2022-09-26, 21:03
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontrollkontroll
Att alla blev väldigt väl omhändertagna är helt rätt. Regel nr 1 var att alla var en familj. Band och crew. Ingen var viktigare än någon annan. Och alla käkade, festade och umgicks som en familj. Jag har jobbat med andra band men Lizzy-family var något ingen annan har. Och ningen bangade för att jobba röven av sig när det krävdes tack vare den andan.

Jag har inte besökt Philips grav. Har inte riktigt orkat. Han var en god vän i så många år.

Och ingen sa till Philip vad eller hur han skulle göra. Varken manager eller någon annan. Phil gjorde precis det han bestämt sig för att göra. Oavsett vad det gällde. 😁
En del säger att Phil var ett narcissistiskt svin som behandlade kvinnor illa?
Citera
2022-09-26, 21:13
Medlem
Citat:
Att alla blev väldigt väl omhändertagna är helt rätt. Regel nr 1 var att alla var en familj. Band och crew. Ingen var viktigare än någon annan. Och alla käkade, festade och umgicks som en familj. Jag har jobbat med andra band men Lizzy-family var något ingen annan har. Och ningen bangade för att jobba röven av sig när det krävdes tack vare den andan.

Jag har inte besökt Philips grav. Har inte riktigt orkat. Han var en god vän i så många år.

Och ingen sa till Philip vad eller hur han skulle göra. Varken manager eller någon annan. Phil gjorde precis det han bestämt sig för att göra. Oavsett vad det gällde. 😁

Jaaa! Så var det naturligtvis. Nu kommer jag ihåg, det du berättar skriver både Putterford och Byrne om i sina böcker. Ja, du fick verkligen något att berätta om för dina barn och barnbarn. Tack för värdefull info. Tror jag måste leta reda på senaste Philo-dokumentären nu och se den.
Citera
2022-09-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
första två skivorna låter som blandning av tidiga springsteen och typ sly and the family stone. fast på ett irländskt vis. massa Dublinreferenser i texterna. skivorna har alltid varit stora där. .
En del vackra romantiska låtar som Eirie, Honesty was no excuse, Buffalo Gal, Little girl in bloom mfl. Bra grejer.
Citera
2022-09-26, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Dokumentären Songs From While I'm Away !

Det finns en rad olika dokumentärliknande saker kring Thin Lizzy. Det här är inte en av de mest underhållande eller livligaste, men fyller delar av ett tomrum från de övriga.

Den börjar från Phil Lynotts tidiga ungdomsliv fram tills hans bortgång. Ovanligt mycket kring Eric Bell och det innan de slog igenom. Väldigt lite "tekniskt" om vem som spelade på vad.

Kul att se Phil Lynotts släktingar, flickvänner och döttrar i mer nutid. Oftast cirkulerar det kring mamman. I denna fick hon ta ett steg tilbaka.

Fint att se personliga bilder och det är mycket musik. Hitsen samt en rad låtar jag inte väntat mig. En kändes jag inte ens till.

Det jag störde mig mest på var en typ av "pauser" då de visade slumpmässiga saker. Ibland snyggt, men ändå alldeles för mycket. Enstaka tillfällen kan jag förstå, men kändes slutligen mer som att fylla ut tiden. Inget som förstör.. Men jag hade klippt bort en hel del om det var upp till mig.

Dokumentären tar helt enkelt upp vissa aspekter de andra inte gör. Drogerna är på minimalistisk nivå.. Vilket är skönt. Vi fattar att rockband tar droger vid detta laget.

Tveksamt om denna dokumentär skulle frälsa nya till bandet, men gillar man bandet tycker jag definitivt man borde söka upp den.
Var kan man se den?
Citera
2022-09-26, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
En del säger att Phil var ett narcissistiskt svin som behandlade kvinnor illa?

Absolut inte. Han var en romantiker och var väldigt glad för kvinnor. Men något svin var hsn definitivt inte.

Och jag är kvinna 😉
(men var bara vän med Phil)
Citera
2022-09-26, 21:36
Medlem
Citat:
Absolut inte. Han var en romantiker och var väldigt glad för kvinnor. Men något svin var hsn definitivt inte.

Och jag är kvinna 😉
(men var bara vän med Phil)
Hoppas det stämmer, jag älskar den mannens vackra låtar och röst.
Citera
2022-09-26, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Var kan man se den?

Här!

Hitrade den på Bitchute nu.

https://www.bitchute.com/video/l7jcmoEugqV1/
Citera
2022-09-26, 21:49
Medlem
Citat:
Hoppas det stämmer, jag älskar den mannens vackra låtar och röst.

Phil var en bra kille. Komplicerad men otroligt snäll. Ville alla väl. Krävande att jobba med, envis utav helvete, otroligt blyg. Men rak, ärlig och genomsnäll. Jag har inte ett ont ord att säga om honom. Och vi umgicks en hel del även mellan turnéerna så jag vågar påstå att vi kände varandra väl.
Citera
2022-09-26, 21:52
Medlem
Citat:
Phil var en bra kille. Komplicerad men otroligt snäll. Ville alla väl. Krävande att jobba med, envis utav helvete, otroligt blyg. Men rak, ärlig och genomsnäll. Jag har inte ett ont ord att säga om honom. Och vi umgicks en hel del även mellan turnéerna så jag vågar påstå att vi kände varandra väl.
Du säger att du är kvinna, är det vanligt med såna i ett road crew? Trodde det mest var grabbar?
Citera
2022-09-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Här!

Hitrade den på Bitchute nu.

https://www.bitchute.com/video/l7jcmoEugqV1/

Tackar!

Jag såg Thin Lizzy i Göteborg 1983. Det var på den tiden man tävlade i vem som kunde spela högst så hur bra det egentligen var vet jag inte. Innan dess såg jag Phil Lynott band i Lund 1982 och det var en betydligt mer angenäm upplevelse.
Citera
2022-09-26, 22:28
Medlem
Citat:
Du säger att du är kvinna, är det vanligt med såna i ett road crew? Trodde det mest var grabbar?

Kan ju inte påstå att vi var så många på den tiden. Men vi var några stycken. Och jag var minst lika bra på att löda kontakter och skruva fast ljuskannor som grabbarna var. Och i ett bra gäng kvittar det. Jag har aldrig haft några problem.
Citera
2022-09-26, 22:40
Medlem
Citat:

Kan du berätta något om hur han fick idėer till sina låtar? Kunde han plötsligt börja nynna på en ny idé när du var med, eller gjorde han det bara på avsatta tider, avsedda för låtskrivandet? Hände det att han frågade dig om vad du tyckte om något han kommit på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in