2006-12-08, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snaska
jag tränar inte biceps, pga gör för ont i underarmarna

Har du en kronisk skada som skapar smärtan??
För mycket vikter??
Testat 1 gång??
Eller
Rutten träningsteknik??
Kinkig??
Hypokondriker??
Citera
2006-12-08, 02:41
Medlem
snaskas avatar
njae, kan köra rygg nu för tiden, så länge jag kan göra det är jag nöjd..
biceps är min bästa muskel dock
när jag började träna hade jag bara hantlar hemma bara(ingen bänk)
läste på lite om träning å så.
men körde varje dag, biceps så tungt det gick, körde 22 kilos hantlar i koncentrationscurl, sen kronisk sjukdom.. vet inte, har samma problem me smalbenen.. benhinnor som lägger av jogga är inte ens å tänka på
Citera
2006-12-08, 04:07
Medlem
LillaFluffs avatar
mina har krympt ihop till typ 47-48 cm, känns inge vidare... undra när mitt träningsförbud uppehör igentligen...

Vad som är stort är enbart visuellt, ett par 44 or kan se större ut än ett par 50 or beroende på muskelfästen, längd på personen och självklart bf%

Vid normallängd dvs 185-195 så tycker jag ett par 49-51or i hyffsad form är ett tecken på att man har nånting iaf
Citera
2006-12-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaFluff
mina har krympt ihop till typ 47-48 cm, känns inge vidare... undra när mitt träningsförbud uppehör igentligen...

Vad som är stort är enbart visuellt, ett par 44 or kan se större ut än ett par 50 or beroende på muskelfästen, längd på personen och självklart bf%

Vid normallängd dvs 185-195 så tycker jag ett par 49-51or i hyffsad form är ett tecken på att man har nånting iaf

Jaha, skönt att Arnold iaf anses vara i hyfsad form enligt dig med sina 49,5
Citera
2006-12-08, 12:44
Medlem
ColtrasteNs avatar
19e juni då min vikt låg på runt 105kg var mina biceps runt 39cm.

Nu efter en viktnedgång på mer än 20kg så ligger de på 33.5 ospänd samt 37.5 spänd. Kan ju ha mätt lite konstigt, men det är vad jag kommer fram till. Och att mina underarmar mäter 35cm är ju lite roligt också.

Slutade dock träna armar i nån månad, pga bristningar.
Citera
2006-12-08, 12:46
Medlem
LillaFluffs avatar
mig vetterligen låg arnold på 56cm, och han hade är väldigt bra offform, (då tidens tävlingsform är inte bättre än en riktigt shysst offform i dagsläget)skiljer ganska mycket på vad som var en grym form nu och då, sätt arnolds armar på en ifrån eliten idag och det skulle inte se bra ut ,,, symmentirn har ändrat skulle arnold haft rygg axlar och allt annat i dagsen mått hade han armar inte urskiljt sig så extremt...

hade inte andres granheim 49or off ? på sina 179 cm,
Citera
2006-12-08, 13:35
Medlem
Skeggabas avatar
34 stolta centrimetrar, näst sämst på TK&K!
189 cm, 79 kg. En riktig tunnis mao
Citera
2006-12-08, 15:36
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaska
njae, kan köra rygg nu för tiden, så länge jag kan göra det är jag nöjd..
biceps är min bästa muskel dock
när jag började träna hade jag bara hantlar hemma bara(ingen bänk)
läste på lite om träning å så.
men körde varje dag, biceps så tungt det gick, körde 22 kilos hantlar i koncentrationscurl, sen kronisk sjukdom.. vet inte, har samma problem me smalbenen.. benhinnor som lägger av jogga är inte ens å tänka på
Då kanske du har svaret där då. Vem tränar Biceps varje dag så tungt det går och tror sig kunna få bra resultat och vara helt utan skador???????
Citera
2006-12-08, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaFluff
mig vetterligen låg arnold på 56cm, och han hade är väldigt bra offform, (då tidens tävlingsform är inte bättre än en riktigt shysst offform i dagsläget)skiljer ganska mycket på vad som var en grym form nu och då, sätt arnolds armar på en ifrån eliten idag och det skulle inte se bra ut ,,, symmentirn har ändrat skulle arnold haft rygg axlar och allt annat i dagsen mått hade han armar inte urskiljt sig så extremt...

hade inte andres granheim 49or off ? på sina 179 cm,

Källa till ditt påstående om att Arnold hade 56r?

Att bara hävda att man "hört" det funkar inte.

Till skillnad från dig, så har jag backat upp mitt påstående om att Arnold hade 49,5 cm med en länk till en välkänd artikel.

Dessutom vet de flesta som har lite koll på Arthur Jones, att han bjöd ner byggare till sin ranch i Deland, Florida, bl a för att mäta deras överarmar.

Störst överarmar hade för övrigt Sergio. De låg strax över 50 cm, opumpade.

Grymt stora triccar på Sergio.

Får intrycket att du är ännu en skitsnackare som inte vet vad du talar om. Visa att jag har fel och inte har någon koll.
Citera
2006-12-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeggaba
34 stolta centrimetrar, näst sämst på TK&K!
189 cm, 79 kg. En riktig tunnis mao

Snarare: En riktigt ärlig kille MAO.
Citera
2006-12-08, 15:52
Medlem
n3m3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyYuma

Precis vad jag tänkte.
Citera
2006-12-08, 16:18
Medlem
Skeggabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyYuma
Jag ser ingen anledning till att ljuga, speciellt inte på ett internet-forum. Vad får man ut av det frågar jag mig (mao)?
I för sig, kommer kanske inte få någon större respekt här på TK&K nu, men om man räknar ökning i procent så ligger jag nog ganska bra till tror jag. Omkretsen innan jag började gymma var ju inte direkt imponerande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in