2009-02-16, 12:25
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
För en gångs skull har jag en fråga angående namnet på en skådis. Förhoppningsvis är det någon som kan svara. Nåväl. Jag söker namnet på den arga debattören (mannen med skägg och skjorta) 03.48 in i det här klippet. Det är taget ifrån Povel Ramel-serien Semlons Gröna dalar som visades i repris i Svts Minnenas Television för nåt år sen.

Jag tror han har varit programledare i något barnprogram men jag kan omöjligt minnas namnet eller eventuell titel på någon annan serie/film han varit med i.

Anyone?

För fan! Jag ser den här mannen titta in i kameran och säga att man skall ringa 08-224500 om man vill vara med och tävla... Vad fan heter han nu då? Jag har för mig att att han heter Kaj...? Efternamnet börjar på "M" eventuellt... Funderar vidare...
Citera
2009-02-16, 16:49
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
För fan! Jag ser den här mannen titta in i kameran och säga att man skall ringa 08-224500 om man vill vara med och tävla... Vad fan heter han nu då? Jag har för mig att att han heter Kaj...? Efternamnet börjar på "M" eventuellt... Funderar vidare...
Jag fick hjälp av en kompis som har ett alldeles utomordentligt minne - Rolf Knutsson heter skådisen. Han hade tydligen programmet På direkten i mitten av 80-talet.

Tack iaf.
Citera
2009-02-16, 21:57
Medlem
burntfacemans avatar
Jag vet inte om denna fråga kommit upp än, men ställer den endå.

Jag söker en Brittisk drama-serie som gick någon gång vid millennieskiftet. Den handlade om en IT-firma som jag tror gjorde hemsidor.

På kontoret jobbade det ett flertal karaktärer, bland annat en riktig nörd som var kär i kontorets blondin. Det jobbade även en pundare och en bög som fortfarande inte kommit ut ur garderoben.

Personen som ägde företaget var neger, och han var tillsammans med en tjej med svart hår. Han hade även en affär med en annan tjej på kontoret, bland annat med "ICQ-sex".

Jag minns inte helt vad den hette, men det var någonting med "dot com" eller något liknande. Någon mer som minns, och som kan påminna mig om vad den hette?

Tack på förhand.
Citera
2009-02-17, 00:46
Medlem
aerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burntfaceman
Jag vet inte om denna fråga kommit upp än, men ställer den endå.

Jag söker en Brittisk drama-serie som gick någon gång vid millennieskiftet. Den handlade om en IT-firma som jag tror gjorde hemsidor.

På kontoret jobbade det ett flertal karaktärer, bland annat en riktig nörd som var kär i kontorets blondin. Det jobbade även en pundare och en bög som fortfarande inte kommit ut ur garderoben.

Personen som ägde företaget var neger, och han var tillsammans med en tjej med svart hår. Han hade även en affär med en annan tjej på kontoret, bland annat med "ICQ-sex".

Jag minns inte helt vad den hette, men det var någonting med "dot com" eller något liknande. Någon mer som minns, och som kan påminna mig om vad den hette?

Tack på förhand.

Oj, det där tog mig en jävla stund att hitta... Har själv undrat vad den hette den serien. "dot com"-tipset kasta mig åt fel håll i en halvtimma eller så.

Serien du letar efter heter "FreakyLinks".
http://www.imdb.com/title/tt0247095/
Citera
2009-02-17, 01:26
Medlem
burntfacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aerk
Oj, det där tog mig en jävla stund att hitta... Har själv undrat vad den hette den serien. "dot com"-tipset kasta mig åt fel håll i en halvtimma eller så.

Serien du letar efter heter "FreakyLinks".
http://www.imdb.com/title/tt0247095/

Tack för att du tog dig tid att söka efter den, men efter att ha läst Plot:en på imdb låter det faktiskt inte ens i närheten av vad jag sökte efter.
Citat:
A take-off on "The Blair Witch Project," in which a guy finds out that his supposedly dead brother isn't dead after all when he sees him on the Internet. It's all about his spooky adventures in finding the truth.

Men som sagt, tack att du tog dig tid att söka.
Senast redigerad av burntfaceman 2009-02-17 kl. 01:39.
Citera
2009-02-17, 09:22
Medlem
Jag söker ett program som gick på SVT har jag för mig, men tror dock att de är producerat antingen av discovery eller BBC ett antal år gammalt.
2 stycken brittiska industridesigners som tog uppdrag från olika företag och gjorde om produkter, bland annat en norsk elbil och en toasits.

Någon som kommer ihåg?
Citera
2009-02-17, 13:11
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag fick hjälp av en kompis som har ett alldeles utomordentligt minne - Rolf Knutsson heter skådisen. Han hade tydligen programmet På direkten i mitten av 80-talet.

Tack iaf.

Shit vad långt från jag var då! Telefonnumret är dock korrekt!
Citera
2009-02-17, 14:25
Bannlyst
Jag letar efter en serie som gick i usa för inte alltför länge sen, kan ha varit år 2006, 2007 kanske 2008? Är inte säker.. Den gick ut på att några barn skulle bygga upp en egen stad mitt ute i öknen eller nått sånt om jag inte minns fel..? Är det någon som vet vilken serie jag pratar om, trots min tafatta beskrivning?
Citera
2009-02-17, 15:04
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tillbis
Jag letar efter en serie som gick i usa för inte alltför länge sen, kan ha varit år 2006, 2007 kanske 2008? Är inte säker.. Den gick ut på att några barn skulle bygga upp en egen stad mitt ute i öknen eller nått sånt om jag inte minns fel..? Är det någon som vet vilken serie jag pratar om, trots min tafatta beskrivning?
Kan det vara "Children of the corn" (Stephen King)? Som miniserie då.
Citera
2009-02-17, 17:12
Bannlyst
Kan inte redigera mitt inlägg, men har nu kommit på vad programmet jag sökte heter: Kid Nation.!
Citera
2009-02-17, 21:42
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klintan
Jag söker ett program som gick på SVT har jag för mig, men tror dock att de är producerat antingen av discovery eller BBC ett antal år gammalt.
2 stycken brittiska industridesigners som tog uppdrag från olika företag och gjorde om produkter, bland annat en norsk elbil och en toasits.

Någon som kommer ihåg?

http://www.imdb.com/title/tt0300732/ ?
Citera
2009-02-18, 10:58
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Kan det vara "Children of the corn" (Stephen King)? Som miniserie då.

Låter mer som The Stand/Pestens tid

http://www.imdb.com/title/tt0108941/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in