Citat:
Ursprungligen postat av LillaFluff
http://85.17.40.9:88/13a/full/212/212204012.jpg
Vet med säkerhet att denna personen låg runt 49 cm i överarmsmått flexat men opumpat, pga att det är en bild på mig ifrån i höstas, och arnold borde under sina glansdagar har en bit större armar än mig...
angående 56cm så står det bland annat i gamla guiness rekordböcker (inte som rekordhållare och tror det var hans bröstmått och armmåttet stog med) kommer inte ihåg vilka årsgångar, samt mer eller mindre varannan fakta text angående arnold..
Sen en annan intressant grej är ju att dåtidens byggare oftast la på sig massa innan tävlingarna... en opumpad arnold under sin vila kan nog haft runt 50 cm...
Antingen så är killen på bilden (du) jävulskt lång, en bit över 190 skulle jag säga.
Eller så är det ett önskemått på armarna. För på en normallång person, dvs 172-182, så skulle det där vara 43-44 cm, kanske 45.
För övrigt så såg jag den där bilden i skryttråden tror jag, och tyckte det var jävligt bra armar. Så oavsett mått på överarmar, det ser bra ut. Riktigt bra.
Som sagt, jävulskt bra armar har du. Men om du inte är väldigt lång, så tror jag inte på att de är 49.