2012-12-12, 10:21
Medlem
SiSeniors avatar
Är det viktigt att ha sett Ringen-trilogin innan man ser denna för att kunna hänga med i filmen/handlingen?
Citera
2012-12-12, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Är det viktigt att ha sett Ringen-trilogin innan man ser denna för att kunna hänga med i filmen/handlingen?

Nej, men den blir lite roligare.
Citera
2012-12-12, 10:24
Medlem
Melkor.s avatar
Citat:

Nej, se inte Sagan om ringen innan. Saganom ringen är mer epic än denna och om du tycker hobbit är bra kommer du tycka att sagan om ringen är mycket, mycket bättre.
Citera
2012-12-12, 10:26
Medlem
Erikons avatar
Citat:

Nej, Bilbo boken skrevs långt före Sagan om ringen, Du får istället nöjet att belönas att få veta historien utifrån vad Tolkien ville förmedla. Peter jackson förmedlar bra vad boken handlar om, och budskapet går igenom i filmatiseringen.
Citera
2012-12-12, 10:35
Medlem
Ett stort framsteg ang 3D, hfr gav en riktigt bra bild och det flöt fint. Har inte alls gillat 3D förut men nu är det helt klart bra!
Och för folk som klagar på att det sög med 3D inatt så fattar ja inte varför ni inte gick på 2D versionen ist.
Citera
2012-12-12, 10:37
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Nej, Bilbo boken skrevs långt före Sagan om ringen, Du får istället nöjet att belönas att få veta historien utifrån vad Tolkien ville förmedla. Peter jackson förmedlar bra vad boken handlar om, och budskapet går igenom i filmatiseringen.
Citat:
Ursprungligen postat av Melkor.
Nej, se inte Sagan om ringen innan. Saganom ringen är mer epic än denna och om du tycker hobbit är bra kommer du tycka att sagan om ringen är mycket, mycket bättre.

Jag frågade åt syrran. Själv har jag sett Ringen-filmerna för många gånger Tack för svar!
Citera
2012-12-12, 10:45
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huge-0
Snälla, du går på en förhandsvisning och det tyder på filmintresse, har man filmintresse så försöker man aktivt att inte spoila filmen för andra fantaster. Så snälla, använd spoilertaggar
Kan du peka ut vad som exakt är spoilers i det där inlägget?
Citera
2012-12-12, 10:57
Medlem
Ostrobothnias avatar
Hade vart riktigt najs om Tolkien slutfört sin revidering av Hobbit från barnbok till "vanlig" fantasy ala Ringen-trilogin som han höll på med. Då hade vi antagligen också fått en mer gedigen Hobbit-trilogi istället för massa klipp och klistra från diverse olika tolkienböcker för att få ihop materialet.
Citera
2012-12-12, 11:31
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Tyckte filmen var helt ok.

Lyckades dock somna vid stenjättarna och vakna när dem flydde ur berget. Missade jag mycket?
Citera
2012-12-12, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffenarkomanen
Tyckte filmen var helt ok.

Lyckades dock somna vid stenjättarna och vakna när dem flydde ur berget. Missade jag mycket?
Hela gåtor i mörkret-scenen missade du ju, som var absolut fenomenal.

Dags för visning två!
Citera
2012-12-12, 11:46
Medlem
Såg den i heron city inatt och tyvärr var 3d-48fps lite cp. Alla jag pratade med noterade detta. Blev skitsuddigt i några sekunder ibland. Gick ju att överskåda men hade varit trevligt om dom sett till att filmen funkade innan dom sände den. Har sett 3d förut alltså och det var inte den normala suddigheten foll brukar prata om utan man kunde ibland inte se vad som visades på skärmen :/ tyvärr verkade det som ingen ville slita sig ifrån filmen för att säga till xD
Citera
2012-12-12, 12:25
Medlem
Eregussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrott
Såg den i heron city inatt och tyvärr var 3d-48fps lite cp. Alla jag pratade med noterade detta. Blev skitsuddigt i några sekunder ibland. Gick ju att överskåda men hade varit trevligt om dom sett till att filmen funkade innan dom sände den. Har sett 3d förut alltså och det var inte den normala suddigheten foll brukar prata om utan man kunde ibland inte se vad som visades på skärmen :/ tyvärr verkade det som ingen ville slita sig ifrån filmen för att säga till xD

Hmm, märkte inte av någon suddighet i filmen när jag såg den på Bergakungen Sal 1 inatt.
Kan det ha varit något fel på projektorn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in