2009-08-01, 15:30
Bannlyst
Någon som vet om det finns ett avsnitt i CSI Las Vegas där det handlar om inre konflikter om teamet då alla börjar gå emot Catherine eller nåt, kommer ej ihåg. Nån som vet? Hjälp snarast uppskattas.
Citera
2009-08-01, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ria
Söker inte en serie utan mer ett inslag från ett avsnitt från en serie. Långsökt fråga i kanske helt fel tråd men efter febrilt letande i några dagar ger jag er ett försök.

Jo! Jag söker ett inslag ur Filip och Fredriks TV-show 100höjdare. Det handlar om en gubbe någonstans från norrland som dokumenterar sig själv och sina arbetskamrater på jobbet. Dom arbetar på någon typ av Traktor och lastbils verkstad om jag kommer ihåg rätt. Det hela är humoristiskt stelt och ingen av dom medverkande har så mycket som 5sekunders kameravana.

Klippet är mycket i stil med Malax TV för dom som sett det.

Det är från säsong 3 iallafall när Robert Gustavsson var gäst, är väl bara dra det avsnittet och sen använda nåt capture prog för att rippa just det segmentet.
Citera
2009-08-01, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimcor
Sitter och undrar om någon här känner till ett tv-program jag såg på TV för ett ganska bra tag sedan. Det enda jag minns från avsnittet är hur ett par personer rånar ett ställe (bank?) och flyr i slutet i en båt. Kommer även ihåg en scen som satte sig på huvudet är när ena rånaren har en tatuering som en fastbunden vakt ser, men senare i avsnittet får man se han sitta på båten och skrapa bort den eftersom den inte var riktigt. Blev lite luddigt här, men jag hoppas att någon kommer att känna igen serien.

Tack på förhand!

Det är första avsnittet av den extremt kortlivade serien Smith med Ray Liotta.

Scenen där i slutet har även en av dom mest malplacerade musikstyckena någonsin när man lagt in Imogen Heap's Hide & Seek.
Citera
2009-08-01, 18:15
Medlem
Luigiis avatar
Söker en tv-serie från USA som handlar om en långhårig, överviktig och alkoholiserad kille som antingen är en föredetta baseball eller football-proffs som hamnat totalt på dekis. Jag tror att det bara var sex avsnitt av första säsongen. Tror även att den kom ut tidigt i år eller i slutet av förra året.
Citera
2009-08-01, 18:55
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luigii
Söker en tv-serie från USA som handlar om en långhårig, överviktig och alkoholiserad kille som antingen är en föredetta baseball eller football-proffs som hamnat totalt på dekis. Jag tror att det bara var sex avsnitt av första säsongen. Tror även att den kom ut tidigt i år eller i slutet av förra året.
http://www.hbo.com/eastboundanddown/
Citera
2009-08-01, 19:22
Medlem
Luigiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored
http://www.hbo.com/eastboundanddown/

Precis denna var det! Tack så mycket!
Citera
2009-08-01, 23:01
Medlem
Beelles avatar
Gammal barn/tonårsprogram

Jag efterlyser en serie som jag såg som rätt liten. Den var otecknad men ändå för barn och den gick textad på tv på förmodligen antingen 1,2,3,4 eller 5:an.
Jag är född 1990 och genom att säga det tror jag det blir lättare med årtal.

Det handlade om en tjej som flyttade in hos en familj och gick i skola där, skolan hade en bläckfisk som symbol. Under föreläsningar i aulan blev de hypnotiserade, (antingen via syn eller hörsel minns ej) förutan tjejen, som klarade sig och försökte varna de andra. Föräldrarna trodde inte ett dugg på dom och när hennes bröder (eller hur de än är släkt) börjar att tro på henne så blir de hypnotiserade igen.

Det är allt jag minns, hoppas att någon kan hjälpa till!
Citera
2009-08-01, 23:14
Medlem
Beelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micketheking
Jag kommer inte på vad denna serie heter ^^

men den gick på Foxkids förut och handlade om 3 barn som typ var nere i havet bland massa loch ness monster och hade halsband med en amulett på.
och så fanns det också en gammal man med.

Någon som vet? =) skulle vara ass nice om någon vet ;D

Hej! Yes jag har hittat det åt dig, minns också att det gick. Serien heter
"Happy Ness: The Secret of the Loch"
Finns säkert att titta online på om du googlar lite Lycka till
Citera
2009-08-01, 23:28
Medlem
Beelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte.k
Jag söker serie att titta på. Har du något tips så får du gärna dela med dig och gärna skriva vad serien handlar om.

Det jag sett:

John doe
kyle xy
The O.C
One tree hill
Prison break
Heroes
weeds
Sopranos
Greys Anatomy
Desperate housewives
daybreak
traveller
Dexter
OZ
Entourage
Lost
Chuck
Life
Las vegas
House

Har funderat på, Jericho och Generation kill, är det något att ha?

Animerade serier samt 2½men, friends, seinfeld - serier går bort. Även serier där det är drakula, vampyrer, varulvar får gärna också hålla sig undan. För mycket krav kanske..

Eftersom du har sett båda O.C och One Tree hill så föreslår jag Gossip Girl. Ge dig inte förrän du sett 3 avsnitt

Vet inte om "Dollhouse" blir för fantasy för dig, men trailern finns på youtube och det är värt att ta en titt

En mysig komediserie som inte är b eller klyschig är Scrubs, det brukar de flesta gilla. Lycka till!
Senast redigerad av Beelle 2009-08-01 kl. 23:34.
Citera
2009-08-02, 00:30
Medlem
iBOTs avatar
Hejsan, jag söker en tv-serie som gick för något år sedan. Kommer inte ihåg vilken kanal den visades på..

Den handlade iallafall om ett gäng poliser, narkotikapoliser tror jag, som åkte runt på gatorna. Det är mer som en film serie, ingen dokumentär serie där man får följa vanliga poliser i deras jobb.

Huvudpersonenen, eller huvud polisen ser exakt ut som Ross Kemp. Och jag sökte på honom men fick inte fram någon sådan serie, utan bara hans serier om gängen som är mer dokumentär liknande.

Tacksam för snabba svar!
Citera
2009-08-02, 00:39
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iBOT
Hejsan, jag söker en tv-serie som gick för något år sedan. Kommer inte ihåg vilken kanal den visades på..

Den handlade iallafall om ett gäng poliser, narkotikapoliser tror jag, som åkte runt på gatorna. Det är mer som en film serie, ingen dokumentär serie där man får följa vanliga poliser i deras jobb.

Huvudpersonenen, eller huvud polisen ser exakt ut som Ross Kemp. Och jag sökte på honom men fick inte fram någon sådan serie, utan bara hans serier om gängen som är mer dokumentär liknande.

Tacksam för snabba svar!

The Shield?
Citera
2009-08-02, 00:47
Medlem
iBOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KraftSheriffen
The Shield?

Tack! Känns så pinsamt när man bara glömmer bort namnet på en serie man sett flera gånger

Men visst är Michael Chiklis väldigt lik Ross Kemp?
eller är jag helt ute och cyklar?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in