2012-12-17, 13:24
Medlem
Man måste ju fråga sig vad ni som tycker denna film är värd en 9 eller 10 i betyg har för refensramar på vad en bra film är? Jag gissar att de flesta av er är under 20, förmodligen också under 18.

Ni vill att den ska vara bra och blundar därmed för att den tyvärr inte lever upp till förväntningarna.

3+
Citera
2012-12-17, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jaktguide
Man måste ju fråga sig vad ni som tycker denna film är värd en 9 eller 10 i betyg har för refensramar på vad en bra film är? Jag gissar att de flesta av er är under 20, förmodligen också under 18.

Ni vill att den ska vara bra och blundar därmed för att den tyvärr inte lever upp till förväntningarna.

3+
Precis. Det jag försökte skriva någon sida bak. Filmer nuförtiden är så extremt ytliga och saknar djup helt och hållet. Människor hype:ar upp The Hobbit för PJ och sen efter filmen får man ett konstigt incitament till att säga att filmen förtjänar en 9:a. Det är fullkomligt absurt men människor är väldigt lättlurade.
Citera
2012-12-17, 13:33
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppPuffen
Precis. Det jag försökte skriva någon sida bak. Filmer nuförtiden är så extremt ytliga och saknar djup helt och hållet. Människor hype:ar upp The Hobbit för PJ och sen efter filmen får man ett konstigt incitament till att säga att filmen förtjänar en 9:a. Det är fullkomligt absurt men människor är väldigt lättlurade.
WÄÄH WÄÄH SLUTA GILLA DET JAG INTE GILLAR!!

Förresten, vad tror ni hände med scenerna där Gandalf smyger omkring i Dol Guldur som fanns i trailern? (1:17 och 1:57 t ex) https://www.youtube.com/watch?v=G0k3kHtyoqc

Har de flyttats till tvåan eller kanske ska vara med i extended edition?
Citera
2012-12-17, 13:44
Medlem
vonfnass avatar
Även jag höll på att somna vid ett par tillfällen under filmen, framför allt under den första timmen som var verkligen "meh".
Men den tog sig mot slutet, och hade inte Gollum varit med så hade jag antagligen sågat filmen vid fotknölarna.
3+ av 5.
Citera
2012-12-17, 13:47
Medlem
roflcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki

Förresten, vad tror ni hände med scenerna där Gandalf smyger omkring i Dol Guldur som fanns i trailern? (1:17 och 1:57 t ex) https://www.youtube.com/watch?v=G0k3kHtyoqc

Dom kommer vara med i nästa när Gandalf lämnar Bilbo och co vid Mörkveden.

The Hobbit filmen var riktigt riktigt bra, allt var så fint och välgjort. Visst hade den några scener som var fjantiga som te.x när Gandalf dödar Great Goblin, den repliken var sjukt onödig och fjantig samt vissa CGI scener, framförallt inne i Vättegrottan när dvägarna dödar vättar, dom ser ut att falla som en säck potatis. Men allt annat var så extremt bra och välgjort och så säger folk att den var för utdragen? vad snackar ni om, det var de snabbaste 2 tim och 50 minuterna jag någonsin varit med om, tycker filmen skulle ha varit längra, så länge man får vara i ME så är jag glad den får 9,5 av 10 av mig och jag längtar verkligen efter nästa film.
Citera
2012-12-17, 13:48
Medlem
Såg filmen förra veckan, i 3d och 48fps.
Att bilden hade ett fint djup och en bra skärpa går inte att komma ifrån, samt att 3D-bilden nu i stort sett var helt flimmerfri (till skillnad från vanlig 3D i 24fps). Men, jag satt mest och störde mig på hur konstig/dataspelsaktig bilden kändes hela tiden när det var mycket rörelse eller inzoomade filmningar. Så pass mycket att jag faktiskt har svårt att betygsätta själva filmen.
Jag tycker att filmen ganska ofta såg väldigt snabbspolad ut. Ungefär som när man streamar något och bilden hänger sig medan ljudet fortsätter, och sedan så snabbspolas filmen för att hinna ikapp ljudet. Framför allt la jag märke till detta när de zoomade in saker, som när någon höll på och flyttade saker med händerna och det var allt man såg. När det var panoreringar i över landskap så märkte jag inget sådant, då var det bara helt jävla underbart

Någon mer som uppfattade det på det här sättet? Och inte bara hyllar teniken.

