2012-11-15, 13:34
Bannlyst
Vet inte vad det är men på något sätt så känns denna film bara lam... kanske är det för att huvudrollsinnehavaren inte har något "impact"
Citera
2012-11-15, 13:52
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filmfantasten
Vet inte vad det är men på något sätt så känns denna film bara lam... kanske är det för att huvudrollsinnehavaren inte har något "impact"
Menar du att Karaktären Bilbo inte har någon impact eller att Martin Freeman inte har det?

Själv tycker jag Martin Freeman är ett utmärkt val, gillade honom i Love Actually och Hitchikers Guide to the Galaxy och han verkar perfekt för rollen.
Citera
2012-11-15, 18:01
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki

Citera
2012-11-15, 19:11
Medlem
Proclaimers avatar
Den ser så oerhört mycket studio ut. Så sjukt svulstig och omysig.
Men låga förväntningar är bra! De leder ofta till positiva överraskningar.
Citera
2012-11-16, 19:13
Medlem
gulaLejonets avatar
varför ska det bli 3 filmer?? äskade LOTR men då fanns det ju underlag för 3 filmer.
Bilbo = 1 tunn bok, hur ska man göra 3 filmer av det? vad händer isf i Bilbo del I? Bilbo borstar tänderna och packar väskan inför äventyret. Slutar med en cliffhanger när Bilbo med en tår i ögat lämnar Fylke....
Citera
2012-11-16, 19:13
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield

va? känner inte till detta alls - berätta mer!
Citera
2012-11-16, 19:31
Medlem
Yules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
varför ska det bli 3 filmer?? äskade LOTR men då fanns det ju underlag för 3 filmer.
Bilbo = 1 tunn bok, hur ska man göra 3 filmer av det?
vad händer isf i Bilbo del I? Bilbo borstar tänderna och packar väskan inför äventyret. Slutar med en cliffhanger när Bilbo med en tår i ögat lämnar Fylke....

Funderade också över detta och gissar att de kommer ändra och lägga till saker. Exempelvis är Galadriel inte med i boken, men är uppenbarligen med i filmen.
Citera
2012-11-16, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yule
Funderade också över detta och gissar att de kommer ändra och lägga till saker. Exempelvis är Galadriel inte med i boken, men är uppenbarligen med i filmen.

Jag vet inte hur många gånger den frågan har svarats i denna tråden, börjar bli lite jobbigt nu faktiskt. Leta igenom lite så ska du se att ni får svar på eran fråga.
Citera
2012-11-16, 21:34
Medlem
neguins avatar
Citat:
Bilbo = 1 tunn bok, hur ska man göra 3 filmer av det? vad händer isf i Bilbo del I? Bilbo borstar tänderna och packar väskan inför äventyret. Slutar med en cliffhanger när Bilbo med en tår i ögat lämnar Fylke....

Citat:
Ursprungligen postat av Yule

Jackson förklarar: http://www.youtube.com/watch?v=h_zkII_-kzQ
Citera
2012-11-17, 12:03
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
va? känner inte till detta alls - berätta mer!

Nä det tänker jag inte göra. Ett tips är att läsa resten av Tolkiens utgåvor förutom LOTR och Hobbit - där finner du både detta och en del svar på vad för händelser och personligheter de ska lägga in i de 3 filmerna.
Citera
2012-11-17, 17:55
Medlem
hephastiuss avatar
http://www.rollingstone.com/music/ne...#ixzz2C90n5Rtc

ny sång- song of the lonely mountain
Citera
2012-11-18, 16:41
Medlem
så de ska göra en bok till tre filmer? känns lite väl mjölkande enligt mig

trodde de skulle göra typ en liten extra-film som ett komplement till den stora trilogin. på samma sätt som boken var. men att de ska göra en helt ny stor trilogi? vad fan? kan inte tänka mig att detta blir lika bra som de första, bilbo hade ju inte alls samma episka handling eller samma karaktärer osv. utan var ju bara en liten berättelse om bilbos liv innan LOTR.

Som ensam film skulle det ju mest varit ett mysigt litet återbesök, men det funkar inte som en helt ny trilogi.

och jag hatar även när de spelar in flera filmer på samma gång, och sen bara klipper det till tre filmer som de släpper med ett års mellnrum bara för att. man får inte riktigt känslan att varje film är en "ny film" på samma sätt. får bara känslan av att detta kommer bli the matrix reloaded/revolutions all over igen.
tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in