2007-02-03, 13:47
Medlem
Söker en tv-serie som gick för ca 7-10 år sen på SVT eller 4:an. Serien var dock från 80-talet. Det var en snut-serie som utspelade sig i Los Angeles. Gick rätt sent på nån gång i veckan typ torsdagar. Har för mig att det handlade om två snutar som var kompanjoner. Hjärnan står tyvärr helt jävla stilla men minns ett avsnitt där de tog upp gäng-brottslighet och gänget körde turkosa kepsar och bandanas...Tack på förhand!
Citera
2007-02-03, 18:48
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waterboy79
Söker en tv-serie som gick för ca 7-10 år sen på SVT eller 4:an. Serien var dock från 80-talet. Det var en snut-serie som utspelade sig i Los Angeles. Gick rätt sent på nån gång i veckan typ torsdagar. Har för mig att det handlade om två snutar som var kompanjoner. Hjärnan står tyvärr helt jävla stilla men minns ett avsnitt där de tog upp gäng-brottslighet och gänget körde turkosa kepsar och bandanas...Tack på förhand!
Det kan inte varit The Streets of San Francisco?
Citera
2007-02-03, 22:30
Moderator
Popesizes avatar
Dubliners på SVT

Hoppas jag lägger denna rätt nu.

När jag surfade runt på Youtube häromdagen så kom jag över ett par äldre klipp med The Dubliners. När det går igång ser jag att det har svenska undertexter, och strax där efter så ser jag SVT's logga uppe i högra hörnet. Nu undrar jag vilket program som sände denna konsert. Eller var konserten i sig ett program?

Klippen:
http://www.youtube.com/watch?v=UJIoZ-CJYTc
http://www.youtube.com/watch?v=9g7ealheUVU&mode=related&search=
Citera
2007-02-03, 22:38
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman

Eller 21 Jump Street?
Citera
2007-02-04, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman

Citat:
Ursprungligen postat av waldo.lydecer
Eller 21 Jump Street?

Nej, tyvärr ingen (av dessa fina serier), stilen påminde kanske lite om streets of san fran. Tänk en blandning av moonlightning och hill street blues kanske. Faan att det ska vara så vaga minnen. Det var en jävligt fet serie iaf...
Citera
2007-02-04, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waterboy79
Nej, tyvärr ingen (av dessa fina serier), stilen påminde kanske lite om streets of san fran. Tänk en blandning av moonlightning och hill street blues kanske. Faan att det ska vara så vaga minnen. Det var en jävligt fet serie iaf...
eftersom du troligtvis uppskattar äldre polis-serier, då du känner till ett flertal klassiker som Jumpstreet, Streets, Hill Street och Moon, så finner jag det mycket besynnerligt att din hjärna fått kortslutning på just denna serien?

men ok, vi försöker gissa trots usla ledtrådar.. du nämner inte könsfördelningen eller hudfärgen på huvudrollerna, men kan det vara Hunter? den har förvisso även visats på Kanal 5, men om jag minns rätt så gick den på TV4 vid den tiden du nämner och den utspelar sig i LA..
Citera
2007-02-04, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
eftersom du troligtvis uppskattar äldre polis-serier, då du känner till ett flertal klassiker som Jumpstreet, Streets, Hill Street och Moon, så finner jag det mycket besynnerligt att din hjärna fått kortslutning på just denna serien?

men ok, vi försöker gissa trots usla ledtrådar.. du nämner inte könsfördelningen eller hudfärgen på huvudrollerna, men kan det vara Hunter? den har förvisso även visats på Kanal 5, men om jag minns rätt så gick den på TV4 vid den tiden du nämner och den utspelar sig i LA..

Hehe, självfallet är det Hunter! Skickligt! Ber om ursäkt för den fattiga infon men mindes bara segment av serien och att den gick ungefär den tiden .
Tack så mycket för hjälpen!
Citera
2007-02-06, 13:12
Medlem
Offices avatar
Behöver hjälp med en sci-fi-serie som gick lördagarna eller söndagarna mitt på dagen för kanske 7-10 år sedan på någon av SVT-kanalerna.

Kommer inte ihåg så mycket av den, men jag tror att det handlade om något forskarlag som åkte till okända ställen (planeter?). En gång så tältade de i någon ljus miljö, vit sand eller snö kanske, en annan gång gick de ner i en gigantisk, mörk tunnel med några konstiga livsformer. Den stora tunneln liknade den som var med i ett avsnitt av Andromeda, men det har väl aldrig sänts på SVT såvitt jag vet.

Finns denna sci-fi-serie, eller har jag bara drömt?
Citera
2007-02-08, 23:09
Medlem
earkovs avatar
Jag letar efter namnet på ett humorprogram som visades / visas (?) på SVT. En brittisk komiker skämtade med folk ute på gatan med dold kamera. Oerhört roligt var det i varje fall. Tack på förhand.
Citera
2007-02-09, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av earkov
Jag letar efter namnet på ett humorprogram som visades / visas (?) på SVT. En brittisk komiker skämtade med folk ute på gatan med dold kamera. Oerhört roligt var det i varje fall. Tack på förhand.
Trigger Happy TV med Dom Joly?
Citera
2007-02-09, 15:48
Medlem
offe_mans avatar
Söker efter en tecknad serie från WB som kom samtidigt som Animaniacs. Det var en kille som sögs in i datorn och blev lite av en galning. Han blev blå, med svartvitt hår och en röd overall
Citera
2007-02-10, 15:49
Medlem
mpees avatar
En kompis snackade om en dokumentärserie om en britt som reste runt i världen och bodde en tid med olika stammar. Serien ska tydligen ha sänts på bl.a discovery.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in