2010-07-08, 12:57
Medlem
KlingKlongKlangs avatar
Jag söker en mockumentär-"serie" som jag såg för många år sedan. Jag kan ha fel på vissa av dessa fakta punkter, men jag tror det var så att det var Fredrik Lindström som stod bakom (manus och regi) och att det skulle bli en serie, men att bara ett avsnitt spelades in.
Serien skulle vara en rad mockumentärer om påhittade historiska personer. Den som blev inspelad handlade om en svensk skådis som verkade ca 20-30 talet. Mins bland annat att han åkte till USA för att försöka bli Hollywoodstjärna, men att det inte gick så bra, då han pratade låtsasengelska och ingen förstod honom.

Nån som minns denna, och vet vad den hette?

-------
edit: hittade den. det stod vist på hans wikipedia sida.... sorry, tror jag kollade där ganska nyligen och då stod det inte.
Senast redigerad av KlingKlongKlang 2010-07-08 kl. 12:59.
Citera
2010-07-08, 16:40
Medlem
MelvinFrohikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Ponnyexpressen?

Nej den var det inte tyvär.. kollade youtube och imdb och klickade tvvär inte.
Citera
2010-07-08, 16:46
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelvinFrohike
Nej den var det inte tyvär.. kollade youtube och imdb och klickade tvvär inte.
Har du kollat här?
http://en.wikipedia.org/wiki/Westerns_on_television#1990s_and_2000s
Citera
2010-07-08, 16:50
Medlem
MelvinFrohikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Har du kollat här?
http://en.wikipedia.org/wiki/Westerns_on_television#1990s_and_2000s

Kollade där nu men jävla svårt eftersom jag bara kommer ihåg delar av handlingen.
Citera
2010-07-09, 10:17
Medlem
tions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tion
Tjenare!

Söker en ett klipp/program från motorjournalen där en äldre kille utan hår sitter och berättar om något som jag vill minnas kallas; VÖF-metoden. "Vägra övergöda försäkringsbolagen".

Hade varit riktigt najs om någon kunde hitta det.

Tack!

BUMP
Citera
2010-07-09, 10:51
Medlem
naganof2s avatar
Citat:
letar efter namnet på en svensk serie, troligtvis miniserie, som gick för 4-8 år sedan.
den handlade om en kompisgäng som begick småbrott för att sedan med tiden begå tyngre brott allt efersom.
minns sista avsnittet då (troligtvis) ett värdetransports rån går åt helvete och en av vännernas alibi blir att han varit tankad då han springer skyndar tillbaka till sin lägenhet och sätter i sig en spruta sprit.

någon som vet?

Citat:
Jag kommer ihåg/känner igen serien du pratar om men var den inte en norsk serie ?
Och den hette ty rån eller något sådan lätt, den gick sent på nätterna på 4an.

Vart rätt nyfiken här, någon som vet vilken serie det kan vara? jag är ganska säker på att den hete något enkelt som rån eller liknande.
Citera
2010-07-09, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naganof2
Vart rätt nyfiken här, någon som vet vilken serie det kan vara? jag är ganska säker på att den hete något enkelt som rån eller liknande.

Serien hette "Rån" och var ett norskt actiondrama i fyra delar från 2005 som sändes i TV 4 med början i januari 2006.
Citera
2010-07-09, 12:05
Medlem
naganof2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinne
Serien hette "Rån" och var ett norskt actiondrama i fyra delar från 2005 som sändes i TV 4 med början i januari 2006.

ahh de va som jag trodde då, får se om man kan hitta den på något p2p nätverk eller butik.
Citera
2010-07-09, 18:05
Medlem
Gick en serie om en dansk dj på tv för 2-3 dagar sedan. Han hade spelat på en kunglig tillställning och han hittade sin mor död i soffan.

Jag vill helst veta vad han heter men om någon vet vilken dokumentär det var så går det bra.

Har tittar igenom tv.nu men det finns vist inget program som passar.
Citera
2010-07-09, 18:26
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barenaren
Gick en serie om en dansk dj på tv för 2-3 dagar sedan. Han hade spelat på en kunglig tillställning och han hittade sin mor död i soffan.

Jag vill helst veta vad han heter men om någon vet vilken dokumentär det var så går det bra.

Jean Eric von Baden?

Sänds i repris imorgon 12.40

Vinnarna
Citat:
Dansk dokumentärserie från 2009. Avsnitt 2 av 5. Jean Eric von Baden har gjort festandet till sin vardag och sitt levebröd. Han är Köpenhamns festfixare nummer ett och kan även titulera sig promoterkung, dj och kunglig festleverantör. Även 10/07 i SVT1.
Citera
2010-07-09, 18:28
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barenaren

Vinnarna - Jean Eric von Baden ?
Citera
2010-07-10, 07:24
Medlem
Letar efter en brittisk serie som handlade om ett epedemivirus. Den gick ungefär samtidigt som svin eller fågelinfluensan var och fick därför väldigt mycket upmärksamhet i media. Någon som vet vilken jag snackar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in