du skriver ungefär när du såg serien?
Citera
2011-11-28, 00:25
Medlem
Låter ju lite som Hulken?
Citera
2011-11-28, 00:57
Medlem
french.toasts avatar
Detta program kom ut för ett par år sedan. Det var en skräck-serie. Varje avsnitt var en enskild berättelse. Med andra ord så hörde inga av avsnitten samman. Jag har googlat förgäves men har inte hittat nånting.

Ett av avsnitten handlade om ett par systrar/syskon på en enslig gård. Dom förvarar en vampyr eller varulv i en lada. Det är även en man som får problem med bilen som är med i detta avsnitt och tvingas söka hjälp på denna gård.

Ett annat avsnitt handlar om en seriemördare, en kannibal. Han är lång och har mörkt långt hår. Han har bland annat stekt och ätit upp sina offers tunga. Han blir fångad och placeras i en cell på en polisstation i väntan på rättegång. Har för mig att seriemördaren är cajun. Dom två huvudpersonerna i detta avsnitt är mördare och en poliskvinna. Ett citat från avsnittet(tror jag): "You people eat to live, but we live to eat". Mördaren utövar någon sorts övernaturliga ritualer i häktet som hjälper honom att fly från cellen.

Tack på förhand!
Citera
2011-11-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av french.toast
Detta program kom ut för ett par år sedan. Det var en skräck-serie. Varje avsnitt var en enskild berättelse. Med andra ord så hörde inga av avsnitten samman. Jag har googlat förgäves men har inte hittat nånting.

Ett av avsnitten handlade om ett par systrar/syskon på en enslig gård. Dom förvarar en vampyr eller varulv i en lada. Det är även en man som får problem med bilen som är med i detta avsnitt och tvingas söka hjälp på denna gård.

Ett annat avsnitt handlar om en seriemördare, en kannibal. Han är lång och har mörkt långt hår. Han har bland annat stekt och ätit upp sina offers tunga. Han blir fångad och placeras i en cell på en polisstation i väntan på rättegång. Har för mig att seriemördaren är cajun. Dom två huvudpersonerna i detta avsnitt är mördare och en poliskvinna. Ett citat från avsnittet(tror jag): "You people eat to live, but we live to eat". Mördaren utövar någon sorts övernaturliga ritualer i häktet som hjälper honom att fly från cellen.

Tack på förhand!

Fear itself. Avsnittet med seriemördaren heter Eater.
Citera
2011-11-28, 22:52
Medlem
french.toasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wombat1000
Fear itself. Avsnittet med seriemördaren heter Eater.

Tack!!!
Citera
2011-11-28, 23:36
Medlem
CaptainMilks avatar
Påminner om The Mask, han hade ju dock inte skinnjacka. Fanns väl en tecknad version också.
Citera
2011-11-29, 11:01
Medlem
Du kanske tänker på Doug?

http://www.youtube.com/watch?v=Dp4ETDSnh-E&feature=related
Senast redigerad av Genesiis 2011-11-29 kl. 11:08.
Citera
2011-11-29, 19:22
Medlem
l0kacitrons avatar
Hej!

Jag söker ett barnprogram som visades i våras på Svt Barnkanalen. Det var tecknat och i början var det en barnröst som sa "En elefant och en myra". Det är allt jag kommer ihåg, tror det kan ha varit utländskt ifrån början. Väldigt lite att gå på, men om någon har en aning så är jag grymt tacksam för hjälp! Har letat överallt på internet men inte funnit något.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in