Någon som vågar sig på en topp 10 lista på alla deras låtar?
Utan inbördes ordning;
Roisin Dubh (Black Rose): A rock legend
Ett fint avslut på deras 70-tal. Mycket variationer i låten som visar upp flera sidor av vad Thin Lizzy har åstadkommit.
Got to give it up
En sån där rak låt som ofta återkommer i bandets repertoar. Tungt riff, bra solo, bra text.
Renegade
Ett exempel på att bandet kan göra en lugn låt som samtidigt öser på för fullt. Bra känsla i allting, härlig basgång. Den bästa låten från Lizzys 80-tal.
Soldier of fortune
Mästerligt gitarrspel. Scott Gorham har verkligen känsla för melodier, och Phil Lynott leverar alltid bra kompositioner.
Cowboy song
Vacker inledning som sedan övergår till att Phil Lynott sjunger med största inlevelse. Skönt solo som ger en glädjerus.
Wild one
Bandets bästa ballad. Jag väljer att citera flashbacks eget hiphoptroll Frippe; "Alltid samma känsla"
Jailbreak
Klassiker. Sköna riff, kraftfull sång.
Fighting my way back
Rak och klockren. Gör mig på gott humör.
Do anything you want to
Skön livsfilosofi; Du kan göra vad du vill. En fras jag oftar kommer att tänka på när livet känns surt. Gillar beatet och det spontana "Elvis is dead" i slutet.
Running back
Introt känns lite tafatt, men detta är en riktigt bra låt som visar på Lynotts känsla för melodier. Deras känsla när de framför musiken är något som saknas hos många andra band men som återfinns i nästan alla låtar de har gjort.