2009-02-13, 12:29
Medlem
Sanzets avatar
Wooh.. nån minut sen
Citera
2009-02-13, 17:17
Medlem
BaronHektors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KraftSheriffen
Scare Tactics?
Ja just ja! Haha. Tack
Citera
2009-02-13, 19:40
Medlem
Flytande_argots avatar
Det gick nån (ny?) komediserie på tv häromkvällen. Det var korta sketcher har jag för mig, kollade bara med ett halvt öga. En sketch var nån privatdeckare som hade en massa usla liknelser och metaforer när han pratade för sig själv på film noir-vis.

Någon som har en aning om vad det var för serie?
Citera
2009-02-13, 21:00
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Det gick nån (ny?) komediserie på tv häromkvällen. Det var korta sketcher har jag för mig, kollade bara med ett halvt öga. En sketch var nån privatdeckare som hade en massa usla liknelser och metaforer när han pratade för sig själv på film noir-vis.

Någon som har en aning om vad det var för serie?

Comedy Inc.?
http://www.imdb.com/title/tt0352046/
Citera
2009-02-13, 21:31
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KraftSheriffen
Comedy Inc.?
http://www.imdb.com/title/tt0352046/

Japp, lysande! Stort tack.
Citera
2009-02-13, 23:03
Medlem
Nemans avatar
Söker namn/skapare på en liten tecknad serie som sänds på Discovery Channel. Serien sänds i pausen mellan olika program. Finns flera avsnitt, bl.a. ett som handlar hur transport förstör vår jord. Berättarrösten i serien berättar med en engelsk accent.
Citera
2009-02-15, 00:17
Medlem
Dujaxxs avatar
Såg på tv för nån dag sen om en serie som handlar om en dum polis som bor i en stad med bara genier. Men nu kommer jag inte ihåg vad den heter.
Citera
2009-02-15, 01:29
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dujaxx
Såg på tv för nån dag sen om en serie som handlar om en dum polis som bor i en stad med bara genier. Men nu kommer jag inte ihåg vad den heter.

Eureka.
Citera
2009-02-15, 14:04
Medlem
Cineastens avatar
För en gångs skull har jag en fråga angående namnet på en skådis. Förhoppningsvis är det någon som kan svara. Nåväl. Jag söker namnet på den arga debattören (mannen med skägg och skjorta) 03.48 in i det här klippet. Det är taget ifrån Povel Ramel-serien Semlons Gröna dalar som visades i repris i Svts Minnenas Television för nåt år sen.

Jag tror han har varit programledare i något barnprogram men jag kan omöjligt minnas namnet eller eventuell titel på någon annan serie/film han varit med i.

Anyone?
Citera
2009-02-16, 10:49
Medlem
perikas avatar
Otäckt 70-talsprogram

Hej

kom att tänka på ett TV program som sändes 77, 78 el 79. En barnfamilj ger sig av i bil för en dag på Gröna Lund (?) och hamnar på ett nöjesfält där barn och kvinnor skjuts ner på en scen. Jag kommer ihåg det som mycket otäckt. Någon som kan komma ihåg vad det var för program eller vad det hette?

/P
Citera
2009-02-16, 11:20
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
För en gångs skull har jag en fråga angående namnet på en skådis. Förhoppningsvis är det någon som kan svara. Nåväl. Jag söker namnet på den arga debattören (mannen med skägg och skjorta) 03.48 in i det här klippet. Det är taget ifrån Povel Ramel-serien Semlons Gröna dalar som visades i repris i Svts Minnenas Television för nåt år sen.

Jag tror han har varit programledare i något barnprogram men jag kan omöjligt minnas namnet eller eventuell titel på någon annan serie/film han varit med i.

Anyone?

Det stod ingenting om honom i eftertexterna?
Citera
2009-02-16, 11:30
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Det stod ingenting om honom i eftertexterna?
Jag har inte sett några eftertexter till programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in