2007-01-27, 00:32
Medlem
calina85s avatar
Hjälp! Kommer inte ihåg namnet på dokusåpan:(

Det gick på ztv eller tv3 har jag för mig, amerikanskt. Massa ungdomar på ett hotell där det gick ut på att hitta en sängpartner annars blev man utröstad, eller något sånt.. Någon som vet vilket jag menar? Blev rätt sågat av folk som såg det men ja har inte sett det och vill skapa min egen uppfattning.
Observera att jag inte pratar om paradise hotel..
Citera
2007-01-27, 00:33
Medlem
LadyTieras avatar
Garden of eden?
Citera
2007-01-27, 00:45
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Garden of eden?
Ja så hette den ja, tack=)..case closed du kan slänga tråden
Citera
2007-01-27, 00:46
Medlem
LadyTieras avatar
Jag tyckte den var riktigt underhållande faktiskt.
Citera
2007-01-27, 22:06
Medlem
final_cuts avatar
Roman Polanski lär ha varit gäst hos Luuk (troligen under tiden som Ninth Gate skulle släppas), var kan jag hitta det avsnittet? Har hört med TV4 för längesen men de kunde inte hjälpa mig (minns inte varför). Finns det någonstans att ladda ner?
Citera
2007-01-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Säsong tre kanske? Det finns åtminstone med extramaterial från Teliasketchen...

http://dvdkritik.se/recension.php?id=99

Tack!
Har sett klippet nu, så jävla roligt!
Citera
2007-01-29, 13:28
Bannlyst
Söker en Italiensk serie, i fyra delar. Handlar om två bröder som, den ena väljer militären och blir sedan polis. Den andra blir läkare. Tror den gick på svt för når år sen.

Den som kan hjälpa mig får en bamsekram.
Citera
2007-01-31, 01:43
Medlem
ColtrasteNs avatar
Citat från film/tv-serie

Jag har efter en promenad fått en fras i huvudet, som jag inte kan koppla till något.

Det är en kille som intervjuar någon eller några personer. Han ställer en fråga och det låter som han säger:

"Warum lever därfür.."

Det är de enda jag kommer ihåg från klippet. Tror det är från någon svensk humorserie, liknande hipphipp.

Detta har naggat mig i flera månader, ingen som vet vart det kommer från?

-------------------------------------------------------------------
Frågan ställs lämpligen i Officiella tråden för efterlysta tv-serier och tv-program. Inlägget flyttas dit istället.
/Mod
Citera
2007-02-01, 14:50
Medlem
förmodligens avatar
För ett tag sen så gick det en tecknad barn-tvserie där någon/några av karaktärerna vid någon tidpunkt i varje(?) avsnitt brister ut i sång och dans iform av "Hjärnballett".

Har letat, vädligt, desperat men hittar ingenting, misstänker att det är Arthur men har inte lyckats hitta något som bekräfatar det.

Citera
2007-02-02, 17:23
Medlem
Poogles avatar
Ja nu skall vi se om jag kortfattat kan förklara detta! Jag är inte full, så det behöver ni inte fråga... Det handlar om ett mycket speciellt barnprogram.

------------------

Ni som har bra minne kommer säkert ihåg hur program som Vi i Femman och Söndagsöppet hade frågesporter, där deltagaren satt i en ljudisolerad glaskur. Detta för att dom då skulle få en fråga sedan och svara rätt på den, och blabla. Ja ni vet fenomenet? Ni minns kanske också hur den tävlande fick en vagn inrullad med priser?

I mitten på 90-talet gick ett barnprogram där denna tävling utspelade sig, fast där var det gosedjur som tävlade med varandra. Programledaren kommer jag tyvärr inte ihåg. Men det var antagligen någon tomte som Anders Lundin eller liknande.

Där satt då en massa dockor och sådant i publiken, och en nalle hade blivit placerad i en glaskur. Han fick frågor av de andra nallarna. Jag har för mig att han somnade, och ibland fick han ingen luft, så att dom var tvungen att ta ut honom för att han skulle få andas.

Jag minns detta barndomens program som väldigt underhållande på tiden det begav sig. Frågan är nu om någon av er vet vad det hette.
Citera
2007-02-02, 21:08
Medlem
förmodligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poogle
Ja nu skall vi se om jag kortfattat kan förklara detta! Jag är inte full, så det behöver ni inte fråga... Det handlar om ett mycket speciellt barnprogram.

------------------

Ni som har bra minne kommer säkert ihåg hur program som Vi i Femman och Söndagsöppet hade frågesporter, där deltagaren satt i en ljudisolerad glaskur. Detta för att dom då skulle få en fråga sedan och svara rätt på den, och blabla. Ja ni vet fenomenet? Ni minns kanske också hur den tävlande fick en vagn inrullad med priser?

I mitten på 90-talet gick ett barnprogram där denna tävling utspelade sig, fast där var det gosedjur som tävlade med varandra. Programledaren kommer jag tyvärr inte ihåg. Men det var antagligen någon tomte som Anders Lundin eller liknande.

Där satt då en massa dockor och sådant i publiken, och en nalle hade blivit placerad i en glaskur. Han fick frågor av de andra nallarna. Jag har för mig att han somnade, och ibland fick han ingen luft, så att dom var tvungen att ta ut honom för att han skulle få andas.

Jag minns detta barndomens program som väldigt underhållande på tiden det begav sig. Frågan är nu om någon av er vet vad det hette.

Det var Anders Lundin som var programledare tillsammans med Lars in de Betou. Var och varannans värld fanns det ett som hette som dom körde, vet inte om det var just det dom hade nallebjörns frågetävlingen i dock
Citera
2007-02-02, 23:17
Medlem
Poogles avatar
Tack för svaret. Jag hittade det här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Planeten_Pi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in