2012-11-18, 17:23
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwertyuiopasdfghjk
så de ska göra en bok till tre filmer? känns lite väl mjölkande enligt mig

trodde de skulle göra typ en liten extra-film som ett komplement till den stora trilogin. på samma sätt som boken var. men att de ska göra en helt ny stor trilogi? vad fan? kan inte tänka mig att detta blir lika bra som de första, bilbo hade ju inte alls samma episka handling eller samma karaktärer osv. utan var ju bara en liten berättelse om bilbos liv innan LOTR.

Som ensam film skulle det ju mest varit ett mysigt litet återbesök, men det funkar inte som en helt ny trilogi.

och jag hatar även när de spelar in flera filmer på samma gång, och sen bara klipper det till tre filmer som de släpper med ett års mellnrum bara för att. man får inte riktigt känslan att varje film är en "ny film" på samma sätt. får bara känslan av att detta kommer bli the matrix reloaded/revolutions all over igen.
tyvärr.

Boken är inte ett "komplement" till Ringen trilogin, den skrevs långt innan dessa ens var påtänkta. Sedan finns det många bland annat jag själv som håller "The Hobbit" högre än trilogin.

I och med att man väljer att göra tre filmer så kommer man ha tid att få med alla detaljer från boken och visa tittaren saker som sker mellan raderna i boken. Exempelvis vita rådets strid mot Sauron som bara nämns flyktigt i boken kommer garanterat att ta upp en stor del av handlingen i film nr2. Om man inte anser att slaget om Dol Guldur, femhärarslaget eller draken Smaug bäddar för storslagna scener så bör man tänka om....
Citera
2012-11-18, 18:09
Medlem
Börjar närma sig men hittar inget om att förhandsboka, när brukar man kunna göra det?
Citera
2012-11-18, 18:19
Medlem
slaskmaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Börjar närma sig men hittar inget om att förhandsboka, när brukar man kunna göra det?

Någon skrev tidigare i denna tråd att biljetterna släpps runt månadsskiftet. Vet inte om det stämmer dock.
Citera
2012-11-19, 19:28
Medlem
santacls avatar
‘Man of Steel’ and ‘Wolverine’ Trailers to Premiere with ‘The Hobbit: An Unexpected Journey’

http://screenrant.com/man-steel-wolv...ected-journey/
Citera
2012-11-20, 16:03
Medlem
Rokushikis avatar
För några sidor sedan så undrade någon om någon kan göra en fet trailer av alla trailers/tv-spots.. Och nu har en snubbe gjort en! Lite grov, men vafan den är rätt cool ändå!

http://www.youtube.com/watch?v=3Hy6O...layer_embedded
Citera
2012-11-20, 22:16
Medlem
Rokushikis avatar
Haha! I filmen så kommer det finnas med

Citera
2012-11-22, 22:08
Medlem
General i götets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Haha! I filmen så kommer det finnas med

Skönt! Hoppas Sir Peter gör det på ett bra sett och tar hyfsad hänsyn till lore och inte experimenterar för mycket.

Citera
2012-11-22, 23:37
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General i götet
Skönt! Hoppas Sir Peter gör det på ett bra sett och tar hyfsad hänsyn till lore och inte experimenterar för mycket.

Förövrigt tycker jag det är skitdåligt av SF, flera jag känner i våra grannländer Finland och Norge har redan kunnat boka sina bio-biljetter, dessutom kommer de kunna se den som Peter Jackson velat (HFR, 48 FPS alltså, i 3D med Atmos-ljud) och vi i Sverige vet inte ens om vi kommer kunna göra det.
Citera
2012-11-23, 08:44
Medlem
Danieloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Förövrigt tycker jag det är skitdåligt av SF, flera jag känner i våra grannländer Finland och Norge har redan kunnat boka sina bio-biljetter, dessutom kommer de kunna se den som Peter Jackson velat (HFR, 48 FPS alltså, i 3D med Atmos-ljud) och vi i Sverige vet inte ens om vi kommer kunna göra det.

Ja, jag blir riktigt irriterad över bristen på info. Den finns ju redan färdiga listor över vilka biografer som visar i HFR, men inga svenska! Men nog måste väl de största biograferna i storstäderna kunna visa den i det tänkta formatet?

Jag tänkte se den på Filmstaden, Hötorget, och det vore ju en skandal om de inte klarade att visa den i all dess bild- och ljudprakt där!
Citera
2012-11-23, 12:51
Medlem
Rokushikis avatar
Söndagen den 2e December börjar de sälja biljetter till midnattpremiären 00.01 mellan den 11e och 12e December, och på måndagen den 3e December så börjar de sälja biljetter till de andra föreställningarna. (Jävligt sent tycker jag, men men)

http://www.moviezine.se/artikel/11884
Citera
2012-11-23, 12:54
Medlem
dauits avatar
Äntligen släpps biljetterna till Hobbit: En oväntad resa!

Hör du till dem som längtat?
Den 12 december har det storslagna fantasyäventyret ”Hobbit: En oväntad resa” äntligen premiär på samtliga SF Bio-biografer över hela landet. Biljetterna släpps måndagen den 3 december.

Vill du se filmen först av alla på en exklusiv nattvisning?
För de mest hängivna finns det möjlighet att köpa biljetter redan dagen innan, alltså söndagen den 2 december. Då släpps biljetterna till de första, exklusiva, nattvisningarna av filmen som startar 00.01 på natten mellan den 11 och 12 december. Dessa biljetter kan man endast köpa i biografkassorna på SF Bio. Läs mer här vilka biografer det gäller.

Söndagen den 2 december kl.09.00 öppnar dessa biografer för biljettförsäljning till första nattvisningen. Om det finns biljetter kvar till nattvisningarna när det officiella biljettsläppet startar måndagen den 3 december kommer dessa att finnas till försäljning i alla SF Bios försäljningskanaler.

Svårt och fixa som antingen citat eller spioner på en smartphone så det här får duga.
Citera
2012-11-23, 13:20
Medlem
MagnusJ666s avatar
Kollar nu på Extended Versions (Blu-Ray) av Lord Of The Rings Trilogin: De är fortfarande bra filmer. Så mörka men ändå med humor.

Men såg trailern på "Hobbit: En oväntad resa" och blev så besviken!!!
Mina förväntningar är låga efter att sett trailern. Verkar mest nördigt och fjantigt må jag säga. Men jag kanske har helt fel, har ju inte sett filmen. Men ser ut som en mupp-film av trailern att döma. Ungefär som de senaste Star Wars filmernas "muppet-show"... kanske mer filmer för barnen... Dessa "Hobbit filmer".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in