Citat:
Filmstaden tilltagande desperata att få tillbaka kunderna och slänger vad som helst på väggen eller något jubileum till boken ?? 
9 april är första Hobbit filmen tillbaka på stora duken.
Någon sorts skum kampanj från filmbolaget ?
då jag såg enda film på skiva på Power/ f d Mediamarkt var en liten låda med 4K trilogin för drygt 600 kr i förra vecka .
Edit: Drakdags 30 april och 21 maj är det fem härar på duken i haveriet som fick trilogin att gå helt av spåret med rutten CGI m m.

9 april är första Hobbit filmen tillbaka på stora duken.

Någon sorts skum kampanj från filmbolaget ?
då jag såg enda film på skiva på Power/ f d Mediamarkt var en liten låda med 4K trilogin för drygt 600 kr i förra vecka .
Edit: Drakdags 30 april och 21 maj är det fem härar på duken i haveriet som fick trilogin att gå helt av spåret med rutten CGI m m.
Ja det var konstigt. Undrar varför? Men i den här tråden är det en del som kritiserar "idioten" Peter Jackson för att han gjorde Hobbitsmörjan (jag tyckte ettan var rätt trevlig, särskilt på 3D-bio, men "bra" är den inte; tvåan såg jag inte klart (hemma), och trean brydde jag mig aldrig om).
Jag tror att vi som kritiserar Hobbit glömmer att kritisera filmen och istället skyller på Jackson. Vad jag vet är alla filmer han gjorde efter att han gifte sig med Fran Walsh, bra, så hon är nog mer ansvarig för Jacksons goda kvaliteer än vad folk i allmänhet vill erkänna. Jacksons tidiga filmer är ju katastrofalt usla.
Men Jackson ville inte göra Hobbit. Han blev bara övertalad till det. Egentligen skulle den kommersiellt misslyckade transart-Oscarsvinnaren The Shape of Waters regissör Guillermo del Toro göra Hobbiten, det var hans hjärteprojekt som havererade när del Toro hamnade i konflikt med filmstudion. En ovillig regissör som bara ska göra ett jobb, som dessutom är väldigt krävande, kan inte åstadkomma en bra film, och Jackson brydde sig heller inte om att projektet skulle bli bra, bara att det blev genomfört.
Någon jag hörde, påpekade att skillnaden mellan LOTR och Hobbit är de konstnärliga skaparnas passion (i det första fallet) och storbolagens passion i att kamma in stora pengar (i det andra fallet). När filmer ska fyllas med politiskt korrekt eller säljbart "innehåll" istället för att med själ och hjärta berätta en historia, får man skräp som Disney- och Marvelplågorna de senaste åren istället för minnesvärda filmer som kan betyda något för en under lång tid.