2009-04-13, 20:39
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paulle
Jag söker en speciellt avsnitt ur Arkiv X, tror jag i alla fall, som jag såg i min barndom. Jag vill minnas att hela avsnittet är filmat på samma sätt som Blair Witch Project, om ni förstår hur jag menar, och att det handlade om varulvar eller något liknande.

Tack på förhand.

http://www.imdb.com/title/tt0751264/ ?
Citera
2009-04-13, 20:52
Medlem
Mircmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KraftSheriffen
The Others?
http://www.imdb.com/title/tt0229916/

Ja herre gud, va ska jag säga?
Ett stort tack till dig Sheriffen !!
Äntligen kan jag visa vad jag menade för min andra hälft efter allt detta sökande
Oj, kommer bli en massa tv-tittande nu framöver !!
Kunskap ger glädje en eloge och ett tack till dig !!
Citera
2009-04-13, 21:08
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mircman
Ja herre gud, va ska jag säga?
Ett stort tack till dig Sheriffen !!
Äntligen kan jag visa vad jag menade för min andra hälft efter allt detta sökande
Oj, kommer bli en massa tv-tittande nu framöver !!
Kunskap ger glädje en eloge och ett tack till dig !!

Varsågod! Din beskrivning av den serien lät intressant så jag var tvungen att leta upp den.
Citera
2009-04-13, 21:15
Medlem
Paulles avatar
Hot dang! Tack för den KraftSheriffen!
Citera
2009-04-13, 21:54
Medlem
Mircmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KraftSheriffen
Varsågod! Din beskrivning av den serien lät intressant så jag var tvungen att leta upp den.

Ja det var trevligt...
Ska vi hårddra detta med tv-serier med proffersionella uppsökare ska jag bara ställa en fråga till om detta kan vara ett ämne du har koll på?

På slutet av 90-talet tror jag det var gick en serie på tv.
Det handlade Om Roswellt affären, Ufon & grejer... så klart si-fi där &så..
En kompis mamma hade alla avsnitt på Vhs, hon bodde i Hudiksvall & jag & frugan flyttade därifrån för 10 år sedan.
Har ingen chans att fråga "mamman vad serien hette, men jag kommer ihåg att vi lånade alla banden av henne, och det var många avsnitt iaf..
Vad kan den tänkas heta?

Har för mig att första avsnittet började med att en kille körde bil & hela himmlen lystes upp i horrisonen? " kan minnas fel, men tror inte det"
Något du känner till?
Må väl så länge
Senast redigerad av Mircman 2009-04-13 kl. 21:57.
Citera
2009-04-13, 22:01
Medlem
är det någon som har tipps på bra naturprogram med David Attenborough?

Har sett Planet Earth och de var riktigt bra och rekomenderas starkt för er som inte sett de!
Citera
2009-04-13, 22:29
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mircman
Ja det var trevligt...
Ska vi hårddra detta med tv-serier med proffersionella uppsökare ska jag bara ställa en fråga till om detta kan vara ett ämne du har koll på?

På slutet av 90-talet tror jag det var gick en serie på tv.
Det handlade Om Roswellt affären, Ufon & grejer... så klart si-fi där &så..
En kompis mamma hade alla avsnitt på Vhs, hon bodde i Hudiksvall & jag & frugan flyttade därifrån för 10 år sedan.
Har ingen chans att fråga "mamman vad serien hette, men jag kommer ihåg att vi lånade alla banden av henne, och det var många avsnitt iaf..
Vad kan den tänkas heta?

Har för mig att första avsnittet började med att en kille körde bil & hela himmlen lystes upp i horrisonen? " kan minnas fel, men tror inte det"
Något du känner till?
Må väl så länge

kan den inte ha hetat just Roswell?
http://en.wikipedia.org/wiki/Roswell_(TV_series)
Citera
2009-04-13, 23:11
Medlem
Mircmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored
kan den inte ha hetat just Roswell?
http://en.wikipedia.org/wiki/Roswell_(TV_series)

Alldeles riktigt !!
Sjukt pålästa ni... en fröjd att få fråga er som kan..
Tackar & Bockar !!¨
ha det bäst !
Citera
2009-04-13, 23:29
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Tjenis alla! Hoppas någon kan hjälpa mig trots att jag knappt har någon info.
Jag söker en svensk polis eller kriminalserie som gick på Svt i mitten eller i slutet av 80-talet. Så som jag kommer ihåg det var det två delar och fick utstå rätt mycket kritik i pressen pga dess råhet. Det enda jag minns är att någon blev uppspikad på en dörr eller port. Inte mycket, jag vet

Ingen?
Citera
2009-04-14, 23:29
Medlem
Söker ett speciellt klipp från "100 Höjdare". Tror det sändes i ett avsnitt från den näst senaste säsongen. När killarna var i Sverige.

Hur som helst. Vad jag efterfrågar är när Fredrik och Filip sitter i en bil precis innan de ska in för att besöka någon riffare och har glömt stänga av mikrofonerna.

Killarna pratar om gårdagens festligheter och Filip har tydligen lyckats släpa hem någon fitta och det diskuteras vidare kring detta. Samtalet går ungefär såhär:

- Fick du komma i henne då?
- 2 gånger
- Åh fan.

Hoppas det finns någon hjälte här inne som har koll. För det är en förbannat rolig scen. Scriptad eller inte.
Citera
2009-04-15, 21:09
Medlem
jastors avatar
Jag letar efter en tvserie från början av 90talet.

Serien är lite i stuket av The Odyssey (alltså visades för barn och ungdommar under en sommar).

Det jag minns av serien iallafall är att det var ett gäng ungdommar som åker fram och tillbaka i tiden (fast det kan iochförsig lika gärna ha vart att dom bara teleporterades).

Minns ett avsnitt där det är en av skurkarna som hypnotiserar en av pojkarna i gruppen genom att visa honom en blinkande klocka.

Skulle gärna vilja få tag i den här serien för jag fick ett infall och glodde igenom The Odyssey och kom och tänka på den här serien och skulle vilja se den igen.
Citera
2009-04-15, 21:30
Medlem
Evers1s avatar
faan, sitter och funderar på om jag har drömt eller inte,men jag har för mig att jag har sett ett klipp en gång, kanske i jackass eller liknande. Men kan hända att de inte finns alls.

Det är ett gäng killar som står på en parkering mellan två bilar och när en bil kör förbi så sparkar de en amerikans fotboll rakt emot bilen!!

Någon som känner igen dette över huvudettaget isåfall var hittar jag klippet? eller har jag drömt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in