Vet inte om det har något med saken att göra, men jag lägger märke till minsta hack i filmer, som vid 24fps uppspelning på en TV inställd på 25hz. Något som jag ofta får uppmärksamma mina kompisar på, då de annars inte ser det, och även när jag uppmärksammar dem på det så kan det ibland ta ett bra tag innan de hinner uppfatta det. Samma kompisar som jag såg filmen med och som bara hyllade 3Dn och 48fpsen.
Kan jag ha "känsligare" syn/ögon?
Citera
2012-12-17, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki

Haha, exakt. Folk får verkligen inte tycka olika här. Och om man tycker annorlunda så är det för att man är under 18 (klassiskt Flashback-knep att angripa folks ålder). Jag är en bra bit över 30 och tyckte filmen var görbra. Inte lika bra som LOTR, då det såklart var nyhetens behag på den tiden också. Nu har vi sett det förut.

Jag har fattat det som att scenerna med Gandalf i Dol Guldur kommer hamna i tvåan.
Citera
2012-12-17, 13:51
Medlem
roflcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChRiiLLe
Såg filmen förra veckan, i 3d och 48fps.
Att bilden hade ett fint djup och en bra skärpa går inte att komma ifrån, samt att 3D-bilden nu i stort sett var helt flimmerfri (till skillnad från vanlig 3D i 24fps). Men, jag satt mest och störde mig på hur konstig/dataspelsaktig bilden kändes hela tiden när det var mycket rörelse eller inzoomade filmningar. Så pass mycket att jag faktiskt har svårt att betygsätta själva filmen.
Jag tycker att filmen ganska ofta såg väldigt snabbspolad ut. Ungefär som när man streamar något och bilden hänger sig medan ljudet fortsätter, och sedan så snabbspolas filmen för att hinna ikapp ljudet. Framför allt la jag märke till detta när de zoomade in saker, som när någon höll på och flyttade saker med händerna och det var allt man såg. När det var panoreringar i över landskap så märkte jag inget sådant, då var det bara helt jävla underbart

Någon mer som uppfattade det på det här sättet? Och inte bara hyllar teniken.

Vet inte om det har något med saken att göra, men jag lägger märke till minsta hack i filmer, som vid 24fps uppspelning på en TV inställd på 25hz. Något som jag ofta får uppmärksamma mina kompisar på, då de annars inte ser det, och även när jag uppmärksammar dem på det så kan det ibland ta ett bra tag innan de hinner uppfatta det. Samma kompisar som jag såg filmen med och som bara hyllade 3Dn och 48fpsen.
Kan jag ha "känsligare" syn/ögon?

Det är klart det såg ut att gå fort just pågrund av att det var 48 fps men förstår hur du menar, tog typ 10-15 min innan jag inte märkte någonstin
Citera
2012-12-17, 13:57
Medlem
Mrtos avatar
Såg den i går i 2D, då jag inte är något fan av 3D. Riktigt bra film för övrigt, kan knapp bärga mig till tvåan
Citera
2012-12-17, 14:11
Medlem
The Hobbits var ganska bra, 8 av 10 får den av mig, tror att 2:an kommer att vara riktigt jävla bra då allt allvar börjar.
Tycker dock att det var otroligt synd att de inte gjorde Hobbits filmerna innan Sagan om ringen.
Senast redigerad av adde13 2012-12-17 kl. 14:14.
Citera
2012-12-17, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogh
Bara jag som reagerade på att trollen och orchen såg helt annorlunda ut gentemot LOTR? Tyckte de var mycket sämre gjorda nu. Fattar inte varför man inte kunde ha lika typ som föregående...

Citat:
Ursprungligen postat av MuppPuffen
Instämmer men det är trots allt 60 år tillbaka. Detta nämndes också, att det var en annan typ av orc.

Dety kan vara för att det inte är samma orker. Orkerna i LOTR kommer ifrån Mordor medans i Bilbo är det Vättar ifrån bergen. Samma sak som att jämföra Uruk-hai och orker.
Citera
2012-12-17, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adde13
The Hobbits var ganska bra, 8 av 10 får den av mig, tror att 2:an kommer att vara riktigt jävla bra då allt allvar börjar.
Tycker dock att det var otroligt synd att de inte gjorde Hobbits filmerna innan Sagan om ringen.
HOBBIT inte hobbitS för fan! :O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in