Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-22, 18:48
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Jag söker en BBC TV-serie...surrealistisk, absurd

Två snubbar som driver en bokhandel eller musikaffär eller liknande...heter "The Great Nånting"

Har bara sett ett avsnitt av den, i vilket en av huvudpersonerna skulle ha födelsedagsfest, men blev totalt ignorerad efter att kompisen gjort inträde som nån slags Glamgudomlighet...
The Mighty Boosh
Citera
2010-08-22, 19:00
Medlem
Kundalinis avatar
Tack!
Citera
2010-08-22, 20:52
Medlem
Söker en polisserie som gick för längesen! Kan fan inte komma på vad den förbaskade serien hette... Gick på 5an eller 3an och hette någonting med sjätte eller sjunde... Någon som minns? Skulle vara underbart!
Citera
2010-08-22, 21:17
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Söker en polisserie som gick för längesen! Kan fan inte komma på vad den förbaskade serien hette... Gick på 5an eller 3an och hette någonting med sjätte eller sjunde... Någon som minns? Skulle vara underbart!

Tredje Skiftet?
Citera
2010-08-22, 22:53
Medlem
Söker en tecknad serie som var på svensk tv för många år sedan.

det var en hund och en kossa, serien var från USA.
Citera
2010-08-22, 23:01
Medlem
Jontethemans avatar
Söker ett program som var på tjeckiska eller ryska där det var lergubbar.
På ett avsnitt växte det svamp på gräset och han skulle klippa bort det och misslyckades hela tiden.
Sen var det nåt med spaghetti där det blev helt fel, sen hade någon av snubbarna en riddardräkt på sig, sen var det rånare med!
Väldigt tacksam om någon kommer ihåg namnet på denna serie/film.
Citera
2010-08-23, 15:13
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobeco
Söker en tecknad serie som var på svensk tv för många år sedan.

det var en hund och en kossa, serien var från USA.

hur många år menar du med många, så att säga?

Tänker på Cow and Chicken men det är ju dock en kyckling.
Citera
2010-08-23, 19:25
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Det här är en riktig "long shot".

Söker: Ett speciell scen från serien "Dallas".
Information jag har: Jag såg detta avsnitt på en svensk kanal för sisådär ett halvår-år sedan. Scenen var ungefär såhär:
En kille med krulligt hår sitter i fängelse. En annan kille i kostym kommer för att besöka honom. Av dialogen som följde så har de någon form av hållhakar på varandra vad gällde någon affärsuppgörelse som inte gick rätt till. Någon upphandling eller liknande. Till en början framstår det som att killen som besöker är den som har mest "leverage" i situationen, men det slutar med att killen som besöker lämnar rummet med svansen mellan benen. På något sätt läste killen som sitter inne lusen av honom. När killen i kostym står vid dörren med ryggen mot killen i fängelse så utspelar sig följande dialog.

Killen i fängelse: - "Hey, Mikey!"
(Kostymkillen vänder sig om)
Killen i fängelse: - "Do you know what you do when you get injured in the majors?"
(En stunds tystnad)
Killen i fängelse: - "You play hurt".

Dialogen är en underliggande metafor för att även om killen i fängelse "skadade" honom psykiskt så ska han fortsätta som business as usual. För sitt eget bästa, typ.

Kan tillägga att jag bara är 95% säker på att det var Dallasserien. Jag har letat och sökt som tokig, men inte kunnat lista ut vilket avsnitt det var.

Guld till den som löser det åt mig!

En bump kan den få. Ingen?
Citera
2010-08-23, 23:51
Medlem
Kan någon hjälpa mig?
En svensk Ungdom/barnserie från 80-talet som hette nåt med sommar tror jag, visades på svt.
Handlade om en kille som bodde på landet med sin familj och så fick dom nya grannar, en familj med en döv tjej i hans ålder som han blev kär i... han hade ring i örat minns jag.
Så var det någon annan kille med som var lite tuffare som också blev kär i henne och försökte förstöra för den andra killen. Minns att den var så gullig och har försökt komma på vad en heter, blir tokig!

Sen minns jag en mini serie som heter skuggornas hus, någon som vet var jag kan få tag på den? En thriller barn serie...
Citera
2010-08-24, 00:23
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av may83
Kan någon hjälpa mig?
En svensk Ungdom/barnserie från 80-talet som hette nåt med sommar tror jag, visades på svt.
Handlade om en kille som bodde på landet med sin familj och så fick dom nya grannar, en familj med en döv tjej i hans ålder som han blev kär i... han hade ring i örat minns jag.
Så var det någon annan kille med som var lite tuffare som också blev kär i henne och försökte förstöra för den andra killen. Minns att den var så gullig och har försökt komma på vad en heter, blir tokig!

Sen minns jag en mini serie som heter skuggornas hus, någon som vet var jag kan få tag på den? En thriller barn serie...

Första Kärleken från 1992.

Skuggornas Hus finns på DVD.
Senast redigerad av DelGriffith 2010-08-24 kl. 00:25.
Citera
2010-08-24, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Första Kärleken från 1992.

Skuggornas Hus finns på DVD.

Tack så mycket!!
Citera
2010-08-24, 10:23
Medlem
Såg en animeserie för länge sedan. Det jag kan komma ihåg ifrån första avsnittet är att huvudkaraktären är en tjej på en skola, och plötsligt kommer det in någon fantasyvarelse genom fönstret. Sedan tas hon iväg till den där fantasyvärlden efter att ha stått på skolans tak.

Hilfe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in