2010-02-08, 18:11
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Idag pratade några om ett tv-program, som gick under helgen, som handlade om en tysk kille som målade sig svart till en somalier och som fick uppleva en del otrevligheter. Någon som vet vilket program?

/vänligen

Hämtat från filmen Svart på vitt/Schwarz auf Weiß med Wallraff i spetsen. Var på Nyhetsmorgon i lördags.
Citera
2010-02-08, 20:27
Medlem
Hej!
Jag letar efter en typ 80-90tals serie som brukade gå på eftermiddagar på femman en för 8-10 år sen.
Det är en komediserie om en amerikansk familj, med typ 4 barn, flest tjejer, mamman är en riktigt milf vill jag minnas, pappan är en skådis man halvkänner igen men inte kommer ihåg namnet på. I nån säsong bodde nån släkting, en 20 årig väldigt korkad men "snygg" kille, som publiken alltid applåderade när han kom in genom dörren och sa något dumt. Pappan kan eventuellt driva en byggfirma vill jag minnas också.

Jag skulle bli jätteglad om nån visste!
Citera
2010-02-08, 20:34
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hokuslocus
Hej!
Jag letar efter en typ 80-90tals serie som brukade gå på eftermiddagar på femman en för 8-10 år sen.
Det är en komediserie om en amerikansk familj, med typ 4 barn, flest tjejer, mamman är en riktigt milf vill jag minnas, pappan är en skådis man halvkänner igen men inte kommer ihåg namnet på. I nån säsong bodde nån släkting, en 20 årig väldigt korkad men "snygg" kille, som publiken alltid applåderade när han kom in genom dörren och sa något dumt. Pappan kan eventuellt driva en byggfirma vill jag minnas också.

Jag skulle bli jätteglad om nån visste!

Lugn I Stormen, Step By Step.
Citera
2010-02-09, 11:46
Medlem
Riesenschnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelklo
Det är en dokumentärserie (några år gammal, max tio känns det som). Jag vet inte riktigt vilken kanal den kan ha gått på, det känns som ett discoveryprogram men jag tror jag såg det på tv under en period jag inte hade discovery. Hursomhelst är det en man (antagligen någon ex-soldat) med kamera som ska hålla sig undan "fiender" som letar efter honom i jobbig terräng, och tanken är att han inte ska bli upptäckt samtidigt som han ska överleva med knappa resurser. Brittiskt eller amerikanskt.

Det skulle kunna vara Extreme Survival med Ray Mears. Han har gjort flera intressanta program.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ray_Mears
Citera
2010-02-09, 14:35
Medlem
Hejsan

Jag söker efter ett tecknat program jag och min bror såg på när vi var yngre.
Jag tror det gick på kanal 3 eller 4 och det var nog mot slutet av 90-talet.
Det var som sagt ett tecknat program om katt pirater. Jag och min bror älskade det men vi kan inte komma ihåg vad det heter.
Citera
2010-02-09, 14:58
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dacrazycat
Hejsan

Jag söker efter ett tecknat program jag och min bror såg på när vi var yngre.
Jag tror det gick på kanal 3 eller 4 och det var nog mot slutet av 90-talet.
Det var som sagt ett tecknat program om katt pirater. Jag och min bror älskade det men vi kan inte komma ihåg vad det heter.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=223914
Citera
2010-02-10, 17:48
Medlem
0rcids avatar
en kriminalserie/deckare dylikt sökes...

gick för typ några år sen(kanske mer än några år..men under 2000-talet, första scenen minns jag för jag blev så jäkla rädd så jag följde den aldrig men nu skulle jag ändå vilja se den.

scenen är att det är ett stort fet hus, snuten kommer dit(huvudrollen är antingen kommissarie eller kanske psykolog eller dylikt) och huset har en stor svängd trappa med "balkongräcke" högst upp (typiskt maffigt hus) och bredvid trappan (en bit upp) hänger en man. ansiktet är rödlila uppsvällt och han har en sked i munnen...den där skeden trillar plötsligt ur när de står och tittar på liket. det visades sent så jag fick total spunk och vågade inte titta mer då

nån som känner igen det..försökt fråga vänner men ingen verkar fatta vilken serie det är..försökt googla men inge napp...

NÅN som känner igen scenen??? behöver inte vara allra fösta avsnitten men jag får för mig att det är det(kanske först för nån säsong?)
Citera
2010-02-11, 14:05
Medlem
Tjena

Jag söker ett klipp från Stockholm live med Janne Westerlund!

Han Skämtar om att han kommer tillbaka till sin förort och där väntar Ronny, Conny, Sonny och johnny på han och typ spöar han lr nått sånt =D

Hjälp Uppskattas!

Bless
Citera
2010-02-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
http://www.flashback.org/showthread.php?t=223914

det där var ju inte precis ett svar på mn fråga XD
Citera
2010-02-11, 22:26
Medlem
Eidolons avatar
Nån gång, den första halvan av 80-talet gick en TV-serie typ vid 9 på fredagkvällen. Det började med att spelkort uppställda på ett stativ snurrade runt. Det var ca 45 minuter långa skräck eller scifi filmer. Vad hette TVserien? Jag har letat som galen efter den.
Citera
2010-02-12, 00:41
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eidolon
Nån gång, den första halvan av 80-talet gick en TV-serie typ vid 9 på fredagkvällen. Det började med att spelkort uppställda på ett stativ snurrade runt. Det var ca 45 minuter långa skräck eller scifi filmer. Vad hette TVserien? Jag har letat som galen efter den.

http://www.youtube.com/watch?v=Oc46Gk-6qrA ?
Citera
2010-02-12, 00:41
Medlem
Jag har ett extremt svagt minne från en serie jag såg på för massa år sedan.. hm undra om det va början av 90 talet.. kommer inte ihåg mycket av den. Men missade typ sista avsnittet lr nått.. så tänkt på den emellanåt..
Tror det var en amerikansk såpa som troligen gick på 3:an lr 5:an.

Har för mig att i slutet på denna evighets serien (typ glamour stuk) kom det fram att hon hade en ond syster lr nått som hon trodde va död.. lr om det var det onda systern som försökte döda henne.. kommer ihåg nått brinnande hus.. som nån var inlåst i.. Låter detta bekant för nån??

Inte mycket jag kommer ihåg men ser henne framför mig i detta brinnande rum.. mörkhårig, musch (stavas?) Kan ha vart hennes vän som skulle rädda henne.. typ psykolog kanske?
Fått för mig att deras namn började på S typ Sheila, Sonny inte en aning.. undra om inte allt utspelade sig runt nått sjukhus..

Blir tokig på att jag inte kommer ihåg mer.. Vet jag bara svamlat här men måste försöka.. =P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in