2012-12-18, 16:34
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Därför att filmen skulle bli nästan 3½ timme.
Ja och? De ska förstås visa både och så att man kan välja om man vill se 3,5 timmar eller ej. De kan väl åtminstone visa extended 1 gång per vecka eller något.

Vill se denna på bio men samtidigt inte, för jag vill se extended så fort den kommer. Kanske ser den på bio och sen ser extended ändå, så att man kan spotta skillnaderna. Men vettefan om jag pallar se om när jag precis sett den.

Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Precis min tanke! Fantasy och Jul går hand i hand. Ska förövrigt gå och se The Hobbit igen på mellandagarna med familjen. Trevligt!
Jag ska nog övertyga min familj att köra mig för att se the hobbit också.
Senast redigerad av Tom.Bombadill 2012-12-18 kl. 16:38.
Citera
2012-12-18, 16:50
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Om man redan har betalt för att se filmen på bio ser jag personligen inget problem med att man laddar ner den. Jag kommer ändå köpa alla filmer som extended på BR.

2016 då menar du ?
måste ju sälja vanliga BD i massor först tills intresset svalnat, och då kommer extended :P
Citera
2012-12-18, 17:22
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Precis min tanke! Fantasy och Jul går hand i hand. Ska förövrigt gå och se The Hobbit igen på mellandagarna med familjen. Trevligt!

Samma här En gång själv och en gång med familj är det bästa Då kan man kika lite extra på det man tyckte var intressant/konstigt/fint eller liknande

Jag gick 3 gånger på Avatar när den gick på bio
Citera
2012-12-18, 17:22
Medlem
jonssonvs avatar
Jag vart verkligen missnöjd med filmen, dom har gjort en av världens bästa filmserier till barnfilm.. Sagan om ringen trilogin är otroligt bra just för att den är seriös och mörk. Hobbit var för larvig och oseriös, och vems idé vart det att göra så att trollen kunde prata engelska? I Ringen-trilogin kunde dom inte detta. Och var det bara jag som tänkte på att hobbit-fötterna såg myyycket större ut i den här filmen än i dom tidigare?

Den får en 6/10 i betyg, just för att den är snygg visuellt.
Citera
2012-12-18, 17:31
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonssonv
Jag vart verkligen missnöjd med filmen, dom har gjort en av världens bästa filmserier till barnfilm.. Sagan om ringen trilogin är otroligt bra just för att den är seriös och mörk. Hobbit var för larvig och oseriös
Nej, det de har gjort är en film av en barnbok vilket även förklarar varför den är mer "lattjo-lajban" i sin stil än vad LOTR var.

Citat:
och vems idé vart det att göra så att trollen kunde prata engelska?
J.R.R Tolkiens
Citera
2012-12-18, 17:34
Medlem
Off topic. gilla garna min grupp pa facebook om ni gillar trailers ellerr snacka om film, serier mm.

Gruppen heter I Love Movies and TV Shows
Citera
2012-12-18, 18:24
Medlem
rievs avatar
Citat:
Jag vart verkligen missnöjd med filmen, dom har gjort en av världens bästa filmserier till barnfilm.. Sagan om ringen trilogin är otroligt bra just för att den är seriös och mörk. Hobbit var för larvig och oseriös, och vems idé vart det att göra så att trollen kunde prata engelska? I Ringen-trilogin kunde dom inte detta. Och var det bara jag som tänkte på att hobbit-fötterna såg myyycket större ut i den här filmen än i dom tidigare?

Den får en 6/10 i betyg, just för att den är snygg visuellt.

Den här filmen är helt klart mörkare och mer kompatibel med Jacksons LoTR än vad orginalboken är. Många av djuren i Bilbo kan till exempel tala, vilket skippades i filmen (bl. a. örn, warg, spindel). När de besöker Beorn blir sällskapet (om jag inte missminner mig) dessutom serverad av en talande hund som går på bakbenen. Bilbo är en barnbok, Sagan om Ringen är ett försök att ge England en nationell mytologi.
Citera
2012-12-18, 20:40
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF3G-R
Tycker tväremot, går ju lätt göra 3 filmer på 1 bok. De missar ju alltid sjukt mkt när de filmatiserar böcker och då menar jag SJUKT mkt. Ta LOTR tex missar massa viktiga karaktärer inte rätt slut, huvudpersoner som dör som egentligen inte dör osv osv.

jag tror filmerna har hjärntvättat mig så att jag inte minns böckerna...

vem är det som dör som egentligen inte ska göra det?
Vilka viktiga karaktärer utelämnas förutom Glorfindel och Tom Tönten Bombadil?
Citera
2012-12-18, 21:13
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
och vems idé vart det att göra så att trollen kunde prata engelska? I Ringen-trilogin kunde dom inte detta.

Troll har alltid kunnat prata i böckerna som filmerna bygger på. Vem säger förresten att trollen inte kunde prata i Ringen trilogin? Vi får ju aldrig se troll annat än i strid och orker är ju inte heller så pratsamma på slagfältet trots att de kan prata.
Citera
2012-12-18, 21:20
Bannlyst
För ett tag sedan på IMDB stod det att han som skulle spela Sauron och Smaug endast skulle göra "voice" till Sauron men det är borttaget sedan ett tag. Kommer vi månne få se Sauron i egen hög person i andra eller tredje filmen? Och hur mycket av Witch-King fick man se i den nuvarande filmen? Var det prat? Fight?
Citera
2012-12-18, 21:34
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goegubbe
Och hur mycket av Witch-King fick man se i den nuvarande filmen? Var det prat? Fight?

Of Angmar? Tror det var han som syntes snabbt i Dol Guldur, när den orolige Radagast Brun besöker den gamla fästningen i syfte att se vad som händer i hans kära skog. Minns då bara att en vit vålnad (förmodligen Angmar) gör ett utfall men Radagast lyckas med lite sqillz försvara sig och fly från fästningen.
Senast redigerad av Ustyugov2 2012-12-18 kl. 22:03.
Citera
2012-12-18, 22:04
Medlem
Busstations avatar
Är lite rädd for spoilers, så har inte vågat kollat in tråden riktigt, men för er som läst boken, hur trogen är filmen den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in