Såg filmen förra veckan, i 3d och 48fps.
Att bilden hade ett fint djup och en bra skärpa går inte att komma ifrån, samt att 3D-bilden nu i stort sett var helt flimmerfri (till skillnad från vanlig 3D i 24fps). Men, jag satt mest och störde mig på hur konstig/dataspelsaktig bilden kändes hela tiden när det var mycket rörelse eller inzoomade filmningar. Så pass mycket att jag faktiskt har svårt att betygsätta själva filmen.
Jag tycker att filmen ganska ofta såg väldigt snabbspolad ut. Ungefär som när man streamar något och bilden hänger sig medan ljudet fortsätter, och sedan så snabbspolas filmen för att hinna ikapp ljudet. Framför allt la jag märke till detta när de zoomade in saker, som när någon höll på och flyttade saker med händerna och det var allt man såg. När det var panoreringar i över landskap så märkte jag inget sådant, då var det bara helt jävla underbart
Någon mer som uppfattade det på det här sättet? Och inte bara hyllar teniken.
Vet inte om det har något med saken att göra, men jag lägger märke till minsta hack i filmer, som vid 24fps uppspelning på en TV inställd på 25hz. Något som jag ofta får uppmärksamma mina kompisar på, då de annars inte ser det, och även när jag uppmärksammar dem på det så kan det ibland ta ett bra tag innan de hinner uppfatta det. Samma kompisar som jag såg filmen med och som bara hyllade 3Dn och 48fpsen.
Kan jag ha "känsligare" syn/ögon?