2012-09-07, 22:30
Medlem
Sockerbits avatar
@Moixa: Hela poängen med The Hobbit är just att dom har förbättrat tekniken då dom dubblerat frame raten i både 2D och 3D, om man nu kan kalla det en förbättring.

Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Skall ni se filmen i 3D eller vanlig version? Kommer den gå i 48fp i Sverige?

Känns värt på samma sätt som Avatar var värt, du får se ett exempel på vad du förmodligen kommer att få mer av i framtiden. Är det bra så kan man ju tänka sig att gå på fler 3D 48fps filmer, är det dåligt så kan man nog skita i detta format. Utöver 48 fps 3D så har vi ju även 2D 48 fps och 24 fps 35mm-film.

Den borde visas i 48 fps och 48fps 3D i de biografer som kan visa den i dessa format, vilket är typ alla som kan visa vanlig 24fps 3D. Detta beror på att de digitala projektorerna biografer köpt i samband med 3D-boomen är gjorda med en medvetenhet om att filmer kanske kommer skulle gå förbi 24 fps 3Dn som varit normen de senaste åren och om denna övergång skulle ske så är det bäst att se till att biograferna redan har hårdvaran placerad i biograferna.

Vissa biografer använder dock fortfarande filmprojektorer, antingen för att dom inte gjort över gången alls till 3D eller för att dom helt enkelt har kvar några av sina gamla projektorer som visar i 24 fps 35mm-film vilket har varit standarden för biofilm sedan ett par årtionden tillbaka. Dessa biografer skulle förmodligen kunna visa filmen i 24fps film, men jag tror inte dom kommer att göra det om dom har alternativet att visa den i 48 fps digital. Vissa biografer har dock inte gjort övergången alls av någon anledning och kommer förmodligen bara att kunna visa 24 fps versionen. I de lite mer folkrika städerna kommer vi förmodligen bara kunna välja mellan 48fps digitalt och 48fps 3D.

Stockholm kommer förmodligen enbart för att det finns så jävla många biografer där visa 24fps film, 24 fps digital 2k, 24fps digital 4k, 48fps digital 4k, och 48 fps 3D 4k, fast på denna punkten spekulerar jag bara mest för att visa att det kan finnas en handfull olika versioner av samma film. Kort sagt, denna skiten är rörig som fan.
Senast redigerad av Sockerbit 2012-09-07 kl. 23:08.
Citera
2012-09-08, 01:14
Medlem
Kommer det ens vara några coola scener där man kan njuta av 3D-effekter i Hobbit? Känns inte lika "explosiv" som transformers var.
Citera
2012-09-08, 01:22
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Kommer det ens vara några coola scener där man kan njuta av 3D-effekter i Hobbit? Känns inte lika "explosiv" som transformers var.

Och tacka fan för det för T-filmerna kan va något av det sämsta som någonsin gjorts, no pun intended.
Citera
2012-09-08, 02:17
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag tyckte själv att t ex Prometheus var rätt okej i 3D (även om filmen inte höll så bra i övrigt dock). Främst tänker jag på scenerier som natur och större vyer, och det kommer det säkert att vara en hel del av i The Hobbit.

Att slänga en massa "skit" på publiken a la Transformers eller kanske Battleship eller Spiderman är mest billigt effektsökeri och oftast duktigt irriterande.

För övrigt hoppas jag att 48 fps kan innebära jämna panoreringar framöver, förutom skarpare och tydligare bild så klart. Just kamerapanoreringar tycker jag har hackat påtagligt och irriterande mycket i mången film tidigare.
Citera
2012-09-08, 10:23
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Jag tyckte själv att t ex Prometheus var rätt okej i 3D (även om filmen inte höll så bra i övrigt dock). Främst tänker jag på scenerier som natur och större vyer, och det kommer det säkert att vara en hel del av i The Hobbit.

Att slänga en massa "skit" på publiken a la Transformers eller kanske Battleship eller Spiderman är mest billigt effektsökeri och oftast duktigt irriterande.

För övrigt hoppas jag att 48 fps kan innebära jämna panoreringar framöver, förutom skarpare och tydligare bild så klart. Just kamerapanoreringar tycker jag har hackat påtagligt och irriterande mycket i mången film tidigare.

Jag tyckte att Spider-Man skötte 3d effekterna helt ok. Såg rätt häftigt ut när de filmade staden uppifrån och de högsta byggnaderna stack ut ur skärmen.

Tror knappast att 3d kommer förstöra "The Hobbit" men de borde trots det erbjuda både 3d och 2d så att man kan välja själv
Citera
2012-09-08, 10:51
Medlem
Overminds avatar
Jag vill hellre ha 48fp och ingen 3D alls. Men men... Är säkert som ni skriver, de kommer bara visa 3D.
Citera
2012-09-08, 13:31
Medlem
Borghesias avatar
16 nya bilder släppta!
https://plus.google.com/u/1/11472780...ts/iH4Ecqo2LnJ
Citera
2012-09-08, 18:00
Medlem
Danieloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borghesia
16 nya bilder släppta!
https://plus.google.com/u/1/11472780...ts/iH4Ecqo2LnJ

Citera
2012-09-14, 19:42
Medlem
SmilesGBs avatar
Nya Karaktär bilder:

https://www.facebook.com/media/set/?...4481557&type=1

Längtar efter denna film!

/Smiles
Citera
2012-09-14, 20:00
Medlem
-Jw-s avatar
Tror det kommer bli en riktig flopp..
Citera
2012-09-16, 18:29
Medlem
Naikons avatar
Ny trailer den 19:e!
Citera
2012-09-16, 19:01
Medlem
Borghesias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naikon
Ny trailer den 19:e!
Samt några överraskningar enligt PJ själv.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151241173951807

Blir en kul vecka detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in